Ha lefullad a motort miért nem enged ráindítani?
Ezt autótípusa is válogatja. A Focusomnál pl. ha leállítom a motort, akkor újraindítás előtt teljesen le kell tekerni a kulcsot. Van egy régi Fiestám is, az ilyen bonyolultságot nem tud, akkor és oda tekered a kulcsot amikor akarod. :)
De biztosan van tudományos magyarázata is..
Egyszer próbálj ráindítani járó motornál egy olyan autóra amin még lehet!
Hallani fogod az érces hangot, ahogy a koszorúkerék épp ledarálja a bendix kereket! Néhány ilyen után már álló motornál is csak köszörülést lehet hallani!
Extrém esetben sikerü a bendixnek rendesen behúznia, és úgy felpörög az önindító, hogy elszállnak a kommutátor szegmensei!
Az újabb autók alapjáraton lényegesen csendesebbek a régieknél, és előfordulhat, hogy a vezető azt hiszi még nincs beindítva.
A gyújtáskapcsoló retesze akadályozza meg a fent leírt jelenséget!
Azért, mert így védik a motort a ráindításról. Bizonyos típusoknál úgy működik a gyújtáskapcsoló, hogy indítózás után csak a gyújtást levéve lehet újra indítózni. Erre azért van szükség, mert így lehet megelőzni, hogy a forgó motoron bekapcsold az önindítót, ezzel túlterhelve a bendix fogaskerekét.
Ha ugyanis forog a motor, lehet, hogy ráindítasz, ilyenkor a fogaskerék csúnya kereplő hang mellett próbál összekapcsolódni a fogaskoszorúval, de nem nagyon megy neki. Helyette kopnak a fogak, de borzalmasan.
Így viszont nem lehet az egyszer már beindított motorra ráindítani, csak akkor, ha leveszed a gyújtást, akkor meg ugye megáll akkor is, ha előtte nem fullasztottad le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!