Régi MZ motorra KRESZ ügyben mi vonatkozik?
A kérdés hülyén van megfogalmazva, de elmegy. Több kérdésem lenne; elméletileg jövőre megoldható lenne, hogy letegyem az "A1"-es jogsit, és azon gondolkozom, hogy jó ötlet lenne-e majd egy MZ-t venni. Én valami ilyesmire gondoltam:
Egyik kérdésem lenne, hogy ezekkel a 123 ccm-es mocikkal lehet autópályára, autóúra... stb menni? Mert ugye SMKP-ral nem, de elvileg ez már rendes motornak számít. Továbbá olyan kérdésem lenne, hogy egyrészt a kettő linkelt moci jónak számít-e, illetve hogy ha egy ilyen évjáratú motornak nincs érvényes forgalmija, de megvan mindene, és nem forgalomveszélyes, akkor mennyire macerás, illetve mennyibe fáj meghosszabbítani/letenni a forgalmit hozzá?
Ugyanezt az utat jártam végig: SMK majd MZ...Lejárt okmányokkal motort SOHASE vegyél, a újkori forgalomba helyezése maga a pokol, rengeteget kell dolgozni hogy meglegyen a rendszám (mindennek kifogástalanul kell működni: fékek, index, kürt..). És nem elhanyagolható hogy a forgalomba helyezése min. 60 ezer forint. Úgy úszod meg a legjobban ha összeszedsz 90-100 ezer forintot és veszel egy rendszámos, műszaki vizsgával rendelkező motort. Azt átiratod a nevedre (20-25 ezer) és akkor lesz egy igazi motorod. Természetesen használhatod autópályán stb.
Ne haragudj, de ha igáig valami puccos robogód volt akkor nem ajánlom az MZ -t. Azért azokat néha szerelgetni is kell, de mindig meghálálják a törődést.
Remélem segítettem
Papírok nélküli motor itthon sajnos csak szobadísznek vagy alkatrésznek jó :/
Külföldön forgalomba lehet helyeztetni, aztán visszahozni. De ennek a költségei igencsak borsosak... (persze ritka gépeknél megérheti)
"Lejárt okmányokkal motort SOHASE vegyél, a újkori forgalomba helyezése maga a pokol, rengeteget kell dolgozni hogy meglegyen a rendszám (mindennek kifogástalanul kell működni: fékek, index, kürt..). És nem elhanyagolható hogy a forgalomba helyezése min. 60 ezer forint."
Ha lejárt magyar okmányokkal árulják, akkor le kell műszakiztatni és átíratni. Ebben semmi bonyolult nincs. Ha vesz egyet, amin még van fél év műszaki, akkor is ugyanolyan műszaki átvizsgálásra kell majd vinnie - mindennek működnie kell, a fékeknek pedig tisztességesen kell fognia. És nem csak a műszaki idejére, hanem ez annyira alap dolog, hogy enélkül ki sem szabadna menni a forgalomba. Ráadásul egy motorosnak több figyelmet kell szentelnie a járművének, mert banális hibákból is lehet baleset. Nekem elhiheted, estem már át a kormány fölött fékhiba miatt, ráadásul a négysávos csepeli gyorsforgalmi út déli végénél.
Papírok nélkülit semmiképpen ne vegyél, mert nem valószínű hogy el tudod intézni a mai szabályok mellett.
A kis TS nem rossz gép, de 70-80 feletti utazót ne igazán várj tőle. Ezért is érdemes tartózkodni az autópályáktól, mert a 90-et nem fogod tudni tartósan menni, a 95-100 között közlekedő kamionok meg ledudálnak és megelőznek.
Ha lesz rá lehetőséged inkább csinálj nagyobb kategóriát és vegyél nagyobb motort. Nem kell 1300-as, elég a 250-es - azzal vígan el lehet gurulászni 90-100-zal erőlködés nélkül.
A regisztrációs adó csak akkor van, amikor Magyarországon először helyezik forgalomba a gépet - az rád nem vonatkozik.
A gépjárműadó vette át a régebbi súlyadó helyét, most teljesítmény és kor alapján számolják.
PL. az 1972-es 16 lóerős motoromra egy évre 1680 forint. MOndjuk egy 10 lóerős, 1986-ban készült motor adója 980 forint / év. Erre is van netes kalkulátor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!