Mi a jobb (biztonságosabb) ha elől vannak a kopott gumik vagy hátul?
hát a legjobb ha sehol nincs nagyon kopott gumi, de nyilván azért tetted fel a kérdést, mert ez a lehetőség nem játszik.
"ne a hajtott tengelyen" ez baromság, szerintem sokkal fontosabb, hogy érdemben tudj kormányozni, fékezni, megállni az autóval, minthogy nagy lendülettel el tudj indulni
mindig az első keréken legyen normálisabb gumi, biztonságosabb úgy.
"mi kze van a kopottságnak a kidurranáshoz? istenem..."
Egyébként ha annyira kopott, akkor valószínű, hogy már megjárt néhány nagyobb kátyút, ezért lehet szállszakadt is.
De ha kb 6 évnél öregebb a gumi teljesen mindegy, hogy melyik tengelyen van, mert életveszélyes akárhol is van.
#4 nagy troll vagy, gratula :D
#5 qrva nagy menőnek hiszed magad....
gondolom azért az 1,6 mm megvan,
enm azt mondják kopottnak ami nincs meg, mert az enm kopott, hanem rossz, és tilos is használni
"ma 23:03"
eddig csak hittem, most már tudom.
#5
te ász.
Az okosok azt mondják, hogy előre érdemesebb rakni a kopott(abb) gumit. Ennek nagyon egyszerű oka van:
A legtöbb autóban elöl van a motor, tehát ott van a súly, így a kopottabb gumi jobban tud tapadni, mint hátul, ahol alig van rajta súly.
A másik ok, hogy ha az autó eleje csúszik meg esetleg kanyarban, azt sokkal jobban tudja egy átlag ember korrigálni, mintha az autó hátulja megy ki.
Gondoljuk végig, általános szgk.-ban elöl van a motor és a hajtás. Ezek az autók ugy vannak beállítva, hogy alulkormányzottan viselkedjenek.(ültetett sportfutóműves autónál ez nem igaz)
(téligumi esetén)
Ha hátra teszed a jó gumit mi történik:
-nagy hóban nehéz elindulni, kanyarodni, lassítani
-vizes úton vészfékezésnél csakugyan "korán" blokkol
-száraz úton nem feltétlen sokkal rosszabb mint a jó
-Cserébe csak olyan helyzetet idéz elő a sofőr, ahol az autó biztonsággal elfordul, a hátulja nem tör ki. Akár vészfékezésnél legyen az hóban vizes úton stb. a jármű nem fordul keresztbe.
Ha előre teszed a jó gumit:
Csupán annyit vesztesz, hogy vizes és havas úton, határhelyzetben a jármű hátulja elindul. Havas úton senki ne számítson sin autózásra, az anélkül is vállalja ezt, hogy kopott vagy jó gumival megy.
Vízen viszont tud alattomos lenni./persze megfelelő forszírozás mellett vagy elég olyan úton haladni ahol buszok járnak./
Az én véleményem az, hogy egy amúgy is nagyon alulkormányzott autót miért tegyünk még inkább azzá.
Természetesen hátsó vagy összkerekes autónál már más a helyzet, farmotor stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!