Lassú gázreakció Skoda Octaviánál? (sürgős)
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, kinéztem egy Skoda Octaviát, 2004-es, benzines, 1.6-os 16 szelepes motorral, 102 lovas. Elvileg rendben volna, csak furának találom, hogy amikor gázt adok a motor kb. 0,7 mp-cel később reagál. Vagyis valahol fél és egy mp között van a reakcióideje. Értem én, hogy az elektronikus vezérlés miatt van, de ez zavaróan soknak tűnik, különösen az öreg, karburátoros autómhoz képest. A kereskedő rendes srácnak tűnik, és szerinte ez a késés teljesen normális azoknál, ahol nem kábelt rángat a gázpedál. Magasabb fordulatszám-tartományban mintha csökkenne picit a késés, de azért ott is jelentős.
Kipróbáltam egy 2003-as VW Bora 1.4 16V-ben is, ami szintén elektronikus gázzal rendelkezik, ott minimális volt a késés (kb. 0,1-0,2 mp).
Mitől van ez, utalhat-e valami problémára, vagy minden oké, és csak hozzá kell szoknom? Illetve lehet-e ezt korrigálni később, és ha igen, járhat-e káros következménnyel a motorra nézve?
Bocsi, kicsit be vagyok parázva, nem vagyok egy kereskedő típus, hogyha valami balul sülne el, nem biztos, hogy túl tudok adni rajta, szóval igazából egy lövésünk van.
Előre is köszönök minden választ!
Az 1.6-osoknak valóban lassabb a gázreakciója, nekem is feltűnt, többet is vezettem belőle.
De ha jót akarsz, ne ezeket a motorokat nézegesd, mindkettő pályázhatna az elmúlt 10 év legrosszabb motorja címre (legalább 2 literrel többet esznek bármelyik másik gyártó hasonló motorjaihoz képest).
Értem. Tehát te is azt mondod, hogy ez a reakcióidő lehet normális? Mitől lehetett más a Bora esetében? Milyen motort javasolsz?
Az elmúlt időszakban kapott tanácsok alapján a következőket szűrtem le:
1.4 16V - Tulajok 80%-a szerint fájdalmasan lassú, szenvedés.
1.6 16V - ezt ajánlották a leginkább.
1.6 SR - a típus gyenge láncszeme a váltó és a kuplung. Gyakori csere esedékes, a cserealkatrészek nagyságrendekkel többe kerülnek, mint a 16 szelepes esetében.
1.8T - 150 lovas, a turbó 180 ezer körül csereesélyes. Mivel 2002-2004-esben gondolkodunk, ebbe épp belefutnánk. Az erős motornál meg fokozottabb a kockázat, hogy az egész motort lehajtották.
1.8T RS - felejtős, ahogy van. A számok csábítóak, de szerintem sem fenntartás, sem fogyasztás tekintetében nem a mi kategóriánk. Arról nem is beszélve, hogy ha van Skoda, amit tapostak, akkor ezek azok.
2.0 - 116 lovas, erről igazából semmit nem tudok, valahogy kimaradt a szűrésből, bármilyen tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok.
Ha van olyan motorizáció a 2000-2005-ös Octaviák között, amit kihagytam, szólj, kérlek.
Vagy ha nem is hagytam ki, csak más véleményen vagy, azt is tudasd.
Egyszóval, bármilyen tanácsot elfogadok.:)
Van megoldás a a lassú gázreakcióra :)
SprintBooster gázpedál elektronika csökkenti a motor és a gázpedál közti reakció időt nekem bevált a 2.0dieselnél 170LE-vel kipörgésgátlóval is kapar az autó:) erősebbnek tűnik 170LE az autó és még többnek tűnik!
Ha Octavia I-re gondolsz, akkor abból nincsen 1.6 16V. Amit kipróbáltál az volt az SR változat 102 Le-vel. Gázadásra lassabban reagál, mint egy karbis, de ezt majd megszokod. Váltóhiba a többi motortipusnál gyakoribb, mint ennél, a kuplung meg lábfüggő. Ez egy régi konstrukciójú motor, nem véletlenül használta a VW olyan sokáig, ez az egyik legmegbízhatóbb motortipus.
Volt még az 1.6 75 Le, a Golf III-ból jól ismert motorral, ami szintén nem egy rossz motor.
Ha biztos, hogy 16V, akkor az FSI motor, én még csak Octavia II-ben láttam és az 115 Le.
Nagyon köszönöm a válaszaitokat!
Igazából már későn olvastam őket, hiszen egy autóvadászó körút alkalmával, és a véletlenek összejátéka révén belebotlottunk egy csodaszép Octaviába. Felhívtam a szerelőmet, aki nyugtázta, illetve az adott városban ismertem egy személyt, aki azonnal átnézte az utolsó csavarig, ismeri a kereskedő fortélyokat, és ő is úgy ítélte meg, hogy nem fogok csalódni benne.
Szóval mostmár leelőlegezve egy 2002-es Octavia 1.6 SR. És ez biztos, hogy SR, merthogy írja a motorján.
Még egyszer köszönöm a véleményeket, mindenkinek zöld mancsot kívánok! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!