Szerinttek ha 70 el bír menni egy 50 es senda 12/52 es fogas kerékkel annak van valami baja?
5. Éppen fordítva történik. elöl kell a legnagyobb, hátra meg a legkisebb, ha azt akarod, hogy gyorsabban menjen a motor. Ebben az esetben a forgatónyomaték lesz kisebb, tehát emelkedőn hamarabb kell visszakapcsolni, nehezebben húz a motor. Ha elölre teszed a kisebbet, hátra meg a nagyobbat, akkor a forgatónyomatékot növeled, hamarabb kipörög a motor, rugalmasabb, erőteljesebb lesz, a menet végsebesség ez által lassul, csak a kilométer óra mutathat 10%-al többet.(terhelés alatt jobban kipörög a motor)(nőhet a fogyasztás). Nem a kilométer órát kell nézni, hanem a motor terhelését. ha súlyosabb embert és dombos terepen kell cipelnie, a forgatónyomatékot növelni kell. Ha max. 60 kg tömeget cipel és az alföldön használják, akkor érdemes növelni a végsebességet, a fogyasztás csökkentése érdekében
Ha a kerék fordulatát mérné a kilométeróra, akkor mutatná a valós végsebességet. A kilométeróra hajtása az első lánckerékről van megoldva, nem a valós sebességet mutatja.
Nem értem azt az embert, aki egy sac/kb alapon a sebességből mondja meg, hogy az a motor jó vagy nem!
Elsődleges szempontnak a fogyasztás kell hogy legyen! Egy 50köbcentis motor akkor jó ha fogyasztása két liter alatt van. Volt egy S.swalbim 1.1 literes fogyasztással(akkor még 65kiló voltam, és keveset használtam emelkedőn) Miután felújjítottam, kicseréltem a karburátort,2.1lett a fogyasztása. Ha két-kétésfél liter fölött van a fogyasztás, akkor lehet egy motorra mondani hogy szar! Beállítások szükségesek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!