Minden használt autó megtekintés így szokott zajlani?
A héten néztem meg életemben először egy használt autót. A hasznaltauton hírdette egy kereskedő. (Tudom, ne vegyek onnan, de ettől most légyszi kíméljetek!) Nagyon jó paraméterekkel rendelkezett, ezért gondoltam, hogy mindenképp meg kéne nézni.
Felhívtam őket, lebeszéltem hogy mikor mennék érte.
Odamentem a címre.
Eddig a használtautó telepeket úgy képzeltem el hogy egy nagy placc sok autóval. Na, ez nem olyan volt. Családi házak között egy üres, kb 200-300 nm-es telek leszórva kaviccsal, a végében egy bódéval, előtte 8-10 autó kiállítva. A bódéban megy a klíma, három kolléga meg nyomja a fészbúkot. Bementem, mondtam, hogy én vagyok, aki az XY autót szeretné megnézni. Rám se néztek szinte, csak közölték, hogy a nagyedik kolléga furikázik vele, várni kell 20 percet, amíg visszajön.
Én mondjuk azt se értem, hogy milyen alapon járnak más autójával az alkalmazottak. Meg azért arra is kíváncsi lettem volna, hogy hidegen hogy indul.
Na mindegy... Meghozták végre az autót, miután én fél órát aszalódtam a napon és a kutya se jött oda hozzám.
Az autó bal ajtaján, motorháztetején, jobb oldali tükrén és a lökhárító mind a négy sarkán hatalmas karcok. De pl az ajtón és a motorháztetőn ilyen S alakú széles mély, egészen az alapozóig hatoló karcok. Nem is igazán értem, hogy lehet ilyet összeszedni. Mikor látták hogy ezt nagyon vizslatom, az éppen odacammogó kolléga mondta, hogy hát igen... használt autó, az ezzel jár, nem várjam el hogy karcmentes legyen.
Nem várom el, de direkt figyeltem az utcán parkoló autókat is ebből a szempontból. Kisebb karcok, főleg a kilincs körül elő szoktak fordulni, de ez ahhoz képest elég durva sérülésnek tűnt.
A másik ami nem igazán volt megnyerő, hogy az autó 6 éves és 80e km-rel hirdették. Ennek ellenére a pedálok felületéről a bordázat erősen le volt kopva. Ez normális ilyen korú, futásteljesítményű autónál? A kormányon váltón nem láttam kopást. A belső tér tiszta és viszonylag kulturált volt.
Összességében viszont az autó valamiért nem volt szimpatikus. Azt hiszem még párat meg fogok nézni. Már csak azért is hogy legyen összehasonlítási alapom, hogy egy 5-6 éves használt kocsitól mit várhatok el.
Igen, csak ha cseréled akkor megy vele a kuplung is, a végösszeg meg rossz esetben karcolja a 400at. De hát te tudod.
Ha nem extrém sürgős én még gyűjtögetnék a helyedben, és facelift utánit vennék. Az meg ugye 2007-ben volt. ;)
Egyébként ha fehérvár környékén laksz meg tudjuk oldani azt hogy én vagy egy kolléga elugrik veled.
Kösz az ajánlatot, de nekem sajnos Székesfehérvár nagyon kiesik.
Pécs vagy Budapest jöhetne számításba. Pont azért lenne sürgős, mert minden péntekem és vasárnapomból a nap fel azzal megy el, hogy a két város között tömegközlekedek egy vagyonért. Nyáron megsülök, télen megfagyok, a helyi közlekedésű járművekre fél-egy órákat várok vasárnap éjjelenként a bűzlő alkesz csövesek között. Ha pedig lekésem önhibámon kívül a csatlakozásomat, dekkolhatok másnap hajnalig egy pályaudvaron. A kézben cipekedésről már nem is beszélek. Kínzás az egész. Ez autóval 2,5 óra lenne kényelmesen háztól házig.
Ez az az összeg, amit nem sajnálok kiadni egy autóra. Január óta sikerült ennyit összegyűjtögetnem, de utána másra is kéne a pénz.
A facelift utáni verziók műszakilag miben jobbak? Azt tudom, hogy a benzinesnél bejött a változó szelepvezérlés, amivel pár lóerővel többet tud a motor. A dízelnél nem tudom pontosan mi a változás... Meg persze kívülről a hűtőrács körüli rész egy kicsit más lett. (Csúnyább, de ez csak az én szubjektív véleményem.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!