Milyen cspágyat terveztek 1 ilyen hajtáshoz? Tűgörgős/2soros golyós csapágy stb? miből lehet ez a váz?
hajtás
1 ehez hasonló Ducati style xc mtb akarok építeni ha lehetséges(!) teleszkópos lenne hátul és tárcsafékes
pont mint 1 igazi ducatin! igazi élménybringát akarok építeni!
Jó lenne tudni mi az agy külső és belső átmérője.
De egyébként ha pl raksz bele 2 db egymással szembe fordított kúpgörgős csapágyat az tuti bírni fogja terepen is. Mert ugye az minden irányú terhelést bír. De súlyra nehezebb mint 2 soros golyós. Tűgörgős szerintem nem épp ideális terepre.
A váza gondolom szénszálas. Manapság azt szokás használni ilyen gépeknél.
A hátsó tárcsát viszont gondold át még egyszer. Ugye jobb oldalt van a hajtás. Bal oldalt lenne a fék, de ott meg nincs váz amihez rögzítheted.
Ha előre akarsz ilyen villát akkor ott a teleszkóppal leszek gondok. Mert abból a szokványos kivitel elég szépen csavarodik. Ezért kell belőle kettő.
Szóval nem épp egyszerűen és olcsón kivitelezhető az tuti.
(mi elektromos bicajt építünk épp. Egyedi vázzal és kialakítással. És hát az se egy egyszerű dolog...)
De ha elég elszánt vagy akkor sok sikert hozzá!!
A váz? Megfelelően erős anyagból... Így egyoldalasan sokkal komolyabb csavaró/hajlító igénybevételnek van kitéve, szóval valami nagyobb szilárdságú anyagból kellene megcsinálni. Ha erre még rá akarsz varázsolni egy teleszkópot az külön öröm lesz. :)
A hátsó csapágynak (meg az elsőnek is, mert az is féloldalas) meg is kell vezetni a tengelyt, szóval szerintem valamilyen kétsoros csapágy megtenné, akár kétsoros mélyhornyú is, a vázba szerelve. A tengelyre a hajtás és a kerékagy mereven rögzítve.
De a fene tudja, lassan 7 éve nem nyúltam kerékpárhoz..
előre duplavállas villát szeretnék! mint 1 ducatin!
a tárcsát meg ugy gondoltam hogy rögtön a kerék mellett a vazon belul a hajtas feloli oldalon
linkelek kepet
ilyen az elképzelésem!
anyagban aluminiumban vagy acélcsőben gondolkozok! az még elérhető árú
falvastagságba nemtudom hogy mekkora legyen... elég 1 sima 1,6 os vagy 2,3-2,9
a hátsó villára kaptam olyan javaslatokat hogy erositsem meg dupla felso tamasztassal és csinaljam meg olyana mint a ducatikon a váz (feljebb linkeltem 1 monstert! annak olyan a váza)
terepre 1 általán nem használnám! ez inkább 1 ilyen kis ékszer lenne nekem! néha eljárni vele a városban stb
A Ducatik lengővillája végülis nem cső, hanem régebben téglalap-profil, manapság meg háromszög-szerűség.
Ha nem csak egy csőben gondolkodsz, akkor sokkal egyszerűbb elég szilárdra készíteni. Meg kialakítani valami központi rugóstaghoz hasonló berendezés helyét.
Akkor az első kerék az nem probléma. Az alap.
Hátsónál kicsit érdekesebb a dolog.
kedvedért lemértem, nekem a hidraulikus tárcsa a tárcsa külső oldala felé még 2cm-t lóg ki. Régi mechanikusom meg még többet lógott ki. Szóval a fogaskereket/szíjtárcsát eléggé szélre kell tenni. Így ugye a vára nagyobb csavaró erő hat.
Meg egy hidraulikus tárcsa befelé is eléggé sokat lóg be, szóval megfelelő küllőkialakítás kell hozzá hogy elférjen(tárcsafékes kerekeknek féloldalas a küllőzése)
Vázhoz talán a legjobb megoldás az lenne ha aluból meg tudnád hegeszteni/hegesztetni és bevonni üvegszálas műanyaggal(repülők burkolata is ilyen). Ha ezt sikaerül jól kivitelezni akkor kapsz egy erős kompozit vázat.
A motoron a hátsó rúgóstag függőlegesen van. Ezt a bicajon is meg lehet csinálni eléggé egyszerűen.
Hátsó hajtást közvetlenre akarod vagy racsinsra?
Racsnissal valamelyest bonyolódnak a dolgok.
Mindenesetre úgy érdemes hogy a hátsó villából áll ki a tengely,erre van ráhúzva (persze csapágyazással)a hátsó agy. Amin van egy szép kis nyúlvány amire rá van fogatva a tárcsa, és nyúlik még kijjebb a fogaskerékhez.
Ha váltót is akarsz akkor meg megint bonyolódnak a dolgok. Mivel annak is kell felfogatás. Meg ugye több hátsó fogaskeréknek még több hely kel.
Meg a villa kialakításánál figyelembe kell venni hogy kell még rá egy nyúlvány a tárcsafék felfogatásához is.
Szimpla fogaskerék nem tudom van-e racsnisba. De ha igen akkor olyat érdemes venni és azt ráépíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!