Szoktatok a kocsiban sávváltáskor akkor is oldalra pillantani a vállatok felett, ha a tükrök rendesen be vannak állítva?
Sok helyen olvasni a neten arról, hogy a tükrök holtterét ki lehet küszöbölni azzal, ha rendesen beállítod őket, ami azt jelenti, hogy az oldalsó tükrökben éppen nem kell látnod a kocsid oldalát, ehelyett úgy kell fordítani őket, hogy az utat mutassák helyette.
pl: http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+set+car+m..
Én már régen így használom, és tényleg nagyon jó, hogy nem a saját kocsim oldalát látom, hanem a szomszédos sávokat. Viszont egyes helyeken azt olvasom, hogy így is érdemes a váll fölött oldalra pillantani sávváltáskor. Nekem ez feleslegesnek tűnik, mert a rendesen beállított tükörrel nincs holttér, mert látom benne, ha egy másik kocsi van az enyém mellett.
Ti hogy vagytok ezzel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az Én kocsimon a tükrük minimálisan kicsinyítenek,így mindent látok bennük,a kocsim oldalát is+ a sávokat.
Csak esőben szoktam forgolódni,amikor vizesek a tükrök
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jobb mindig nézni...
Annyira nem megerőltető és hidd el, olcsóbb is, mint egy karambolnál a kárt kifizetni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De ebben az esetben létezik egyáltalán holttér? A fent linkelt videókban világosan mutatják, hogy ha egy autó mondjuk megelőz, akkor először látod a hátsó tükörben, majd megjelenik az oldalsó tükörben, és az oldalsó tükörből csak akkor tűnik el, ha már annyira melletted van, hogy benne van oldalt a látómeződben. Nincs olyan pozíció, amikor nem látod az autót, így nincs holttér, vagyis a váll felett oldalra nézés semmilyen plusz információt nem ad.
Ti is így állítjátok be az oldalsó tükröket, ahogy fent írtam? Csak hogy tudjuk, hogy ugyanarról beszélünk, és ugyanazt tapasztaljuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Első válaszoló vagyok
Te mikor vezetsz, folyamatosan tudod ki van mögötted? Mondok mást: Mész a belső sávban, egyik pillanatban azt gondolod, te vagy a leggyorsabb, így mehetsz ott, a másik pillanatban meg ott egy bimmer, vagy egy audi, és villog, hogy mennnnyé má, te meg gondolkodsz, hogy került oda? Na ez azért van, mert nem tudsz mindenre figyelni.
Rossz példát hozol. Az ember tényleg nem figyel mindenre, amikor halad a sávjában. De ha sávot váltok, akkor előtte minden tükörbe belenézek, hogy lássam, kik vannak körülöttem, és mit csinálnak, és a fenti beállítással mindent látok, nincs holttér, amit nem fednek le a tükrök (aki nem hiszi, nézze meg a videókat). A kérdés az, hogy ebben az esetben van-e értelme a váll felett átnézésnek.
De ez a kérdés elsősorban azoknak szól, akik így használják a tükrüket. Ha neked nem így van beállítva, akkor nincs vita közöttünk, mert a "hagyományos" tükörbeállítással egyetértek, hogy vannak holtterek, amiket nem látsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem ennyi tapasztalattal lekicsinyítem a holtteret, amennyire csak lehet. Nekem ez balesetmentes kmszám. Csináld anélkül amit mondtam, hagyatkozz arra, amit a videó mond. Csak drága lesz a tanulópénz.
Szerinted véletlen, hogy holttérről még a kreszkönyvben is tanulsz, és minden vezetéstechnikai videó, könyv megemlíti, van rá saját szó (holttér - nem sok más helyen használod) és csak annyit kellene tenni, hogy beállítod úgy a tükröt, hogy "jó legyen"? Tényleg ennyin múlik?
A videón hová tűnik az autó, mikor a tükörben jön, aztán meg elmegy a kocsi mellett? Ha megnézed, van egy pillanat, mikor nem látod. Az a pillanat a veszted, ha közel egyenlő sebességgel mentek. Ne hallgass rám, hallgass a józan eszedre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!