Léghűtéses 2T motornak mennyi a max hőmérséklete amin még normálisan üzemel?
A henger és a hengerfej hőmérséklete érdekelne. Hogy mennyi az ideális, mennyi az ami más sok, de még elmegy a motor, és mennyi az aminél már besülhet.
Gondolom motorfüggő is a dolog. Szóval ha valaki tud értéket akkor motor rítust is írhat hozzá :)
Ugyanúgy 70-90 fok között, mint a vízhűtésesnek, de a léghűtéses elviseli még a 120-130 fokot is károsodás nélkül!
"Honnan tudhatjuk meg, hogy a léghűtéses motor túlmelegszik? Amikor kezd túlmelegedni, az alapjárat általában megszűnik a nagyobb súrlódás miatt, hangja megváltozik mert az olaj elhígul… De érdekes módon ilyenkor nem leállítani kell, hanem olyan üzemállapotot választani, ahol a motor menet közben tud hűlni, mondjuk elindulni, vagy ha eddig kuplungot csúsztatva araszolgattunk akkor megállva kicsit alapjáraton ketyegtetni, majd elindulni vagy ezután leállítani. A túlmelegedett motort nem szabad leállítani, mert az egyenetlen hűlés miatti hőfeszültségek bajt okozhatnak."
Áh köszi :)
Kíváncsi vagyok mennyiből lehet ne összehozni egy kis hőellenállásos érzékelőt, ami adott hőmérsékletnél felkapcsol 1 ledet.
főként emiatt érdekel a dolog :)
Szóval ha mondjuk úgy csinálom hogy 100 vagy 110°c körül "riasszon" akkor ideje elkezdeni csökkenteni a terhelést. És szépen a menet szél segítségével hűteni a gépet.
A hűtőbordák között mérve(mondjuk hőátadó pasztával odatapasztva) gondolom eléggé pontos a hőmérsékleti érték.
ugye?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!