Ma délután nézek meg egy Mazda 323 1.5 benzines autót 99-es évjárat, mit nézzek meg rajta?
323 f mazda semi baja 100 ből 98 an imádják autonavigátor én is oda vagyok érte:)
........................na meg a suzuki sx 4 esért is :)
ha mazda dizel jol nézd meg motort halgasd meg fulelj nem e zajos vagy ad furcsa eltérő hangot .
minden gombot probálj ki ha klimát tedd 5 ikbe és probálj elindulni vele lassas ha 3 szor le fuladsz ne ved meg .
ha elsőre szép lassan elindul irom...lassan akkor nagyon jo vedd meg.
kérdezd meg volt -e törve hol merre milyen mértékben...
Bár régi kérdés, de én mostanában járok hasonló cipőben, röviden leírnám a tanulságokat.
Ez a kedvenc típusom, ezért nehéz objektívnek lennem, de megpróbálom.
A 323-as Mazda sajnos rozsdásodik, főleg a kerékjárati íveknél és a küszöbnél. Típushiba, hogy az eső- vagy egyéb víz befolyik az ajtóba, ahol az eltömődött kifolyónyílások miatt megáll, pang és belülről rohasztja szét az ajtót. Van sok eladó (főleg a nepperek), akik ezeket a felületi rozsdákat lefújják, de ez ne tévesszen meg senkit: aki ilyennel találkozik, inkább hagyja ott, ki tudja mi van a rátüsszentett festék alatt...
Klíma. Én eddig kettőbe is belefutottam, amiben nem működött. Persze ment a süket szöveg, hogy csal fel kell tölteni, de itt nem ez volt a gond, konkrétan mindkettőnél ugyanaz a jelenség: nem indult el a ventilátor. Lehet, hogy csak egy banális elektronikai probléma, talán a behúzó mágnes, ami szintén nem nagy tétel, de lehet, hogy kompresszor, ami viszont horror kiadást jelent. (Bontotthoz szerencse és sok utánajárás kell, az utángyártott új pedig 160e Ft...)
Érdemes egy pillantást vetni a motortérre, különös tekintettel a jobb tornyok környékére, ezek hajlamosak lyukasra rohadni. Ha már motortér, a klíma fémcsövét érdemes megvizsgálni működés közben, ha lyukas, az nagy baj, mert javítani csak gányolással lehet, a csere pedig szintén horribilis kiadás.
Váltó. Járjon normálisan, ne kelljen különösen nagy erő a mozgatásához. Sok esetben ezt a problémát megoldja egy csepp szilikon, de ha fennáll a probléma, nem árt megnézetni egy szakival, mert bele lehet nyúlni.
Ne féljünk kihúzatni normálisan, akár tiltásig. 4500-as fordulatnál vált a szelepvezérlés, e fölött is normálisan kell járnia, ne rángasson és ne legyen csúnya hangja. Ez a motor szinte elnyűhetetlen, de nagy az isten állatkertje...
Ezen kívül még persze minden, amit egy autóvásárláskor meg szokás nézni. Sajnos ezek nem fiatalok már, és számomra érthetetlen módon sokan hihetetlenül elhanyagolták és lelakták őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!