Miért kell más-más arányú keverék?
"Kérdésem annyi hogy egy kétütemű motornál mi adja az alapvető különbséget ami miatt másfajta keveréket kell használni? Tegyük fel egy fűnyírónál 40es keverék, másnál meg 25ös"
A külömbség azért van a keverési arányoknál mert a külümböző gyártók külömböző minőségű anyagokból készítik a motorokat és ők határozzák meg az adott anyagminőséghez a kenőanyag keverési arányát és az adott olaj minőségét is.
"És 2 ütemű motoroknál miért egybe kell keverni és miért nem külön olajtartály van?"
Van külön olaj tartájos megoldás is! de az bonyolultabb és ezért drágább is. Az egyszerű és olcsó gyártás érdekében a keverék olajzást alkalmazzák.
A kétütemű motoroknál a benzinben lévő oaj végzi a motor kenését, mivel ezek ún. résvezérelt motorok a bezin levegő keverék keresztül halad a forgattyúsházon, így nem lehet megoldani a kenést a karterban lévő olaj keringetésével, mint a négyüteműeknél! A keverési arány függ attól, ogy a főtengely és a csapszeg csapágyazott, vagy perselyben fut. Jellemzően a kisebb teljesítményű, vagy régebbi motorok perselyesek. A perselyeket jobban kell kenni, így ezeknek a motoroknak több olaj kell, ezért nem elég a fűnyírónak az 1:50-es keverék, jobban szeretik az 1:33-ast. A régi Pannóniáknál pl. 1:25 volt a gyári előírás a bronzperselyek miatt.
Vannak külön olajtartállyal rendelkező kétüteműek, ezek jellemzően a robogók. Ezeknél külön tartályba kell a kenőolajat tölteni, és automatikusan történik a bekeverés.
Ez bonyolultabb, drágább rendszer, több helyet is igényel, ezért van az, hogy nem mindig alkalmazzák a gyártók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!