Mi lehet a következménye ha az autóban ideiglenesen ki van kötve az EGR szelep?
Opel Astra F, x16xel motor.
Most csináltattam meg a motort mert ette az olajat. Ma pedig kigyult a figyelmeztető lámpa. Elvittem a szerelőhöz aki diagnosztizálta és azt mondta, hogy az EGR szelep hibás. Megbeszéltük, hogy megpróbálja beáztatni és kitisztitani. Addig ideiglenesen kikötötte a szelepet.
Amig visszaszereli az EGR szelepet milyen gondokra számithatok? Kb egy hét múlva kerülük ismét a szerelőhöz.
Amíg elkészül, ne vidd környezetvédelmi vizsgálatra! Más gond nem lesz!
Hogyan mûködik az EGR-szelep?
Az EGR-szelep feladata, hogy meghatározott mennyiségû kipufogógáz szívócsõbe történõ visszaáramlását, a tiszta levegõvel való keveredését biztosítsa. A kipufogógáz visszavezetése az égési hõmérséklet csökkenését eredményezi, ezáltal a nitrogénnel reakcióba lépõ oxigén koncentrációja, és az így keletkezõ nitrogén-oxid mennyisége is csökken. Az EGR-szelep mûködése benzin- és dízelmotorok esetén különbözik. A dízelmotorokban az EGR-szelep a motor üresjárati üzemállapotánál teljesen nyitott, akár 50% arányú kipufogógáz-visszavezetést is biztosít. Ahogy a motor terhelése növekszik, a visszaáramoltatott kipufogógáz mennyisége lecsökken egészen addig a pontig, amikor, a teljes terhelés elérésekor, az EGR-szelep lezár. A szelep a motor felmelegedése, valamint magas tengerszint feletti magasságon történõ üzemelés esetén szintén zárt.
A benzinmotorok üresjáratú üzemállapotánál az EGR-szelep teljesen zárt. A teljesen nyitott fojtószelep is mindössze 5-10% arányú kipufogógáz-visszavezetést biztosít a kicsitõl a közepesig terjedõ motorterhelés esetén.
Az EGR-szelepek meghibásodására utaló jelek:
Egy eltömõdött EGR-szelep a szelep nyitott vagy zárt állású beszorulását vagy lassú reakcióidejét eredményezi. A benzinmotoroknál a beszorult, nyitott állású EGR-szelep rossz alapjáratot okoz, míg dízelmotorok esetén a motorteljesítmény csökkenését, és légtömegáram-mérõ nélküli régebbi típusoknál fekete füstöt eredményez. A beszorult zárt állású szelep nagymértékû kopogó dízezajt, míg a benzinmotoroknál emelkedõ tüzelõanyag-fogyasztást eredményez. Lassú reakcióidõ esetén a problémák nehezen tárhatóak fel, de az autó kezelhetõsége és a motor üresjárati üzemállapota jelzi a meghibásodást. Néhány esetben a MIL-lámpa a katalizátor károsodási problémáját jelezve, villogni kezd.
Köszönöm a gyors és kimeritő választ.
Az autó a motor javitása után néha rángat. Ezt teszi most is amikor az EGR szelep ki van iktatva. Ez a rángatás is az EGR szelep miatt történhet? Mintha kicsit az alapjárat is változna.
A legnagyobb baromság, amit itt összehordtatok.
Az egr nélkül sokkal jobb a motornak.
Műszakin simán átmegy, ugyanis pont olyan terhelésen mérik, amikor nem is működik...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!