Szevasztok! Karosszéria hegesztéshez mekkora amperszámú co hegesztő megfelelő a kisebb vagy a nagyobb és tudnátok egy barkács, hobby célra megfelelő márkát mondani?
Abba most nem megyek bele hogy a "co hegesztő" mennyire helytelen kifejezés, mert szakik között ez az elterjedt. De feltételezem hogy semmi közöd nincs a hegesztéshez, mivel akkor tudnád hogy:
Tudni kell hogy pontosan milyen anyagot szeretnél hegeszteni. Ezen felül magát az anyagvastagságot. Ez határozza meg azt hogy milyen elektródát használsz, mekkora előtolási sebesség kell, mekkora átmérőjű elektróda, és legnagyobb részben magának az elektródának az átmérője és az előtolási sebesség határozza meg a feszültséget és az áramot. Ha kicsit is értesz a dologhoz ezeket nagyjából katalógusok alapján be lehet lőni. De mégegyszer mondom, ha ennyit sem tudsz feltételezem nincs gyakorlatod a hegesztésben, magyarul valami ocsmány varratot összetákolnál így hirtelen.
A másik dolog, hogy hobbi célra, otthoni hegesztésre nem fogyóelektródás hegesztőt használnak (általad CO-nak nevezett), hanem bevont elektródásat. Nem hiszem hogy 1-2 hegesztési munkához megvennél egy fogyóelektródás ívhegesztőt, illetve az ahhoz szükséges CO2 és Ar palackokat. Ha sima karosszériahegesztésről van szó szerintem vidd szakemberhez. Ha meg otthon akarsz hobbi célból hegesztgetni néha, akkor vegyél egy invertert vagy egy trafót, használható minőségűt 60000 ft-tól lehet már kapni.
ladybird21, első vagyok.
Nem szeretnék okoskodni, távol álljon tőlem, de ahogy nézem te sem vagy tisztában 1-2 dologgal.
Azt írogatod hogy "ívhegesztő". Na most mi az hogy ívhegesztő, és a másik hogy hogy jön ide a ponthegesztés? Mind a bevont elektródás, mind a fogyó elektródás, és a TIG stb. ívhegesztés, mivel egy létrejövő elektromos ív olvasztja meg az anyagot ami utána megszilárdul, az egy másik kérdés hogy van-e hozaganyag vagy nincs.
"eloszor szerezz egy olcso ivheggesztot, ha akarod leirom hogyan mikent lehet magad megtanulni a dolgokat."
Ha bemész azzal egy hegesztési szaküzletbe hogy te olcsó ívhegesztőt kérsz, kiröhögnek. Kicsit tisztában kéne lenni a dolgokkal. Én írtam hogy az hogy milyen hegesztési ELJÁRÁST alkalmazol, az több minden függvénye. Anyagvastagság, anyagminőség, ezek a legfontosabbak. Na most nem tudom te ívhegesztő alatt mire gondoltál. De elmondtam már, hogy fogyóelektródás ívhegesztésnél komolyabb gépre van szükség (mivel ugye van benne huzalelőtolómű, áramátadó görgők stb), és szükség van védőgázra is, ami általában 82-18-as Ar és Co2 keverék. Szóval ez egy drága móka, nem otthoni barkácsolásra ajánlot. Én ezért mondtam hogy vegyen egy invertert, vagy egy hegesztőtrafót, mivel az BEVONT ELEKTRÓDÁS ívhegesztéshez alkalmas. Mint tudjuk, ott a bevonat képzi a védőgázt, tehát nincs szükség gázpalackra. Szimplán van az inverter, táp, test, pisztoly, abba elektróda és mehet is. Nyilván rutilos elektródáról van szó, mivel még azzal is szenvedni fog, egy bázikust biztos hogy nem fog tudni begyújtani gyakorlat nélkül.
De! Karosszéria munkákra általában fogyóelektródás ívhegesztőt, meg ponthegesztést használnak. Szerinted majd egy totál amatőr ember megvesz egy komoly gépet, hozzá 2 gázpalackot és minden kelléket és majd a 0-ról autodidakta módon tanul és elvégzi magának a karosszéria javítást?
Ha hegeszteni akar, vegyen invertert ahogy már mondtam, kérjen meg valakit hogy az alapokban segítsen és ennyi. A karosszériát meg csináltassa meg szakemberrel mert csak elrontja.
Jogos akkor irok egy kicsit rendezetteben: Van ketfajta eljaras
- Fogyo elektrodas
ezenbelul az olvasztas modja szerint:
Autogen(langheggeszto)
Ivheggeszto ami lehet
Bevonatos
Vedogazos
Ezenbelul a gyujtas modja szerint
TIG
MIG
Stb
- Nem fogyoelektrodas
Eleketroda szerint lehet
REZ
Wolfram
STB
Remelem igy egy kicsit helyreraktam a kerdest egy kicsit konyhanyelven akartam fogalmazni, ennek megvan az ara reszemrol is...
A olcso fogyoelektrodas, bevonatos ivheggeszto fogalma, nalam kimeritette a az OBI ban kaphato(akkor 20E)trafo!!!
Aztan ahogy jartam a Volt TSZ-ek be ott volt dinamo, es MIG ami a vedogazost illeti. Szaz Szonak is egy a vege, valahol el kell kezdeni, ha a kerdezo is akarja akkor segithetunk NEKI, nem eltantoritani kell hanem biztatni, Persze eloszor csak a legegyszerubbeket ajanlom. Koszi a kiigazitast :)
laybird21 ha nem haragszol meg továbbra is kijavítalak egy kicsit, csak a tisztánlátás végett, ha a kérdező foglalkozni akar hegesztéssel akkor ez neki is hasznos. A kérdés lényegi részét már úgyis megválaszoltuk, trafót vagy invertert vegyen, bevont elektródás ívhegesztéshez.
A csoportosításod is kicsit kusza, nem mondom hogy hülyeséget írtál, de..az alapvető az hogy van sajtoló hegesztés, és ömlesztő hegesztés. Sajtoló hegesztésnél súrlódás és utána alkalmazott erő olvasztja meg az anyagot és készíti a varratot, erről mi most nem beszélünk..
Ömlesztő hegesztésnél általában a villamos ív által bevitt hő olvasztja meg az alapanyagot, és az esetlegesen használt hozaganyagot. Kivéve a GÁZHEGESZTÉSnél, ami elterjedt úgy mint lánghegesztés, mert ott oxigén-acetilén keveréket gyújtunk meg és a láng olvasztja az anyagot.
Na most sajtoló hegesztések közül a főbb eljárások:
Bevont elektródás kézi ívhegesztés --> ehhez kell a trafó vagy az inverter, a sima hálózati áramot alakítja át, és egy különböző átmérőkkel és bevonatokkal kapható elektróda és a munkadarab között keletkezik a villamos ív, ez való a kérdezőnek hobbihegesztésre.
Fogyó elektródás ívhegesztés--> a gépben van egy huzalelektróda, ami folyamatosan előre van tolva egy előtolóművel, görgőkön keresztül kapja az áramot és olvad rá az anyagra. Nagyon sokféle elektróda van, itt általában kell védőgáz, ami leggyakrabban 82-18as Ar-Co2 keverék, de léteznek önvédő huzalok is amik hasonlóak a bevont elektródáshoz, egy bevonatból keletkezik a védőgáz leolvadás során.
Mi erről a kettőről beszéltünk most. Mivel a kérdező a szakik között elterjedt "CO hegesztő" kifejezést használta az utóbb említett fogyóelektródás ívhegesztésre, ami egyébként azért terjedt el, mert a védőgáz eleinte csak CO2 volt, később jöttek különböző keverékek.
De egyébként számtalan hegesztési eljárás létezik még. TIG, ez meg AWIként van elterjedve stb stb, utána lehet nézni.
Ja és laybird most fogtam fel hogy az első hsz-edben írtad hogy mindenhol fogy az elektróda kivéve ponthegesztésnél. Remélem mostmár rájöttél hogy a fogyóelektródás kifejezés nem arra utal hogy fogy az elektróda, mivel az bevont elektródásnál is fogy nyilván, nem tart örökké, de TIG-nél is annak ellenére fogy a volfram nem olvad le közvetlenül, és igazából ponthegesztőknél is fogynak az elektródák, mivel kopnak :)
Remélem kielégítő választ adtam.
Elozo: Koszonom kuszsagom kiegesziteset es rendberakasat, Nekem van mit tanulnom meg az elmeletrol, ezaltal a gyakorlatrol is, de mint irtam En nem vagyok profi, de megprobaltam nem hulyesegeket irni :)
Koszi Megegyszer :)
Üdv én annyira nem vagyok járatos a dologban
Viszont lenne egy kérdésem nekem is.
Ha autó karosszériát akarok hegeszteni co-val házilag mire ügyeljek tűzvédelmi szempontból?
Ilyenkor le kell szerelni az üzemanyagtankot vagy elég csak leengedni a benzint belőle meg kijáratni a rendszerből ?
A robbanásveszély miatt kérdezem.
Hallott már valaki az akkumulátor őr-röl? mi az?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!