Az automata váltó is olyan megbízható mint a manuális?
Hát... használattól függ, ha úgy használod hogy másodpercenként váltogasson fel-alá, akkor az automatát is pillanatok alatt le lehet gyilkolni.
A manuálist is dettó ugyanúgy le lehet gyilkolni ha rosszul használod.
Nagyjából ugyanannyi az élettartamuk, (talán a manuálisnak valamennyivel hosszabb). Igazából csak az kérdés hogy tudod e normálisan használni.
Viszont ha javítani vagy cserélni kell akkor az automata sokkal de sokkal drágább.
(Csak összehasonlításképp: Egy E36 320-as BMW-nek a Bontott Manuális váltója 20.000FT teljesen felújított gyári váltó 40.000ft, viszont ugyanennek a típusnak az automata váltója 60.000 ami még nincs is felújítva)
Ugyanolyan az élettartamuk.
Mindjárt jönnek a manuális váltó szerelmesei és elkezdik magyarázni hogy az automata rossz meg akinek az van az nem tud vezetni.A vezetni tudás nem attól függ hogy milyen kocsit vagy milyen sebesség váltót használsz.
11:37-nek.
Szerintem az hogy automata vagy manuális szerintem az autóhoz illik. Pl.: Egy A8-as Audi vagy egy 7-es BMW-hez szerintem az automata váltó illik, ellenben pl. egy M3-as BMW-hez a manuális.
Ellenben a hozzászólásod második felével nem teljesen értek egyet. Van pár ismerősöm akik az automata váltóhoz szoktak és egyikük sem tudott normálisan elvezetni egy manuálist, csak fél óra-egy óra gyakorlás után. Rendszeresen lefulladtak, sokáig csúsztatták a kuplungot és hasonló hibák. Volt ám égett kuplungszag a környéken. :D
Lehet hogy ez rád nem jellemző, de én az ismerősi körömbe tartozó összes automata váltót használó embernél ezt tapasztaltam. (kb 10-15 emberről van most szó)
Hogy nem lehet átszokni egyikből a másikba??Nekem kb 1perc alatt megy, saját kocsim automata azzal megyek a cégeshez ami meg kéziváltós .Jól néznék ki ha mindennap fulladozna a céges, a sajátban meg kifejelném az üveget:D Viszont nagyságrendekkel jobban szeretem az automatát ,a kéziváltó egy maradi csökevény a régmúltból :D
Automata váltóból is van sokféle. Tapasztalatom szerint amibe az elektronika betette a lábát annak reszeltek,azzal igen sok baj van, a régivágású hidrokuplungos a világból kimegy.De pl a vw csoport multitronikja egy hulladék.Javítása bármelyiknek horror összeg és nem értenek hozzá,egyszerűbb és olcsóbb cserélni bontottra.
Kézi váltó másként hal meg.Lehet sokezer km-t elmenni csúszó kuplunggal,(ügyesek kuplung nélkül is tudnak közlekedni végszükségben) haldokló szinkrongyűrűvel stb, de ha egy automata elektronika letilt akkor vége a dalnak..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!