Mi a különbség? (Lada)
2103 és 2106 között
2105 és 2107 között
Külső belső tulajdonságok
Talán innen a legkönnyebb elindulni. Az eltéréseket részletesen leírni sokáig tartana, ráadásul a típusoknak többféle alváltozata is volt (pl. 21061 és 21053, hogy csak a leggyakoribbakat említsük) és szinte évente változtattak rajtuk valamit. Ez a leírás sem teljesen pontos, de kiindulási alapnak megteszi.
Nagyon egyszerűen talán a kis és nagy testvér fogalma jutna eszembe.
A 2103 alapmodellje 1500,míg a 2106 alapmodellje 1600 köbcentis motorral került forgalomba.1972-ben került legyártásra az első 2103.A 2106 valamivel később,ha jól tudom 1976-ban.Ez egy korszerűsített változat volt.Módosítottak a megjelenésén.A legszembetűnőbb eltérések a lökhárítók,hűtőmaszk,visszapillantó tükrök,a belső tér,az oldalsó index,valamint a hátsó lámpa.A 2106 már kombinált lámpát kapott amiben tolatólámpa is volt.
A 2105 és 07 esete is kb ugyan ez.A 05 1980-ban készült,a 07 pedig ennek a korszerűbb nagy testvére.Utóbbi gyártása 1982-ben kezdődött.
A 2105 alapmodell esetében 1300 köbcentis,szíj vezérlésű motor van.Ez akkor hatalmas újítás volt a Ladánál.A 2107 alapmodell a régi lánc vezérlésű 2103 (1500ccm) motort kapta.
A lényeges különbség itt is ugyan az.Lökhárítók,motorháztető,hűtőmaszk.A hátsó lámpa funkcionálisan nem változott,de a kiosztása más lett.A belső tér sokkal komfortosabb.Szebb műszerfal,kényelmesebb ülések stb.
Az első válaszoló már leírta,hogy rengeteg a típusváltozat létezett ezekből a kocsikból.A motorválaszték 1200,1300,1500,1600,1700 köbcenti.Különböző áttételű 4 és 5 sebességes váltóval.Gyakorlatilag minden országban van egy jellemző Lada modell,ami máshol nincs.
Pl Szerbiában kapós modell volt az 1200-as motorral szerelt 2107.Ilyet itthon nem találsz.
A zsiguli.hu weboldal tényleg nagyon hasznos.Ajánlom a figyelmedbe.
És az a szép, hogy van olyan 2106, amiben 1500-as motor van (egészen pontosan a 21061), ráadásul több is van belőle, mint 2103-asból. Viszont az nem pont úgy néz ki, mint az "igazi" ezerhatos. De létezik ám 1600-as motorral szerelt 2103-as is, igaz, abból meg kevés van (a sárga szelepfedeles, 21031-motoros ritkaságok).
De mondjuk látott már olyat is a világ, hogy 2105 karosszériában 1500-as láncos motor (21053), 2107-ben 1600-as erőforrás (21074) - volt itt minden, mint a búcsúban, nyugati exportmodelleknél meg bármi megtörténhetett (műbőr tető, oldalmerevítéses ajtó, lökhárítóba helyezett irányjelző).
Na és persze az egyes modellek is fejlődtek, például a 2103-ason csak háromféle homlokfalat és kétféle lökhárítóbabát használtak, volt vagy háromféle hűtőventillátor, kétféle hengerfej és elosztó, háromféle műszerfalpárna, kétkapcsolós és háromkapcsolós műszerfal régi és új piktogramokkal, többféle műszerkészlet, úgyhogy már önmagában az is komoly feladat, hogy egy-egy típus esetén mit tekintsünk kiindulási alapnak (a többinél is variáltak ám rendesen, a késői 2105-ösök műszerfala is csak elsőre hasonlít a korai példányokéra).
Szóval a kérdés kicsit sem egyszerű. De talán tényleg képek alapján a legkönnyebb megválaszolni: a 2106 a műanyagmaszkos, gumicsíkos-gumibabás lökhárítóval szerelt, nagy hátsó lámpás 1600-as modell borzalmas, népi mintás kormánnyal. A 2103 fémmaszkos, krómlökhárítós, ezen acél babák virítanak, a motortérben meg 1500-as szürke blokk trónol (az 1600-asé kék).
A 2105 a "kiskocka", eredetileg 1300-as szíjas motorral, lapos motorháztetővel és csomagtértetővel, fekete hűtőmaszkkal, alumínium lökhárítókkal, belső féklámpás hátsó lámpákkal. Az utastérben nincsenek szélső légbefúvók és hiányzik a fordulatszámmérő, a helyén kombinált műszer van. A 2107-esen ott a krómozott hűtőrács (innen kapta a "parasztmerci" nevet), a motorháztető domború, a csomagtértetőn is vannak horpasztások, nagy, műanyag lökhárítók vannak rajta krómozott díszítőcsíkkal, a hátsó lámpa osztása változott, más a kerékagy porvédője is, a motortérben láncos 1500-as blokk trónol, a műszerfalban fordulatszámmérő táncol sok-sok kiegészítő műszer mellett, a párna két szélén is van légbefúvó és roppant modernnek tűnő kagylóülések vannak benne.
Na de ezek csak körülbelüli meghatározások, éppen a fent említett összevisszaság miatt.
A második válaszoló vagyok.Éjjel álmomban eszembe jutott még egy oldal ami sok hasznos infót ír az összes típusváltozatról.A "modellpaletta" rovatban olvashatsz róla.
Tehát igaziból csak a motor volt más, köszönöm szépen!
És mennyi az esélye, hogy tudok egyet venni jó állapotban? ( nem baj ha külföldön , csak annyira ne messze :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!