Az emberek miért nem foglalkoznak autójuk biztonságával?
A környezetemben megfigyeltem, hogy az emberek nagy százalékát egyáltalán nem foglalkoztatja az autója biztonsága. Egy ismerősömnek van egy halom pénze, de mégis egy 20 éves Opel Vectrával szállítja a családját 3 gyerekkel, csak mert sajnálja eladni azt az autót. A másiknak meg van egy 20 éves Audi 80-ja, meg egy 8 éves A4-ese, és jellemzően a 80-assal jár, mondván, hogy "jó az is". Nem gondolnak arra, hogy egy esetleges baleset során nem egészen mindegy, hogy milyen autóban ülnek?
Ki szeretném emelni, hogy nem azokról beszélek, akiknek nincs pénzük jó autóra! Azokról van szó, akiknek volna rá pénzük, vagy van is jobb, biztonságosabb autójuk, de ennek ellenére jellemzően egy öreggel járnak.
Nem teljesen értek egyet. A légzsák a biztonsági övvel együtt fejti ki a hatását.
Egy 1992-es és egy 2002-es autó törése közt nagyon nagy különbség van, ugyanis 96 körül kezdték el úgy tervezni az autókat, hogy a biztonság valóban szem előtt legyen tartva. Az az előtti autók jóval gyengébbek ilyen szempontból.
Persze, hogy egy X5-ös letapos bármilyen kisautót, ha új, ha régi, de van olyan eshetőség (mondjuk ha csak 40-el történik a becsapódás) aminél az öreg autóban pont nem éled túl, míg a fiatalabban igen. A szélsőségek természetesen mindig azt hozzák, hogy "ülj trabantban, mert így is, úgy is meghalsz".
Persze, hogy meg lehet úszni! Mondta valaki, hogy nem? Sőt: egy újjal is meg lehet halni! Mondta valaki, hogy nem?
De nem mindegy, hogy milyen esélyeid vannak! Azt viszont elhiheted, hogy egy adott balesetet hamarabb megúszol egy biztonságosabb fiatalabb autóban, mint egy öregben.
Hát igen,de az ember nem úgy vesz autót,hogy akkor most 60-al frontálisat fogok ütközni vele,mert akkor már régen rossz.Az emberek 97%-a soha életében nem szenved el ilyen súlyos balesetet,ezért csak azért,hogy most jobban megússza nem fogja lecserélni a régi autóját,esetleg akkor,ha már az véglegesen elromlott.
Amúgy tagadhatatlan,hogy az újabb autók biztonsági utascellával készülnek,ezért az utastér már nem roncsolódik annyira mint régebben,de ennek megvan a hátránya is,mégpedig az,hogy a hatalmas tetőtartó oszlopoktól a kis ablakoktól szinte alig látod a körülötted lévő környezetet és az autók is nagyon sokat nehezedtek az utóbbi 20évben emiatt a sok biztonsági vasalás miatt,ez pedig sokaknak nem tetszik...Amúgy visszatérva a 92-es Vectrára,ha megnézed a youtube-on a töréstesztjét szerintem egész jól viselkedik.
Még mindig nem értitek, hogy nem arról beszélek, hogy ezekben az új autókban nem lehet meghalni, és nyugodtan nekimehetsz bárminek, és azért veszik, hogy ütközzenek benne.
Hol írtam ilyet???
Én azt mondtam, egy esetleges baleset esetén (az a 3% az elég sok) sokkal-sokkal nagyobb eséllyel száll ki az illető élve, vagy éppen jóval kevesebb sérüléssel.
Nem tudom mi ebben a felfoghatatlan. Tehát: NEM AZT MONDTAM, HOGY 20 ÉVES AUTÓBAN TUTI MEGHALSZ, EGY ÚJBAN MEG BIZTOSAN NEM! Sőt: azt sem mondtam, hogy az ember ütközni veszi az autót. De sajnos ez is benne van a pakliban.
Egyébként pasi vagyok, 20 éves, az autóm 5 csillagos, és habár a mérete miatt nem a legbiztonságosabb, de nekem a lehetőségeimhez mérten ez az az autó, amire telik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!