Elkezdett világítani a "nincs olajnyomás" visszajelző lámpa járó motornál. Miért lehet ez?
Jááááááááj !!!!!!!!!!!!! Sehova tovább!
Ha ég a kontroll lámpa akkor NINCS olajnyomás.
Nem az olajszint a mérvadó.
Sokkal inkább az olajpumpa.
Sőt olyat is tud az autód,hogy pl. kezdődő csapágybajnál a leváló fémtörmeléket felkapja az olajszivattyú és eltömíti a szűrő jó részét,ezáltal hol van nyomás,hol nincs ...
Mindenképp szerelő kell az analízishez és olajdekli le !
Szerintem.
:o)
Először lecserélném az olajat előtte egy kis motormosó adalékkal járatva CSAKIS alapjáraton 5-10 percet még a régi olajjal.
Menni NEM kéne vele mert ha az olajszivattyú kopott meg,akkor olajnyomás hiányában szétkopik a teljes motor pár km alatt,és akkor motor generál,ami nem 2 forint.
Ha nem szűnik meg az olajcsere után se a probléma,akkor jöjjön a szerelő házhoz(vagy trailer-el odavinni) és az olajszivattyút cserélni erősen ajánlott lenne.
biztos már jó fekete az olajod szökőévente 1* talán megnézed/nézeted
2centis olajsár van a motorba kb azért is lehet :)
am jóaz amíg müxik
nyugodtan használd ha megy
A max. felett volt?? Hát ez hiba, ha nem tudnád. 1,5 évig nem volt használva? Valószínűleg megromlott az olaj.
Olajcserét és olajszűrőcserét ajánlok. Az előírt mennyiségű olajjal ám, nem többel, nem kevesebbel.
Ezután beindítás, ha még mindig világít a kontroll-lámpa, akkor irány a szerelő. De nehogy saját lábán/kerekén szállítva!
Heló!
Mi lett végül a megoldás? Nekem pár napja jött elő ugyanez a hiba. (1.6 16V F Astra)
Autópályán álltunk a dugóban 38 fokban a legalább 60-70 fokos aszfalton legalább fél órát. Illetve átlag 3-4 km/h-s sebességgel haladva. Majd amikor végre megindult a forgalom, kigyulladt az olajnyomásjelző. Azonnal leáll, olajszint ellenőrzés. Egy csepp sem hiányzott belőle. Vártam míg hűl, mert iszonyat forró volt még a motortetőkitámasztó rúd is! Volt nálam kb fél liter, azt beleöntöttem, hátha annyira híg a melegtől, hogy azért nincs nyomás. Úgy tűnt, hogy jó is lesz, mert egyre halványabban világított a lámpa, majd 10-15 km után már szinte nem is látszott. Otthon, egy óra állás után, viszont megint világított, majd 9 óra állás után nem. Elmentem a Tescoig, kb 3 perc. Hibátlan volt, örültem is, hogy biztos, csak meleg volt. De hazafelé megint világított, immár határozott pirosan.
Olaj kerül a motorba, mert leállítás után olajos a vezérlésnél. Viszont pár perc járatás után már gőzölög az olaj. Az normális? Biztos, hogy köze van a dugóhoz a forróságban. Megéghetett az olaj? Lehet, nem kellett volna azonnal leállítani? Leéghetett az érzékelő? Mert néha halványabban világított, néha erősebben...
Holnap viszem szerelőhöz, majd kiderül.
De azért várom a véleményeteket!
Üdv,
-Szilárd-
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!