Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy luxusautót ugyanannyi...

Egy luxusautót ugyanannyi költséggel gyárt le a gyár mint egy középkategóriásat?

Figyelt kérdés
pl egy lamborghini ill egy VW Passat
2012. aug. 8. 18:15
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
Úgymond gyárilag tuningoltak. Talán ez rá a legjobb szó.
2012. aug. 8. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:

"Amúgy egy Lambó vagy egy Ferrari motorja nem egy nagy cucc. Mondhatni elavult üzemanyagfaló eltúlzott nagy köbcentis vasdarab. Hasonlókat tesznek amerikába a nascar autókba is csak ott nem használnak rá egyéb kompjúteres technikákat. Mégis azok is 350km/h körül mennek."

Maradjunk annyiban, hogy egy nyomórudas, versenyzésre alkalmas V8 (NASCAR) és egy utcai normáknak is megfelelő, DOHC-vezérlésű V12 (nagy Lamborghinik és Ferrarik) nem ugyanaz a kategória. A NASCAR-autók motorja lényegesen egyszerűbb, ha már választani kell, inkább arra illik a "elavult üzemanyagfaló eltúlzott nagy köbcentis vasdarab" jelző. Az európai sportkocsik motorjai jóval bonyolultabbak, összetettebbek. Az, hogy a NASCAR-autók motorja olyan borzasztó erős, nagyrészt annak köszönhető, hogy csak versenyzésre használják őket. A károsanyag- és zajkibocsátási normákat hírből sem ismerik, nem különösebben fontos, mennyit fogyasztanak, csak menjenek, mint az őrült. Egy nagy hengerűrtartalmú, nyomatékos V8-assal meg lehet piszok gyorsan is menni. Viszont ha ugyanezeket a motorokat úgy hangolnák, hogy megfeleljenek az európai közúti szabványoknak is, aligha tudnának 300 km/h fölött haladni velük. Főleg akkor, ha az autóba megfelelő mennyiségű hangszigetelés, illetve néhány kötelező világító és fényjelző berendezés kerül, a futóművet pedig úgy hangolják, hogy ne rázza ki a sofőr fogából a tömést.

2012. aug. 8. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:

Amúgy egy Lambó vagy egy Ferrari motorja nem egy nagy cucc. Mondhatni elavult üzemanyagfaló eltúlzott nagy köbcentis vasdarab. Hasonlókat tesznek amerikába a nascar autókba is csak ott nem használnak rá egyéb kompjúteres technikákat. Mégis azok is 350km/h körül mennek."


te kicsit elévagy tévedve, egy f430-as ferrari 4300 ccm, és 500 lóerő, ez literenkét 116 lóerőt jelent, egy szívómotorból, úgy hogy közben teljesíti a legszigorúbb környezetvédelmi normákat, hogy lenne már elavult? Ne hasonlítsuk már egy olyan versenyautóhoz, amivel "csak" körbe körbe mennek egy enyhe döntött kanyarban....

2012. aug. 8. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

nő vagyok, és igaz nem értek az ilyen műszaki dolgokhoz, és elismerem, hogy vannak ezekben az autókban drágább, minőségibb anyagok. viszont ha szociológiailag közelítjük meg a kérdést, akkor azért drága egy luxusautó, mert ha nem lenne az, akkor minden proli megvehetné, és már nem is lenne akkora kiváltság, és a gazdagok nem tudnának vele sznoboskodni meg nagyzolni.


most ne szedjetek szét, de minden bizonnyal ez is benne van az árban, nem csak a mérnökök izzadtságcseppjeinek tarifája... :)

2012. aug. 8. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
A Passat középkategóriás.
2012. aug. 8. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:

Miért nem az?!


Igen, a szoc.reálmegközelítésre értettem én is ,hogy azért drágák mert annak kell lenniük.

2012. aug. 8. 21:21
 17/22 anonim ***** válasza:
igen azért is, de a műszaki színvonalon felül leginkább azért, mert jóval kisebb példányszámban eladható, így drágábbban is kell adni, hogy a fejlesztési költségekstb. , amik meg ugye magasabbak is egy átlag autóhoz képest, megtérüljenek. Egyébként nincsenek olyan nagyon túl árazva azért, legalábbis nem többszörösére. Nézz meg egy passattot, kb 5-6 milláról indul, de vehetsz 8 millióért is egy jól felszereltet. Utána nézz meg egy A6-ost, 10 millióról indul, kb annyival komolyabb is, egy full extrás a6-os kb 18 millió, onnan indul egy audi A8, ami telepakolva amég rendelhető extrákkal, meg mondjuk S8 kivitelben 30 millió, és akkor onnan máűr "csak" 10 millió plusz egy ferrari california, ami ahhoz képest hogy kis példányszámban kel el relatíve, nem annyival drágább... Ja és még annyit, hogy pl. az A4-es audit a passathoz hasonlitva, ami ugyanaz a kategória, de az A4-es kb 2 millával felnetbbről indul, ebben például olyan dolgok miatt is van, mint a komolyabb minőség ellenőrzés. Te csak azt látod, hogy ugyanazt a 2.0 pd tdi motort rakják mind2-be, de azok a darabok, amik mondjuk egy A6-osba kerülnek, komoyabb minőség ellenőrzésen esnek át, mint ami egy golfba megy. Vagy pl. az 1 széiával ez előtti A6-os és A8-as audi között pl. azis közrejátszik az árkülönbségben, hogy az A6-osba szánt 3.0 tdi motorkra 233 lóerőt garantál a gyár, az A8-asokba szántakra pedig 237-et asszem, ennek a gyakorlatban persze nincs sok jelentősége, és éppen ezt lehet sznobságnak nevezni, de ennyit jelent a nagyobb presztízsű márkanév, szóval sokmindentől függ ám a kocsi ára
2012. aug. 9. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:

Igen.



Viszont mi ,ha magunk akarunk elektronikát venni a kocsiba az biztos drága.

De szerintem a gyártók fillérekért jutnak hozzá.

2012. aug. 10. 00:13
 19/22 anonim ***** válasza:

A gyártó nagy tételben veszi, ráadásul sokszor teljes fedélzeti elektronikát vásárol. Ma már nem úgy van, hogy "Na, ECU-t csinálunk mi, a blokkolásgátló a Bosch-tól jön, az esőérzékelős ablaktörlőt meg csinálja a Valeo, mer' az övék jobb". Az autó teljes elektromos berendezése egyetlen beszállítótól jön, aki megtervezi, beszerzi és összeszereli. Így a részegységek együttműködnek, megvan a lehetőség a bővítésre, tipizálásra.

Az integrált fedélzeti elektronikába beleerőlködött DVD-lejátszó vagy tempomat darabárban olcsóbb, mintha te magadnak építenéd be utólag a H***sitából, viszont a fejlesztése és a gyártósor felszerszámozása nem olcsó mulatság.

2012. aug. 10. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:
Mindig tanul az ember.
2012. aug. 10. 12:04
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!