Miért szidják sokan a régi Suzuki Switeket?
Nekem van egy 94-es 1.3-as.
Gondok napi használatból:
1)féltengely csere évente,
2)műszerfal,csak úgy felhasadt, pedig garázsban tartom, de munkahely előtt parkolok a napon, és hiába a napvédő
3)a tetejét már fehér foltosra szívta a nap
4)alacsony és így odab.sztam a kipufogónak, (az 75 ezer kápé, de addig legalább jó sportkocsis hangja volt)
5)az ablaktörlő kapcsolója csak úgy a kezemben maradt
6)a lámpának valami érintkezési gyíkja van, mozgatgatom negyed órát, mire felkapcsol, és egy kis kátyuba hajtáskor lekapcsol, de vissza ám nem, ez este tök jó, ott villog minden szembejövő, mintha hülye lennék, mert ugye lesz.rom, haza kell menni, ja és a hátsó ablak elektromos dolgai már akkor sem működtek, mikor vettem a kocsit
7) szétrohadt a küszöb és az alján is van egy 5cm átmérőjű lyuk, amin már kilátnék, ha nem lenne a gumiszőnyeg
8)ha esik az eső, akkor az ajtóknál becsepeg elég szépen
9)kitépődik a kilincs,(eddig 2db) közben egy kis bisz-basz letörik, és nem lehet visszatéve működésre bírni
10)az elejéről, hátuljáról már az első kocsimosás alkalmával lepattan a felirat és a jel
11)a kesztyűtartó szintén lehullott
12) motorból az illesztésnél szivárog az olaj, és összedzsuvázza a dolgokat
13)központi zár csak a vezető oldali, vagy csak a ké
tehát, vagy csak a két hátsó ajtót nyitja, az első utas oldalit soha, azt kulcsolni kell, de akkor majd bele törik
14) a kormány nyikorgott mint állat, de befújtam aztán oké
15) halálom: belső féltengely darál, sokadik szervíz nem talál hozzá alkatrészt,(mi van?!) mert ehhez 8 csillagos izé kellene, de már csak 6 csillagosat gyártanak(mi van?!), vettünk hát használtat, fél év és újra darált ezerrel, aztán vettünk felújító készletet, szerelő felújította, szerintem azóta még rosszabb.
Hirtelen ennyi, amúgy szeretem, de a f.szom kivan már vele.
Nem városba való kocsi, nem is csoda hogy nem látni PEsten sokat belőle.
Ha mindenképp japánt akar az ember akkor legyen toyota. De én maradnék az opelnál, sőt, egy w123as dízeles mercit is bevállalnék ha csak a fogyasztás és a biztonság számítana.
Eléggé ótvar és gyenge módon oldották meg ezt a kilincs dolgot. 1.500Ft környékén van darabja, a kicserélése pedig nem igényel szakembert, te magad is meg tudod csinálni otthon egy 15 perc alatt. Bánj vele óvatosabban, főleg a nagyon hideg és nagyon meleg időkben, akkor a leghajlamosabb arra, hogy eltörjön. :(
10. Nagyon nagy tragédia… Ezek nélkül már nem is autó az autó. Sőt, már fel sem lehet ismerni, milyen márkájú. Nekem sincs már meg elől a jel, csak a hátsó matricák. Eddig még senkinek sem tűnt fel, legalább is nem tették szóvá. :)
11. Csavarozd vissza! :) Vagy vegyél egyet a bontóból. Légy kreatív! Oldd meg! :)
12. Valószínűleg már volt szétszedve a motor. De lehet, hogy csak a gyári tömítés ért már el. Az előző tulajt kellett volna megkérdezni, hogy mi történt vele. Ebből akár még nagyobb problémád is adódhat a jövőben, szóval ezt mindenféle képen megnézetném!
13. Nem hinném, hogy nagy baja lenne, csak be kéne állítani, hogy tökéletesen működjön elől és hátul is. :)
12-nek!
Az előző vagyok, csak egy szövegszerkesztővel írtam nem itt és rosszul másoltam be! Bocsesz! :(
Mint a mellékelt ábra is mutatja igen is le lehet amortizálni egy Suzukit is! Igaz ezek az előző tulaj(ok) hibái, mint sem a kocsié!
1.Gondolom felétek is jóféle magyar utak vannak és elég sokat használod a kocsit, hogy évente kell féltengelyt cserélned. Vezess lassabban és próbáld meg kikerülni a kátyúkat. :-/
4. Na, mondjuk ez a kocsi hibája. Ügyelni kell rá, hogy hol közlekedsz vele. Szintén vezess óvatosabban.
6. Egy villamossági szakemberrel nézesd meg, hogy mi a probléma! Hisz tudod mi az alapszabály! „Látni és látszódni!” Plusz, ha lámpa nélkül állít meg a rendőr, elég szépen le fognak húzni. :(
7. Ez leginkább az előző tulaj hibája, na meg a tied is! Műszakira így is úgy is rendbe kell tenni a kocsit, mert különben nem fogják átengedni! Hogy az előző tulaj hanyagságból, vagy eladás előtt leszarta, az egy dolog, de ha te még használni is akarod, akkor a te dolgod, hogy megjavíttasd! :(
8. Gumiszigetelés ellenőrzését, ill. cseréjét javasolnám!
9. Gondolom, a belső kilincsekről van szó, nem a külsőkről. Na, ez sajnos tipikus Suzuki betegség. :( Eléggé ótvar és gyenge módon oldották meg ezt a kilincs dolgot. 1.500Ft környékén van darabja, a kicserélése pedig nem igényel szakembert, te magad is meg tudod csinálni otthon egy 15 perc alatt. Bánj vele óvatosabban, főleg a nagyon hideg és nagyon meleg időkben, akkor a leghajlamosabb arra, hogy eltörjön. :(
10. Nagyon nagy tragédia… Ezek nélkül már nem is autó az autó. Sőt, már fel sem lehet ismerni, milyen márkájú. Nekem sincs már meg elől a jel, csak a hátsó matricák. Eddig még senkinek sem tűnt fel, legalább is nem tették szóvá. :)
11. Csavarozd vissza! :) Vagy vegyél egyet a bontóból. Légy kreatív! Oldd meg! :)
12. Valószínűleg már volt szétszedve a motor. De lehet, hogy csak a gyári tömítés ért már el. Az előző tulajt kellett volna megkérdezni, hogy mi történt vele. Ebből akár még nagyobb problémád is adódhat a jövőben, szóval ezt mindenféle képen megnézetném!
13. Nem hinném, hogy nagy baja lenne, csak be kéne állítani, hogy tökéletesen működjön elől és hátul is. :)
# 13/16!
Nekünk a családban több szuzuki is van,nos nem tagadom féltengely volt már cserélve meg egykettő apróság de semmi sem került nagyon sok pénzbe,és amiket leírtál az vagy az előző tulajok hibái vagy nem úgy használod a kocsit ahogy kéne.A suzuki nem egy sportautó aki ezt nem fogadja el az tönkre is teszi azt.
Milyen suzukid van hogy rohad a küszöbe???Azt már tuti hogy törték szerintem mert gyárilag csak a kipufogót eszi szét a rozsda ,meg max a sárvádők felett ,de a küszöb nem szokott rohadni.
Jó Én sem rosszindulatból írtam a dolgokat,de most a sok hibája miatt nem vagy elégedett a kocsiddal?
Ha egy bömösöd lenne és azon jönnének elő ezek a hibák az már picit húzósabb ár kategória lenne.
2 éve van egy glx, klíma, szervós sedanom.
Amikre költenem kellett, és kelleni fog.
1, Olajcsere évente, vagy 10 ezer km-ként, ez szűrőkkel együtt 10 ezer forint körül van.
2, Vezérműszíjat cseréltettem, ez kicsit húzósabb volt (15 ezer volt a szett + 10 ezer a munkadíj)
3, A két küszöb rohadt, ezért kompletten kicseréltettem (2*5000 ft a küszöb + 15 ezer a munkadíj)
4, Kipufogót kétszer kellett már heggesztenem (2*1000ft)
Kipufogó csere következik most,komplett kipufogó ára 13 ezer ft + pár ezerért felrakják.
5, Fékbetét csere volt + a fékrendszert kitisztították, és friss fékolajjal feltöltötték (3 évente nem árt) Ez 15 ezer volt.
6, Szelephézagot ellenőriztettem (ez ingyen volt)
7, Tél előtt egy alvázvédelmet is nem árt megejteni.
8, Kuplungot kell majd lassan cserélni, de a szerelő szerint ez is elmegy még vagy 10 ezer km-t.
9, Féktárcsát akarom majd kicseréltetni a tavasszal.
Ami a Suzukinál nagyon rossz vezetési élmény:
1, A fékrendszer alapból gyenge, nincs ABS, tehát észnél kell lenni. Figyelni kell a forgalmat, a sebességet úgy kell megválasztani, hogy a gyenge fékkel is meg tudjunk biztonságosan állni.
2, A motorteljesítménye még az 1,3-asoknál is gyenge. Ez főleg olyan forgalmi szituációkban rossz, amikor olyan helyzet adódik, hogy hirtelen ki kellene előzni, és akkor nem megy az autó. Olyankor is nagyon pontosan fel kell mérni a lehetőségeket, hogy milyen előzés az, amibe bele merjünk kezdeni.
3, A futóműve nem rossz, de a magyar utak állapota gyilkos hatással van mindenre alul, szóval azzal is óvatosan.
De ezeket leszámítva egy nagyon megbízható autó, kevés fogyasztással. Ha az ember ésszel vezet, az autó képességeihez igazodva, akkor semmi probléma nincs.
Azt meg el kell viselni, hogy az autós társadalom sajnos ma ott tart, hogyha meglátnak előttük egy Suzukit, akkor azt foggal-körömmel meg akarják előzni, ne foglalkozzunk velük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!