Egy luxusautót ugyanannyi költséggel gyárt le a gyár mint egy középkategóriásat?
Ez attól függ, mit értesz gyártási költségen. Ha szigorúan csak a részegységek gyártását és összeszerelését érted, akkor valamivel magasabb a luxusautók gyártási költsége, mint a "mezei" autóké. Ez a drágább alapanyagokból (pl. fabetét a műszerfalra, bőrkárpit) és a kisebb sorozat miatti egyedi műveletekből (kézi összeszerelés), illetve logisztikai nyavalyákból adódik.
Viszont a luxusautók alkatrészei nem a fán teremnek, ki kell őket találni. A fejlesztési költség pedig sokszorosa az egyszerűbb autókénak. Minden új technológiát a legnagyobb, legdrágább autókban kell bevezetni: például a modern, elektronikusan szabályozott ABS eleinte méregdrága volt, aztán ahogy csiszoltak a technikán, elérhető árúvá vált. De bizony annak idején ki kellett fizetni a fejlesztés tetemes költségét. De nem csak az ilyen cifra elektronikus ketyerékkel akad sok baj: egy luxusautó nagy teljesítményű motorját nehezebb megtervezni, mert nem mindig működik a "leveszem a polcról a húszéves nyolcszelepes 1.6-os szívóbenzinest, oszt' kap egy új katalizátort az Euro8-hoz" jellegű megoldás. Új motor kell, nagy teljesítménnyel, de hosszú élettartammal. Egyedi motorokat kell fejleszteni, amik kis sorozatban fognak készülni és ezeknek a motoroknak bírniuk kell az Autobahn-huszárok folyamatos padlógázas meneteit, hogy később elmondhassák, hogy tolták le a kisebb autókat. Néha a vázszerkezet is meglepő tud lenni (pl. az Audi A8 ASF-váza azóta sem terjedt el, de minden generációhoz újratervezik), a fékek és felfüggesztések sem lehetnek kispályásak.
Ezek a fejlesztési költségek pedig rendesen megdobják a büdzsét, ami az árakon is érződik, főleg úgy, hogy nem lehet sok százezer, pár millió autóra "szétdobni" őket, hanem néhány ezres-tízezres évi szériában készülő autóban lehet csak használni, amit kitaláltak.
Ha az általad említett példát nézzük: nos, ez igen extrém összehasonlítás. A Passat eleve modulrendszerű, gépesített összeszerelésre tervezett, nagysorozatú autó, míg a Lamborghiniknél még mindig jelentős a kézimunka aránya. Több dolgozó kell, több fizetés kell nekik, de kevesebb autót készítenek, mint egy olcsóbb típus végszereldéje. Aztán ugye a Lamborghinik fejlesztési költségei sem kicsik, mert a 700 lóerő körüli motorok kicsivel összetettebbek és drágábbak, mint a Passat mostani TDI-TSI motorpalettája.
Az viszont tény, hogy luxusautóknál gyakori a magasabb árrés. Hiába nagyobb az önköltség, a felárat is lehet ám növelni, hogy nagyobb legyen a gyár profitja. Hiszen akinek igénye van egy értelmetlenül nagy és erős autóra (a méregdrága járművek többsége ilyen, az esetek 90%-ában nincs szükség a középkategóriához képesti többletképességeikre), arról kicsit többet lehet "lehúzni", mint az olcsó autót kereső társáról. De nem ritka az sem, hogy egy méregdrága típus veszteséget termel: a Maybach például ráfizetés a Mercedes-Benznek. Ám ennek ellenére sokszor meg szokták tartani a veszteséget termelő luxusautókat és sportkocsikat, hogy a márka "nemesebb" legyen.
Második!
A gyártási összeg ugye pénz.A pénzt csak össze lehet hasonlítani!
nem éppen
a nat.geo. volt gyároriásokba a bugatti
az elejét a hátuljával 7 csavarral fogatják össze, a csavar darabja 100$ vagyis 20000 ft, nem gondolom h a többi tömegkocsiba ilyen csavarok vannak meg
spéci gumik, 40e km után csere ami 1milla
számítógép vezérlésű dupla kuplungos váltó
ja fékek 5ször erősebb, titánból van
sorosljam tovább v megelégedtél a válasz töredékkel
Sorold nyugodtan. :D
Miért értetted ,hogy "nem éppen"?
nem éppen annyi= sokkal több
most azért nem tanultam meg az egész egy órás filmet ha érdekel keress rá nézd+
Egyrészt szerintem a méregdrága anyagok.De azért drágák ennyire ezek az autók, mert drágának kell lenniük.
Hogy azoknak legyen ez a modern kor azok kiváltsága legyen ,akik a múltban pl:TV-t vettek. vagy akár autómobilt a '20as években.Szerintem.
Maga a kaszni összerakása nem igazán több.
Inkább a hi tekes fejlett és modern cuccok beszerelésétől lesz drágább. (vezérlő számítógép) Inteligens ESP ASR és minden 3 betűs dolog nyomja meg az árát. Ehez jönnek még a drága mindent tudó ülések ami fűt hűt meg anyám kínja. Meg a dizájnos beltér. Persze mind 3x-os árra van számolva.
Ha valójában neked csak a kaszni és a futómű meg a motor kellene az autó 10 ed árából ez már kijönne. Nem ezek az igazi költségek. Azok nem tudnak annyival többet.
Amúgy meg azért is olyan magasak ezen luxusautó értéke hogy földi halandó ne tudja megvenni. É így még egyedibbnek és többnek érzi magát a milliomos egyénke.
Amúgy egy Lambó vagy egy Ferrari motorja nem egy nagy cucc. Mondhatni elavult üzemanyagfaló eltúlzott nagy köbcentis vasdarab. Hasonlókat tesznek amerikába a nascar autókba is csak ott nem használnak rá egyéb kompjúteres technikákat. Mégis azok is 350km/h körül mennek.
Szóval ez az egész csak egy parasztvakítás. Reálisan nem annyival jobb egy luxusautó mintegy olcsó. Csak igényesebben rakják össze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!