Mi a különbség a TDI motorok csendes feltöltője és azon turbófeltöltők közt amik gázelvételnél jellegzetes "Tss" hangot adnak?
Az a különbség, hogy a gázelvételkor sziszegő-sistergő feltöltők után be van építve egy lefújószelep. Ez gázelvételkor kinyit, ilyenkor a feltöltő a levegőt a szabadba engedi el. Ez nem csak azért jó, mert "ijen van a fásztendfjúriöszbe' és az menő", hanem azért is, mert mikor hirtelen gázelvételnél bezárul a fojtószelep, a feltöltő nem tudja hová nyomni a levegőt, megreked a szívócsőben és csak kavarja reménytelenül a feltorlódott légoszlopot. Ha viszont kinyit a lefújó, a feltöltő vidáman pöröghet, a fordulatszáma alig esik le és gázadásra újból teljes töltőnyomással reagál.
A TDI motorokon azért nincs ilyen, mert dízelek és ebből adódóan nincs nekik olyan fojtószelepük, amit te a kicsi lábaddal, gázpedál közbeiktatásával működtetnél. Az a piszok dízelmotor ugyanis szinte mindig légfelesleggel működik: folyamatosan ugyanannyi levegőt enged be, csak más mennyiségű gázolajat fecskendez be mellé. Vagyis TDI-ken nincs értelme a lefújószelepnek, ezért általában nem is szoktak beléjük szerelni. Pontosabban mostanában már a dízelautóval közlekedők közül is elkapott néhány embert a tuningőrület, ezért kezdenek dízelekhez is mindenféle kacifántos vezérlőrendszert építeni, amikkel lefújószelepet lehet vezérelni. Vagyis elméletileg megoldható, hogy sziszegjen az autó, de a gyakorlatban csak felesleges pénzkidobás az egész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!