Hogy lehetne a Simsont a mai kor színvonalára hozni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fordulatszámmérő valamelyik szérián alapból rajta volt, a többit meg ne akard rárakni!
Simson pont ezért Simson!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amúgy javarészt igaza van az előttem szólónak. Bár vannak akik szeretik a régi dolgokat. Talán nem is a tárgy vagy jármű sokaknak amihez ragszkodnak hanem a világ melyben készültek ezek.
Amúgy ha magad csinálod akkor nem nagy költséggel meg lehet ezeket oldani. Ha csináltatod akkor drágább. Viszont nem egybe kell összeraknod azt a pénzt hanem ráérsz egyesével lépésről lépésre fejleszteni. egy tárcsafék egy önindító meg így tovább.
Tárcsafékre az a megoldásom hogy szerezz egy mz kereket vágd ki belőlle a tárcsafékes agyat majd fűzed át egy simson ráfba. Ez a legolcsóbb. pár ezresből megvan. Aluheggesztösssel meg heggesztes egy tárcsafék adaptert a simson teleszkópra. De vannak már más ragasztáshoz hasonló olyan technikák amivel úgy rá lehet eszközölni hogy sose szakad le. Ha ez a fék nem fogja meg akkor semmi. Önindító kb megint így keletkezik rá. ki kell vágni a blokkból és oda is egy olyan adaptert kell hegeszteni amire fel lehet csavarozni az önindítót.
Járj sokat utána fórumozz gondolkodj rajta milyen alkatrészekre lehet szükség legegyszerűbben hogy oldható meg. és akkor megszületnek az ilyen ötletek. A többi meg idő és anyagi kérdése. Meg nem árt ha értesz a szereléshez is. Amúgy nem olyan vészes kivitelezni a dolgokat ha van ötleted és találékonyságod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Az önindító megoldható, volt önindítós M541 motorblokk. Csak mivel azt az SR50-ekben használták, ezért az 51-es kipufogójával nem egészen kompatibilis. De ha tudsz hajtatni egy másik könyököt, ez a probléma megoldódik.
Fordulatszámmérőt is lehet rá szerelni: van a gyári, mechanikus hajtású és létezik elektronikus is. Az elektronikussal kevesebb a baj, nem kell hozzá új váltódekli, saját kihajtás és spirál.
A különolajozással több bajod lesz. Az M531/541-ből nem készült különolajzású változat, tehát nincs mit lemásolni. A főtengely kuplungoldali végéről viszont meg tudsz hajtani egy szivattyút, ami primitív módon, a szívócsőbe porlaszt. Másról ne is álmodj, mert óriási munka olajjáratokat kialakítani és nem árt hozzá némi mérnöki tudás sem.
A tárcsaféket már írták előttem: legegyszerűbb az MZ-vel házasítani a motort.
De én azt mondom, ha olyan Simsonra vágysz, ami megfelel a mai kor követelményeinek, akkor ne S51-ből indulj ki. Az S53 jó tíz évvel fiatalabb típus és ez látszik is rajta: van alukerekes, tárcsafékes változat (egy nagy munkát máris megspóroltál), 17-es Bing karburátor van rajta (állítólag jobb, mint a 16-os BVF), kicsit modernebb a formája (de ezen lehet segíteni, mert az 51-es elemei felmennek rá), gyárilag 12 V-os elektromos rendszere van tirisztoros gyújtással (ennél modernebbet ne akarj), szóval közelebb áll a mai színvonalhoz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mai kor színvonala? Amikor csak a gázt kell húzni,és zümmögsz mint egy hülyegyerek?
-Pont ezért szeretjük a simsont,mert még motorjellege van!
Önindító a b uzinak van kitalálva,aki fél hogy befosik a motor berúgása közben XDdddd
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fordulatszámmérőt tehetsz rá digitálisat amit csak a gyujtó trafó elött egy kondira kell bekötni ha jól emlékszem.
Különolajozásnak szerintem sok értelme nincs mert ha bedöglik akkro nagyon meg lehet vele szívni önindító kiveitelezhető lenne de akkor kellene egy erős motor meg egy jó nagy aksi meg egy ügyes műhelyes aki befaragja neked a berúgókar helyére.A tárcsafékeket meg csak annyi dolgod van hogy például egy aprilia rs-ről lekapod a kereket egy az egyben vagy inkább az első villát és akkor azt az egész rendszerrel átkötheted.
Ha ezt mind megakarod csinálni akkor csak a munka meg az anyagköltségből már vehetsz egy jó mai guruló gépet.
A fordulatszámmérőhöz: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Önindítónak nincs sok értelme, bár ha szimóm lenne én is raknék rá...:D Mivel könnyű berúgni az ötvenest nem hiszem, hogy ezért kéne... Ugye könnyebben meghibásodhat. Persze te dolgod, csak hogy a haverok előtt menőzzünk ugye nem mindig érdemes hibaforrást kreálni. Nemde?:)
Tárcsafékhez szerintem rakj rá más motorról villát, ami úgy van kialakítva, mert ha nem jó a hegesztés bajok lehetnek, meg szerintem el is hajolhat a villa, mert a tárcsafék sokkal nagyobb terhelést ad neki. Viszont az ETZ kerékagy ötlet jó szerintem is!
Fordszámmérőt lehet csinálni, millió leírás van hozzá a neten. (A ledekkel teli karácsonyfa edisöntől fogva van minden:D)
Különolajozást én megint nem tennék rá, csak kókányolva lehet megoldani, plussz még könnyebben tönkremehet. (Ugye önindító biztos húzná valameddig, de ez szerintem egyből feladná.) Én a különolajozásúmon is kikötöttem, és mellékeverem... Így a világvégén nem hagyhat cserben.
Saját ötlet:
Egyébként benzinszintmérőn elgondolkozhatnál, csak egy mérő kell valahonnan szerválni, kivágni a tankot, és beállítani, türelem kell hozzá, de szerintem megéri. (Jobb mint vakon a tartalékig menni mindig...)
Esetleg CDI-t rakhatsz rá, nem tuning, hanem színvonal miatt, persze csak igényesen!:)
Sok sikert!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Egyébként benzinszintmérőn elgondolkozhatnál, csak egy mérő kell valahonnan szerválni, kivágni a tankot, és beállítani, türelem kell hozzá, de szerintem megéri. (Jobb mint vakon a tartalékig menni mindig...)"
Igaz én már 30 éve nem ültem Simsonon, de egy piilanat volt letekerni a tanksapkát és belenézni a tankba, hogy mennyi benya van még benne!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!