Miért sir mindenki hogy drága az üzemanyag közben meg mindenki kocsikázik?
Egy: nem mindenki kocsikazik.
Kettő: az üzemanyagtól nem csak a kocsikazas dragabb, hanem minden, amit a boltokba szállítanak.
Harom: a tömegközlekedés sajnos nem olcsóbb, és sokszor nem praktikusabb. Még ha nem is kell cipelni és praktikusabb volna: ha ketten vagyunk, mar olcsobb a kocsi.
Azért kocsikázik sok ember mert máshogy vszeg nem tudja megoldani.
Anyám kocsival jár dolgozni, mert busszal drágább lenne, apám hátvégén jár azzal mert több mint 2 órát kéne várnia buszra...
Arról nem is beszélve hogy ha valamit szállítani kell akkor azt sokszor nehéz megoldani máshogy.
A tömegközlekedés meg szar. Én mivel diák vagyok havonta kb 2000ft-ot spórolok a bérlettel a benzinhez képest, de cserébe hetente kb 3x 1-1,5 órát várok a buszra. (és a helyi és helyközi bérletek ára 6000ft felett van...)
Mert attól, hogy drága, még nem fog megállni az élet és nem fognak visszajönni a lovaskocsik.
Ha pl a gáz árát felemelik, gondolom sírni fogsz, de akkor sem kapcsolod ki a fűtést egész télen a lakásodban.
Amúgy meg én 220km-t utazok vasárnap este és pénteken délután haza is ugyan ennyit.
Ha egyedül ülök az autóban, ugyan nem lényegesen, de így is olcsóbb, mint tömegközlekedve. Én döbbentem meg a legjobban, mikor először kiszámoltam.
Ha már ketten utazunk, akkor lényegesen olcsóbb.
Arról nem is beszélve, hogy autóval 2,5 óra alatt ott vagyok háztól házig. Míg tömegközlekedve ez több mint a duplájába, minimum 5 órába telne ha nem késik egyik jármű sem. De volt már rá példa, hogy 12 óra alatt sikerült megtenni ezt a távot.
#8:
Az én 2.0-ás, 16 éves autómra a kötelező (B10)+baleseti adó negyedévente 4800ft, +a súlyadó évi 5000 Ft, tehát havi 2016ft a költség, ami kevesebb mint 3 doboz cigaretta!
Így is lehet számolni!
:D
Jó, akkor számoljunk!
Budapest-Pécs Ic jegy csak oda másodosztályra 4330 Ft.
A pályaudvarra el is kell jutnom, az 3 BKV jegy: 960 Ft.
Pécsen szerencsére csak egy helyi jegy kell: 280 Ft.