Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell az automata...

Hogyan kell az automata váltón a manuális módot használni?

Figyelt kérdés
Lehet üresbe állítani úgy? Hogy indulsz el vele? Nyomod a gázt és onnan kapcsolsz egyesbe?
2012. jún. 24. 23:01
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
(Persze ha van rajta manuális mód)
2012. jún. 24. 23:06
 2/11 anonim ***** válasza:
Ott olyan van némelyikben, hogy előre és hátra kell biccenteni a kart és úgy megy felfelé/lefelé a sebességfokozat.
2012. jún. 24. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Hát kezdjük azzal, hogy P (parkoló - kézifék helyett van) vagy N (üres) állásban indítod, miközben nyomod a féket. Aztán átkapcsolod D (Drive - előre menet) állásba, onnan M (Manual - kézi) állásba, akkor kiírja, hogy 1 (néha 2-őt ír ki, de akkor a - (mínusz) jel felé vissza 1-esbe, (mivel 2-essel nem indulunk), aztán féket elenged, gázt nyom. Amikor elérted a szükséges sebességet, akkor gázt elenged, + jel irányába tolod a kart így 2-est kapcsolsz és így tovább. Vissza meg értelemszerűen ugyanígy, csak fordítva: gázt elenged, - (mínusz) irányba kapcsolsz visszafelé. Gyerekjáték az egész, de az alapokat tudni kell hozzá.
2012. jún. 24. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Második válaszoló: akkor ezek szerint manuálisban az autóval nem lehet elindulni anélkül, hogy ne rakjam automatába?
2012. jún. 24. 23:22
 5/11 anonim ***** válasza:

Dehogynem, márka és váltófüggő abszolut.


A BMW-kben pl úgy van, hogy elhúzod a váltókart balra magad felé (ezzel teszed manuális üzemmódba), innentől kezdve pedig lökdösöd előre és hátra a váltót a váltót.

Üreset nem kell használni, ha meg kell állni a pirosnál akkor pl.: simán állsz a féken és kész.

2012. jún. 25. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

A kézzel is kapcsolható automata váltók nem hibridek, hanem alapvetően automaták. Vagyis a szerkezetük automata váltóra épül, de a vezérlésbe kézzel is bele lehet szólni. Ezért az automatákra érvényes üzemeltetési szabályok szerint működnek.

Az automaták meg már csak olyanok, hogy a motort indítani és leállítani P-ben szokás, néha olyan az elektromos kapcsolás, hogy ehhez még a féket is nyomni kell. Vagyis a "kiteszem üresbe, oszt' leállítom" nem működik kézi kapcsolású automata váltóknál. Általában P-ben indítasz, a féket nyomva megkeresed a D állást és onnan aktiválod a kézi kapcsolást. Másképp nem megy, először ki kell választani a haladási irányt, mert a váltó csak úgy működik (ez ugye a D, N és R állások feladata).

Ha D-ben vagy és megtaláltad a kézi kapcsolási módot, akkor szekvenciálisan tudsz kapcsolni. Vagyis nem közvetlenül választod ki a fokozatot, csak egyet felfelé vagy lefelé kapcsolsz.

Vagyis állsz a féken, D-ben van a váltó, te pedig keresgéled, melyik fokozatból szeretnél indulni. A vezérlés általában az 1. fokozatot kapcsolja be ilyenkor. Ha meg vagy elégedve a választott fokozattal, lelépsz a fékről, az autó elkezd kúszni, te pedig utána nyugodtan adhatsz gázt és kapcsolgathatsz.

Váltás közben viszont gázt adni tilos, az automata váltók nem szeretik. Vagyis először tedd 1-esbe az autót (kéziváltónál is így szokás), csak utána padlózd le, hogy "mennyen, mint a nídforszpídbe".

Ha szeretnéd, lehet üresbe is tenni a váltót, sőt, még hátramenetbe is. Csak ehhez az előválasztó kart kell mozgatni: kiveszed D-ből és N-be vagy R-be húzod. Csak a fokozatválasztóval nem fog menni a dolog. Léteznek újabban előválasztó kar nélküli, nyomógombokkal vezérelhető váltók, általában itt is D, N és R gombok szoktak lenni, hogy a haladási irányt azzal válaszd ki. Erre azért van szükség, hogy ne tudj menet közben véletlenül hátramenetbe vagy üresbe kapcsolni: a kormány gombjait nyomkodva vagy a mögötte található kallantyúkat húzgálva, esetleg az előválasztó kart pofozgatva megtörténhetne, hogy nem számolod, hol jársz, aztán meglepetten tapasztalod, hogy a STOP-táblától hátrafelé indulsz el. Azt viszont általában észreveszi a sofőr, hogy az előválasztót kivette kézi üzemből és matatott vele, esetleg a vezérlőgombokat nyomkodta.

2012. jún. 25. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

2. vagyok újra (#3). Én is ugyanazt írtam, mint #6, csak leegyszerűsítve, hogy olyan is megértse, aki még nem vezetett ilyet és szeretné tudni.


Igen, amit kérdeztél, miután beindítottad a kocsit, azután D, mivel onnan tudod kapcsolni az M-et.

2012. jún. 25. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
2. vagyok újra, csak azt elfelejtettem megírni, hogy elrontani nem lehet, mivel a modern kocsik számítógépe felügyeli mit csinálsz. Tehát áteszed kézibe, aztán 1 és csak nyomod-nyomd a gázt, de nem kapcsolsz 2-őt, akkor a számítógép egy bizonyos fordulatnál átteszi 2-esbe és így tovább, meg ugyenez visszafele is, jössz a városban 4-el, aztán be akarsz fordulni egy kis utcába de nem kapcsolsz vissza 2-be, akkor a számítógép átteszi helyetted. Nem hülye a kocsi! :D
2012. jún. 25. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a precíz válaszokat! Egyetlen dologra vagyok még kíváncsi: Ha állásban van az autó, és állásból akarok manuális módban indulni, akkor csak annyi hogy láb a féken, betesz manuálba, egyes, gáz és fékről le a láb?
2012. jún. 26. 00:06
 10/11 anonim ***** válasza:

Így van.

Ha áll az autó akkor manuál 1-es (ezt van, amint D-n keresztül kell először berakni, van, aminél helyből be lehet).

Gáz nem is kell. Ha leszállsz a fékről máris elkezd majd csurogni az autó, gázra meg gyorsul.

2012. jún. 26. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!