Miért sir mindenki hogy drága az üzemanyag közben meg mindenki kocsikázik?
Egy: nem mindenki kocsikazik.
Kettő: az üzemanyagtól nem csak a kocsikazas dragabb, hanem minden, amit a boltokba szállítanak.
Harom: a tömegközlekedés sajnos nem olcsóbb, és sokszor nem praktikusabb. Még ha nem is kell cipelni és praktikusabb volna: ha ketten vagyunk, mar olcsobb a kocsi.
Azért kocsikázik sok ember mert máshogy vszeg nem tudja megoldani.
Anyám kocsival jár dolgozni, mert busszal drágább lenne, apám hátvégén jár azzal mert több mint 2 órát kéne várnia buszra...
Arról nem is beszélve hogy ha valamit szállítani kell akkor azt sokszor nehéz megoldani máshogy.
A tömegközlekedés meg szar. Én mivel diák vagyok havonta kb 2000ft-ot spórolok a bérlettel a benzinhez képest, de cserébe hetente kb 3x 1-1,5 órát várok a buszra. (és a helyi és helyközi bérletek ára 6000ft felett van...)
Mert attól, hogy drága, még nem fog megállni az élet és nem fognak visszajönni a lovaskocsik.
Ha pl a gáz árát felemelik, gondolom sírni fogsz, de akkor sem kapcsolod ki a fűtést egész télen a lakásodban.
Amúgy meg én 220km-t utazok vasárnap este és pénteken délután haza is ugyan ennyit.
Ha egyedül ülök az autóban, ugyan nem lényegesen, de így is olcsóbb, mint tömegközlekedve. Én döbbentem meg a legjobban, mikor először kiszámoltam.
Ha már ketten utazunk, akkor lényegesen olcsóbb.
Arról nem is beszélve, hogy autóval 2,5 óra alatt ott vagyok háztól házig. Míg tömegközlekedve ez több mint a duplájába, minimum 5 órába telne ha nem késik egyik jármű sem. De volt már rá példa, hogy 12 óra alatt sikerült megtenni ezt a távot.
#8:
Az én 2.0-ás, 16 éves autómra a kötelező (B10)+baleseti adó negyedévente 4800ft, +a súlyadó évi 5000 Ft, tehát havi 2016ft a költség, ami kevesebb mint 3 doboz cigaretta!
Így is lehet számolni!
:D
Jó, akkor számoljunk!
Budapest-Pécs Ic jegy csak oda másodosztályra 4330 Ft.
A pályaudvarra el is kell jutnom, az 3 BKV jegy: 960 Ft.
Pécsen szerencsére csak egy helyi jegy kell: 280 Ft.
Eddig ez 5570 Ft.
Oda-vissza: 11140 Ft.
Autóval:
Az autóm városon kívül 5 litert fogyaszt. 220 km-en, 420 Ft-os üzemanyagárral: 4620 Ft.
Ez már önmagában is olcsóbba az 5570-hez képest, csakhogy a munkáltatóm km-enként 9 Ft költségtérítést ad, míg a tömegközlekedésre semmit.
Így az utam gyakorlatilag kerül 2640 Ft-ba.
Oda-vissza: 5280 Ft.
Tehát végeredményben: 11140 kontra 5280! Akkor miről is beszélünk?
Jó persze az autónak van biztosítása is, meg időnként szervizeltetni is kell. Az mondjuk legyen heti lebontásban egy ezres. Még így is 6e szemben a 11e-rel.
És egyedül utaztam! Ha már ketten megyünk 6e a 22e-rel szemben!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!