Melyik Citroenben van állítható magasságú felfüggesztés?
"Egy normál kocsi törött rugóval elfojt gátlókkal is továbbmegy"
Az első kanyarig, aztán ott a sofőr észreveszi a gebaszt és 60-al kiszáguld egyenesen a mezőre, rosszabb estben erdőre vagy szakadékba. Ha tudsz a hibáról és direkt óvatosan közlekedsz vele, az persze más, de a meghibásodást szerintem butaság felhozni mint érvet ezek ellen a rendszerek ellen: a klíma, a befecskendező, az ABS, a kp. zár és maga a kerék is ezerféleképpen elromolhat, mégis szerelik az autóba. Aki ilyen autót vásárol, az szerintem tisztában van azzal, hogy másképp működik, mint egy átlag autó. Ráadásul szerintem egyáltalán nem gyakoribb a meghibásodás, mint más megoldások esetében, csak a magasabb szerelési költségek miatt kevésbé hajlamosak az emberek helyrehozatni - épp ezért mikor idősebb korba kerülnek valakihez használtként, lehet hogy a csóró tulaj majd pont ezen fog spórolni - aztán ha egy nagyobb számla előkerül az elörgedő rendszerhez, inkább köszöni szépen és Au revoir Citroen. Ha rendes hidraulika olaj van benne és a csövek nem eresztenek nem lehet komoly gebasz. Normál használat mellett ~10 éves koráig elég ezzel a két dologgal foglalkozni. Az sem mindig igaz, hogy trélerezi kéne - annyi alacsonyan ülő BX-et, CX-et meg XM-t látni mindenfelé és mégis mennek vele (az első fekvőrendőrig).
Nekem 40 éves citroenem van hidropneumatikus rugózással, 5 éve semmi gond nem volt a felfüggesztéssel. Annyira béna, hogy a rendszert a rolls royce és a mercedes is licenszelte a csúcsmodelleikbe.
A kókánmyoló maszek gagyi szerelők többsége nem ért hozz és lusta is utánaolvasni, ezért magyarországon sok rossz hír terjed a hidropneumatikus rugózásról.
gömb csere (megfelel rugó és gátló cserének) 8000 ft darabonként.
hú de drága...
midegyik autobA ahhol van szervó,vagy egyáltalán fék akkor ott is fenn ál ez a veszély, de a csatlakozás 99%ba ép maga cső rohad el,ez bármilyen autónál így van,fokozottan karbantartás hián.
4/9-nek
Alacsonyan ülő bx.cx xm,ha tudnád,azok csak parkoló álásb vannak gy,vagy résolajveszteség miatt ai a tartájba visszaáramlik olaj (nem nem elfolyik) csöken amagasság,ha beindtot és elindul szivattyú 10-20 másodperc és indulásra kész.
Tévhitek: Ha leáltod azautód nincs féked....Van pár fékezésig,teljes fékerő! VAn bnne egy nyomástárló,illetve felfügesztés nyomásából elvesz,hogy fékerő legyen és ha 5-6 fékezés után sincs annyi eszed,hogy félre álj a piros stop feliratra,még mindig ott van az első kézifék ami kb olyan mint egy trabant üzemi féke! Ergó elég jól lassít! HA meg tufa voltál és azt is leszartad karbantartani,akkor meg tényleg fordulj föl,és kár az autóért.
Annyira megbízhatatlanok ezek az autók,hogy 400-500ezret elfut bx-cx pl. Megáll és nem tudsz tovább menni...... Ford focust gondolom mindenki ismeri megbízható benzines 1.4 1.6 model,ac pumpa 140ezer környékén mégis bedöglik, és ettől nem szar autó,de ha megáll akkor tréler,vagy vontatás a vége az tuti.
KOrszerű dilekről meg ne i bszéljünk ezer millió gázolaj csőcsatlkozás, és lehetőség kidörzsölődésre h egy bilincs lngd,mivel műanyag csövek vannak. Ha fölevegősödik rendszer akkor be nem indítod ! és 2000bar os üzemanyag nyomásról még nem is beszéltünk.
Ennek ellenére leg elterjedtebb motor é lég megbízható is psa motor Peugeot,Citroen,Ford, Hdi rendszert pedig ugyan csak a psa találta ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!