Egy luxusautót ugyanannyi költséggel gyárt le a gyár mint egy középkategóriásat?
"Amúgy egy Lambó vagy egy Ferrari motorja nem egy nagy cucc. Mondhatni elavult üzemanyagfaló eltúlzott nagy köbcentis vasdarab. Hasonlókat tesznek amerikába a nascar autókba is csak ott nem használnak rá egyéb kompjúteres technikákat. Mégis azok is 350km/h körül mennek."
Maradjunk annyiban, hogy egy nyomórudas, versenyzésre alkalmas V8 (NASCAR) és egy utcai normáknak is megfelelő, DOHC-vezérlésű V12 (nagy Lamborghinik és Ferrarik) nem ugyanaz a kategória. A NASCAR-autók motorja lényegesen egyszerűbb, ha már választani kell, inkább arra illik a "elavult üzemanyagfaló eltúlzott nagy köbcentis vasdarab" jelző. Az európai sportkocsik motorjai jóval bonyolultabbak, összetettebbek. Az, hogy a NASCAR-autók motorja olyan borzasztó erős, nagyrészt annak köszönhető, hogy csak versenyzésre használják őket. A károsanyag- és zajkibocsátási normákat hírből sem ismerik, nem különösebben fontos, mennyit fogyasztanak, csak menjenek, mint az őrült. Egy nagy hengerűrtartalmú, nyomatékos V8-assal meg lehet piszok gyorsan is menni. Viszont ha ugyanezeket a motorokat úgy hangolnák, hogy megfeleljenek az európai közúti szabványoknak is, aligha tudnának 300 km/h fölött haladni velük. Főleg akkor, ha az autóba megfelelő mennyiségű hangszigetelés, illetve néhány kötelező világító és fényjelző berendezés kerül, a futóművet pedig úgy hangolják, hogy ne rázza ki a sofőr fogából a tömést.
Amúgy egy Lambó vagy egy Ferrari motorja nem egy nagy cucc. Mondhatni elavult üzemanyagfaló eltúlzott nagy köbcentis vasdarab. Hasonlókat tesznek amerikába a nascar autókba is csak ott nem használnak rá egyéb kompjúteres technikákat. Mégis azok is 350km/h körül mennek."
te kicsit elévagy tévedve, egy f430-as ferrari 4300 ccm, és 500 lóerő, ez literenkét 116 lóerőt jelent, egy szívómotorból, úgy hogy közben teljesíti a legszigorúbb környezetvédelmi normákat, hogy lenne már elavult? Ne hasonlítsuk már egy olyan versenyautóhoz, amivel "csak" körbe körbe mennek egy enyhe döntött kanyarban....
nő vagyok, és igaz nem értek az ilyen műszaki dolgokhoz, és elismerem, hogy vannak ezekben az autókban drágább, minőségibb anyagok. viszont ha szociológiailag közelítjük meg a kérdést, akkor azért drága egy luxusautó, mert ha nem lenne az, akkor minden proli megvehetné, és már nem is lenne akkora kiváltság, és a gazdagok nem tudnának vele sznoboskodni meg nagyzolni.
most ne szedjetek szét, de minden bizonnyal ez is benne van az árban, nem csak a mérnökök izzadtságcseppjeinek tarifája... :)
Miért nem az?!
Igen, a szoc.reálmegközelítésre értettem én is ,hogy azért drágák mert annak kell lenniük.
Igen.
Viszont mi ,ha magunk akarunk elektronikát venni a kocsiba az biztos drága.
De szerintem a gyártók fillérekért jutnak hozzá.
A gyártó nagy tételben veszi, ráadásul sokszor teljes fedélzeti elektronikát vásárol. Ma már nem úgy van, hogy "Na, ECU-t csinálunk mi, a blokkolásgátló a Bosch-tól jön, az esőérzékelős ablaktörlőt meg csinálja a Valeo, mer' az övék jobb". Az autó teljes elektromos berendezése egyetlen beszállítótól jön, aki megtervezi, beszerzi és összeszereli. Így a részegységek együttműködnek, megvan a lehetőség a bővítésre, tipizálásra.
Az integrált fedélzeti elektronikába beleerőlködött DVD-lejátszó vagy tempomat darabárban olcsóbb, mintha te magadnak építenéd be utólag a H***sitából, viszont a fejlesztése és a gyártósor felszerszámozása nem olcsó mulatság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!