Hogyan működik a Simson S51 kuplungja? És mi célból vannak ott a lamellák?
Figyelt kérdés
2012. aug. 20. 11:03
1/3 anonim válasza:
Ugyanúgy működik, mint az autóknál. Oldja a kapcsolatot a főtengely és a váltó között. A kuplungkosár egy kis fogaskerék segítségével csatlakozik a főtengelyhez. Ezen vannak bevágások, amibe pont beleillik a kuplunglamella. Ezek körkörösen nem tudnak elmozogni. Minden lamella között van egy belül fogazott fémlamella. Ez fixen kötődik a kuplungagyhoz, mely a váltóművel van kapcsolatban. A kuplungszerkezet végén van egy tányérrugó, ez nyomja össze a váltakozva sorakozó lamellákat, amik így összeszorulnak, és kapcsolatot hoznak létre a főtengely és a váltó között. Ha behúzod a kuplungkart, akkor a túloldalon egy kiemelőszerkezet a blokkon átmenő vaspálcát megtolja, kitolja a tányérrugót, így a lamellák már nincsenek összeszorulva, így oldva van a kapcsolat, lehet sebességet váltani. Olajat azért kell tölteni bele, mert szárazon nem igazán oldana a kuplung, és a hő se lenne nagyon elvezetve. De ha rossz viszkozitású olajat töltesz bele, ami túl híg(félrefordítás szerint 80w90) akkor a lamellák nem fognak összetapadni, csúszni fog a kuplung. Hiába pörgeted a motort, csak bőgni fog, és nem megy. Ugyanez a helyzet, ha kopott a lamella, vagy ha rosszak a kuplung beállításai.
2/3 A kérdező kommentje:
köszi :))
2012. aug. 20. 12:49
3/3 anonim válasza:
Ugyan úgy működik mint az összes többi motor kuplungja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!