Használt autót szeretnék venni. Mik azok az extrák amik fontosak, hogy legyenek benne?
Nyáron nagyon jó a klíma, elektromos ablakemelő minimum, szervókormány.
Márkától függően pluszban: ASR, ESP.
De a fentiek nélkül is jól lehet autózni, ezek csak extrák. A lényeg a jó motor, a jó fékek, jó váltó, stb.
szervó! az nálam alap, anélkül nem veszek autót.
elektromos ablak jó, de nem létszükség.
a többi úri huncutság nem az én pénztárcámhoz való, szóval lemondok róla.
nálam a kényelem, a tetszetős belső és külső, valamint a jó fogyasztás, költségkímélő szervizelhetőség a fő szempont a vásárlásnál.
tulajdonképpen a jelen anyagi lehetőségeidtől függ, h milyen extrákat engedhetsz meg magadnak. a klímát városban nem igazán érdemes használni, bőven elég leengedni az ablakot.
Mindenki mást szeret, meg mindenkinek más a pénztárcája. 100 évvel ezelőtt is megvoltak az autókkal, pedig akkor még jóbban hasonlítottak az autók egy motorral meghajtott lovaskocsihoz. Szóval mindenki maga tudja, hogy neki mi fontos.
Én a magam részéről kevéssel is beérem. A klímáért nem vagyok oda - rendszeres tisztítás mellett sem egy életbiztosítás. A szervót én nem mondanám extrának, egy bizonyos árkategóriában úgy sem elérhető dolog, a felett meg már szinte alapfelszereltség. Kis autóknál úgy sem számít, ha csak 800-1000 kilót kell mozgatni kis forgalomban az ember észre sem veszi a különbséget - ellenben a régi Moszkvicsoknál meg Ladáknál rally versenyen erősen megküzdött a sofőr a kormánnyal. Az elektromos ketyeréket alapvetően három kategóriára lehet osztani: a biztonsági dolgokba mint az ABS, ESP, ASR nem sok beleszólása van a vevőnek és megint olyan, hogy ha nincsen pénze az embernek úgy sem fog tudni ilyen autót venni. A szórakoztató elektronikát egy darabig értelmesnek találom, egy korrekt zenedoboz jól jöhet minden autóba - szerencsére utólagosan mindenki a saját ízlésére szabhajta, viszont mikor már egész színes kijelzőket meg nagy navigációkat tuszkolnak be egy járműbe, az nem az én világom. Az autó ne akarjon beszélni hozzám. A harmadik kategória a kényelmi extrák, itt felélem minden jöhet, de igazából semmi sem elengedhetetlen - tehát jó dolog az elektromos ablakemelő meg a masszázsülés, de megvagyok nélküle is. A belső tér megint nagyon egyéni ízlés dolga, van aki nincs meg bőr nélkül, nos, én ki nem álhatom, használautóban bőröset meg pláne nem vennék. Persze a plüss, textil meg egyéb belsőkkel is első dolog elugrani egy teljes belső tisztításra, mert ki tudja miket csináltak benne a korábbi tulajdonosok.
Az extralistákra viszont utóbbi időben feliratkoztak olyan dolgok is mint a tiptronic meg egyéb fantázianevű félautomata és szekvenciális váltók - ezekkel nagyon jó tapasztalatom van, amíg szervizelni nem kell őket. Borzasztó jópofa dolog kuplung nélkül csak váltogatni, de persze a hagyományos módszer tartósabb. Teljesen automata autót viszont nem vennék kis pénzzel - lehet, hogy beadnám a derekamat egyért, de ezekkel még több probléma van mint a félautomatákkal.
na igen, az ülésfűtés jóleső dolog egy dízelben, mert nem melegszik be olyan gyorsan az a légfúvó mint a benzinesben.
de ez meg már tényleg eléggé extra.
a tempomat is jó, de egy kis kezdő városi autóba felesleges.
az uramnak elég fullos verdája van, az említett 2 extra megtalálható benne, ezek miatt van annyira a szívemben a kis kékség :) na persze 5x annyiért vette mint én a sajátomat, de nekem nem is kell egy hatalmas egyterű a városi krúzoláshoz :)
4 kerék talajkontakt példul... :P
Igazából ha műszakilag oké a gép és még jut az anyagi keretből, akkor gondolnám érdemes a lehető legtöbbet beválogatni, pl. két egyforma típusú és állapotú közül azt megvenni amiben több van. Nem is azért mert használni fogod, hanem mert majd egyszer eladni, akkor jó pont lehet a vevőnél.
Én nem vagyok extra-párti, kormányszervó nélkül is elboldogulok, egyedül a fordulatszámmérő és a központi zár az ami nélkül nem érzem jól magamat. Ezek után sorrendben jön az ABS, az elektromos ablak, valami zenede, és csak ezek utána többi. A klímát nem szeretem, szóval az nálam nem szempont.
"Kis autóknál úgy sem számít, ha csak 800-1000 kilót kell mozgatni kis forgalomban az ember észre sem veszi a különbséget - ellenben a régi Moszkvicsoknál meg Ladáknál rally versenyen erősen megküzdött a sofőr a kormánnyal"
A Lada 1060kg, kis ellentmondás :)
"dolgok is mint a tiptronic meg egyéb fantázianevű félautomata és szekvenciális váltók...Teljesen automata autót viszont nem vennék kis pénzzel - lehet, hogy beadnám a derekamat egyért, de ezekkel még több probléma van mint a félautomatákkal." A tiptronic is teljesen automata...
On is legyek:
Mindenki maga döntse el, mi fontos neki, ilyen "ízlés kérdése" dolgokban nem lehet objektívan állást foglalni. Előttem valaki írta, neki nem kell klíma, nekem meg nem kell klíma nélküli autó. Nem vagyunk egyformák...
Ami számomra fontos minimum "extra" : szervó, ABS, ESP, min. 4 légzsák, automata klíma, tempomat, tükörfűtés.
"A Lada 1060kg..."
Melyik? A 2101-esen tonna alatt van. Remélem nem írok hülyeséget, de valami 981 kg rémlik.
Én is elboldogulok vele szervó nélkül, nem lesz izomláz a karomban, nem arról van szó. De azért parkoláskor, forgolódáskor csak kényelmesebb lenne szervóval...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!