Tankoltál már prémium gázolajat? Melyik olajtársaságét? Mit tapasztaltál? Megéri szerinted?
A Shell egyik reklámja arról szól ők azon igyekeznek hogy a te autód kevesebbet fogyasszon. Innentől kezdve szerinted..?
Szabvány szerinti üzemanyagok vannak, az autógyártó minden esetben a szabványhoz lövi be a motort és az ajánlott üzemanyagot megadja a mellékelt kézikönyvben.
Másik oldalról nézve, ha a prémium a jó, akkor a nem prémium egy átverés? Mert akkor kérem vissza a pénzem.
Nyilván aki már ezt tankolja azt fogja neked mondani hogy tök jó, mert ez már az ő lova. De ha kicserélnénk neki a prémium csövet simára lövése sem lenne hogy ez nem prémium, neki elég csak a tudat.
Azért ez nem ilyen egyszerű, mint ahogyan az első leírja.
A gyári ECU úgy van beállítva, hogy a jó minőségű naftán át az ukrán lónyálig minden sz@rral tudjon menni az autó, hiszen nem lehet tudni merrefelé fogják használni.
A magyar benzin / gázolaj alsó-közép kategóriás minőségben. Pl. egy ukrán az pocsék, a német pedig prémium.
Csak egy példa:
Németországban voltunk egy kiállításon 2 autóval (egy megpakolt transporter és egy személyautó). A magyar gázolajjal mi 7,5L-es átlagfogyasztást produkáltunk, majd kint tankolva német gázolajat ez leesett 6,8-ra. Illetve érezhetően lágyabban járt a motor és jobban is húzott.
Kb. az itthon kapható prémium üzemanyag felel meg szerintem a német simának.
Megvenni nem érdemes, mert annyival drágább, mint amennyivel jobban fogyaszt vele a gép. Illetve csak akkor éri meg, ha azt a minimális ( 1-2 %) plusz teljesítményt egyáltalán észre tudod venni, amit ad.
És a Németországban található prémium melyik sémának felel meg?
Másrészt ez nem Ukrajna, ha valamelyik cég adott minőség alatti üzemanyaggal szolgál ki az ellenlábas cég boldogan lejelenti azonnal.
erről csak annyit, h mi múltkor "így mulat egy magyar úr" felkiáltással kipróbáltuk a shell fuelsave-et. annál trágyább cuccot még nem látott csóri verda.
ha a sima diszkont kúton tankoljuk az olcsó gázolajat, attól meg úgy megy mint a meszes.
az egész csak parasztvakítás. nem egy leharcolt 20 éves passatunk van, hanem egy 8 éves fordunk, tehát nem fogható az autó állapotára a hiba.
ennnyi.
Egyrészt a Shell fuel save üzemanyag a SHell teljesen standard üzemanyaga, nem feláras.
Másrészről pedig én nem gondolom, hogy bármi gond lenne vele. Én ha csak tehetem azt tankolom, mert érzékelhetően jobban fogyaszt vele az autó (kb. 0,5L / 100 km) és jobban is megy, mint a nálunk az Auchan kúton kapható nafátval.
Az ukrán üzemanyagot leszóló válaszadóknak mondanám el, hogy az ukrán OKKO üzemanyag töltőállomás hálózat terjeszkedni akart uniós országokba, de nem felelt meg az előírásoknak, mert nem tartalmazott min. 4 százalékban bioetanolt a benzin ami előírás. (ez amúgy fel van tüntetve a legtöbb hazai kúton kapott blokkon is) Tehát magyarul amit itthon benzinként tankolsz az valójában csak 96%-ban benzin. Ellentétben az OKKO-éval ami 100%.
Valamint elmondanám a saját tapasztalataimat én egy diesel Mercivel járok és az ukrán Ukraine Nafte (ha jól írtam) kúton tankolt gázolajtól sokkal simábban jár, és érezhetően dinamikusabb a kocsi. Mo.-on az OMV hasonló a többi egy kalap szar. Véleményem szerint. Amúgy meg ha voltál már ukrajnában láthattad, hogy azért ott se csak az UAZ-al, meg Zsigulival szaladgálnak már az emberek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!