Hogyan lehet a simson fogyasztását csökkenteni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gyertyahézag 0,4 mm. 260-as hőértékű gyertya kell bele. A legjobb a gyári német Isolator Spezial, de olyan nem kapsz a boltban, mert ma már csak utángyártott román hulladékot árulnak mindenhol (ne higgy az eladónak, ha azt állítja, hogy német). A német gyertyán a felirat sötétzöld, az utángyártotton világos vagy szürke.
Én négypólusú Boscht használok, azzal megy a legszebben, utána következik rangsorban a gyári Isolator, és csak utána a mindenféle NGK, Brisk, stb. gyertyák.
Gyári németet veterános börzéken tudsz beszerezni, kibontatni hengerfejekből, stb. esetleg ha érdekel, nekem is van eladó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Így van, ahogy írták. A gyertya színe árulja el legjobban, hogy helyesen van-e beállítva a motor.
Ha szép őzbarna színű, akkor nem szabad hozzányúlni semmihez, minden tökéletesen működik. Ha kokszos, fekete, akkor túl sok benzint kap. Ha fehér, akkor pedig nagyon keveset, vagy az előgyújtás van rosszul hangolva. Első lépésként az előgyújtást állítanám be gyári értékre. Majd 50-60 km után megnézném a gyertya színét, és ennek tükrében nyúlnék a karburátorhoz. Mert így tutira tudnám, hogy mit merre állítsak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem is volt egy Simsonom ami 2 litert evett.A következőket csináltam vele:
Először is kikönnyítettem a valószínűtlen lehetetlenségig.Minden sallangot lehajigáltam róla.A hátulját kicsit kiemeltem az elejéhez képest,ezzel az aerodinamikát is jobbá tettem.Előre betettem kicsit nagyobb fogaskereket,hogy ne kelljen szétforgatni,hanem alacsony fordulaton is menjen.A kipufogót is kitisztítottam és kibeleztem.És kb ennyi.na meg a prémiumbenzin és a jó minőségű 4T olaj(igen 4T).
Így értem el,hogy teli nyélgázon 118 km/h-s végsebesség mellett beelégszik a 2 literrel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!