Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2. 0 GSi motor miért erősebb...

A 2. 0 GSi motor miért erősebb, mint a sima 2. 0i?

Figyelt kérdés
Ugye az egyik 116 LE-t teljesít, míg a másik 150 LE körül. MI ennek az oka? Ha jól tudom, egyik sem lélegeztetett, és mindkettő 16 szelepes.
2012. júl. 1. 12:23
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
NEM, mert a 116 lóerős motor 8 szelepes(c20ne), a 150 lóerős 16 szelepes (c20xe), és a gyengébbet is tették astrába, mint GSI, tehát a gsi nem a motort jelenti, hanem egy kivitelét a corsának, astrának, meg annak idején a kadett-nek, ami egy sportverziót takar ugye erős motorral, sportfutóművel. Tehát van astra GSI 8v 116 lóerős, és astra GSI 16v 150 lóerős, valamint ugyanezeket a motorokat calibrába is rakták, meg az A vectrába, és a kadett E kései évjárataiban, meg az astra korai évjárataiban még volt a 16 szelepesnek katralizátor nélküli változata is gyárilag 156 lóerővel. Ezen kívűl később volt még a 2.0 16 szelepesnek ecotec változata 136 lóerővel, meg a calibrába volt a régi 16 szelepes motor (c20xe) turbófeltöltéssel, 204 LE
2012. júl. 1. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Latom te ertesz hozza! Ennyit szamitana a 16 szelep??
2012. júl. 1. 15:19
 3/5 anonim ***** válasza:

milyen 16?...

maximum 8 szelep, mivel az egyik 8 a másik meg 16...

2012. júl. 1. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Epp azt mondom, hogy a hengerenkent plussz 2 szelep ennyire megdobja a max. Teljesitmenyt?
2012. júl. 1. 15:44
 5/5 anonim ***** válasza:
hát ez nem ilyen egyszerű, hogy csak rátesznek még 2 szelepet, és megdobja. De igen, 16 szeleppel nagyob teljesítményt lehet kihozni ugyanabból a motorből, más szívócsatornákkal stb. a több szelep miatt hatékonyabban oszlik el a keverék, és ugyanannyi idő alatt több levegő bejutását is engedi, ami magas fordulatszámon előnyös, de értelemszerűen bonyolultabb, és több hibalehetőséget eredményez 2x annyi szelep, hidrotőke stb., viszont egy 4 hengeres, 8 szelepes motor általában alacsony fordulaton "nyomatékosabb", ez nem azt jelenti, hogy a gyári adatoknál több NM van odaírva, mert a csúcsnyomatéka kisebb, de alacsony fordulatokon, kb 3000-es fordulatig jobb egy 8 szelepes, ez röviden azért van, mert hengerenként 1 szívószeleppel kisebb áramlási keresztmetszet érhető el, ami alacsony fordulaton kedvez a motornak, de ez áramlástan téma, és nem egyszerű dolog, énsem vagyok a professzora...
2012. júl. 2. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!