Hogyan kell az automata váltón a manuális módot használni?
Dehogynem, márka és váltófüggő abszolut.
A BMW-kben pl úgy van, hogy elhúzod a váltókart balra magad felé (ezzel teszed manuális üzemmódba), innentől kezdve pedig lökdösöd előre és hátra a váltót a váltót.
Üreset nem kell használni, ha meg kell állni a pirosnál akkor pl.: simán állsz a féken és kész.
A kézzel is kapcsolható automata váltók nem hibridek, hanem alapvetően automaták. Vagyis a szerkezetük automata váltóra épül, de a vezérlésbe kézzel is bele lehet szólni. Ezért az automatákra érvényes üzemeltetési szabályok szerint működnek.
Az automaták meg már csak olyanok, hogy a motort indítani és leállítani P-ben szokás, néha olyan az elektromos kapcsolás, hogy ehhez még a féket is nyomni kell. Vagyis a "kiteszem üresbe, oszt' leállítom" nem működik kézi kapcsolású automata váltóknál. Általában P-ben indítasz, a féket nyomva megkeresed a D állást és onnan aktiválod a kézi kapcsolást. Másképp nem megy, először ki kell választani a haladási irányt, mert a váltó csak úgy működik (ez ugye a D, N és R állások feladata).
Ha D-ben vagy és megtaláltad a kézi kapcsolási módot, akkor szekvenciálisan tudsz kapcsolni. Vagyis nem közvetlenül választod ki a fokozatot, csak egyet felfelé vagy lefelé kapcsolsz.
Vagyis állsz a féken, D-ben van a váltó, te pedig keresgéled, melyik fokozatból szeretnél indulni. A vezérlés általában az 1. fokozatot kapcsolja be ilyenkor. Ha meg vagy elégedve a választott fokozattal, lelépsz a fékről, az autó elkezd kúszni, te pedig utána nyugodtan adhatsz gázt és kapcsolgathatsz.
Váltás közben viszont gázt adni tilos, az automata váltók nem szeretik. Vagyis először tedd 1-esbe az autót (kéziváltónál is így szokás), csak utána padlózd le, hogy "mennyen, mint a nídforszpídbe".
Ha szeretnéd, lehet üresbe is tenni a váltót, sőt, még hátramenetbe is. Csak ehhez az előválasztó kart kell mozgatni: kiveszed D-ből és N-be vagy R-be húzod. Csak a fokozatválasztóval nem fog menni a dolog. Léteznek újabban előválasztó kar nélküli, nyomógombokkal vezérelhető váltók, általában itt is D, N és R gombok szoktak lenni, hogy a haladási irányt azzal válaszd ki. Erre azért van szükség, hogy ne tudj menet közben véletlenül hátramenetbe vagy üresbe kapcsolni: a kormány gombjait nyomkodva vagy a mögötte található kallantyúkat húzgálva, esetleg az előválasztó kart pofozgatva megtörténhetne, hogy nem számolod, hol jársz, aztán meglepetten tapasztalod, hogy a STOP-táblától hátrafelé indulsz el. Azt viszont általában észreveszi a sofőr, hogy az előválasztót kivette kézi üzemből és matatott vele, esetleg a vezérlőgombokat nyomkodta.
2. vagyok újra (#3). Én is ugyanazt írtam, mint #6, csak leegyszerűsítve, hogy olyan is megértse, aki még nem vezetett ilyet és szeretné tudni.
Igen, amit kérdeztél, miután beindítottad a kocsit, azután D, mivel onnan tudod kapcsolni az M-et.
Így van.
Ha áll az autó akkor manuál 1-es (ezt van, amint D-n keresztül kell először berakni, van, aminél helyből be lehet).
Gáz nem is kell. Ha leszállsz a fékről máris elkezd majd csurogni az autó, gázra meg gyorsul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!