Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kis Simsonnál kb mekora...

A kis Simsonnál kb mekora elögyujtás az optimális?

Figyelt kérdés
és a megfelelö elögyujtás a fogysztást is csökentheti?igan ez?

2012. júl. 7. 10:57
 1/8 anonim ***** válasza:
Igen, mert erősebb lesz a motor és kevésbé kell neki húzni. Mi úgy szoktuk beállítani, hogy kitekerjük a gyertyát, és beledugunk egy csavarhúzót, hogy érezzük hol tart a dugattyú , kb. akkor jó, ha egy picivel előrébb van állítva a szikra, minthogy felérjen a dugattyú
2012. júl. 7. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
értem de gondolom ez már a magasab fordulat szám tartományban érezhetö amikor már számitásba kell venni a robbanaás hosszát is a magasab fordulat véget?!viszont ez gyujtáskor nem hátrányos?hisz akkor még nincs amegfelelö idöpintban a dugó,iletve a sürités alat áló keverék,igy kicsit nehezeben indul be nem??
2012. júl. 7. 11:27
 3/8 anonim ***** válasza:
A tapasztalati ertekek alapjan nagyobb fordulathoz nagyobb elogyujtas szokott dukalni, ezt ropsullyos es vakumos szabalyzoval szoktak elerni a mechanikus megoldasoknal. Alapelogyujtas egy 4 utemu eseten 5-10 fok kozott szokott mozogni. Ezutan a roppsullyos ratesz meg egy 10 fokot es a vakumos talan meg egy 5 fokot szokott hozzaadni, fordulatszam fuggvenyeben. Ha jol tudom a Simo lendkereken van egy jel. De hogy mihez kell beallitani azt mar nem tudom mivel nekem olyan kopott lendkerekem volt hogy azon semmi nem latszott. Es ugye eloszor a megszakito hezagot kell allitani. Infot keress a simsonos oldalakon, sajnos en nem vagyok egy jo lexikon.
2012. júl. 7. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Dehogy is, ha jó, akkor jobban fog beindulni, mert nagyobb kompresszióban kapja a gyújtást. Nem kell nagy értékre gondolni, 2-3mm-rel a tetejétől kell kapnia a szikrát, mire felér a holtpontra a dugattyú, akkorra fog esni így a robbanás.

Kicsit mélyebb hangja is lesz tőle

2012. júl. 7. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 kgpassat ***** válasza:

Mi az, hogy kis Simson? Esetleg pontos típust tudnál mondani, illetve hány ccm?

Az első válaszolótól pedig kérdezném, hogy hány mm-re szokta beállítani a csavarral az előgyújtást?

2012. júl. 8. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Gyári érték szerint 1.8mm FHP előtt :)
2012. júl. 8. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 honda crm50 válasza:
holt pont elött 1.8-al kell gyujtani szemmi köze a kompressziónak ehez ! ez az 1.8 50ccm es hengerhez van 60-nashoz 1.6 ! 70-nél 1.4 ! és így tovább ! meg ugyan annyit fog enni csak max ne megy kárba anyag nem fog folyni a konyokon hanem elrobbant mindent !!
2012. júl. 8. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

S51-S53-SR50; S70-S83-SR80 sorozatoknál gyárilag készítettek egy jelet a lendkerékre és a blokköntvényre, melyek egybeállása jelöli a felső holtpont előtti, gyárilag javasolt előgyújtási pontot (1,8; illetve 1,4mm felső holtpont előtt!

De! Ez a jel csak a gyárilag beépített, eredeti főtengely, gyújtásalaplap, lendkerék esetén érvényes!


Tehát ha gyári, bontatlan a motor, egyszerű a művelet, úgy kell forgatni a gyújtásalaplapot, hogy a jelek egybetalálkozásánál kezdjen nyitni a megszakító (megszakítós gyújtás esetében). Ezt a nyitást gyakorlatlanok szemre elég nagy szórással tudják csak belőni! Természetesen ezen művelet előt be kell állítani a megszakító 0,4mm-es hézagát (teljes nyitás mellett).

A szájbarágós megfogalmazás nem véletlen, de nem rosszindulatból történt.

2012. júl. 9. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!