Járatás után, melegen, fullad, illetve le is áll a robogóm. Mi lehet az oka, és hogyan orvosolható?
Mármint az alapjárat normális teljes becsavaráskor? Mert akkor valószínűleg kevés benzint kap a gép. Tisztítsd ki a karbit, a szívótorok tömítéseit ellenőrizd, hogy csak ott kapjon levegőt, ahol kell: a légszűrőn keresztül. Benzincsapot is nézd meg, egyenletesen kell belőle folynia a benzinnek.
De jó diagnosztikai eljárás még a gyertyakép ellenőrzése. Járatás után kicsit hagyod hűlni,majd kitekered a gyertyát. A normális színe állapota: száraz, barnás színű.
Ha fehéres, száraz akkor benzinszegény a keveréked.
Ha fekete kormos, akkor valószínű túl sokat kap. Ha a feketeség mellett nedves is, akkor esetleg gyújtásproblémáid lehetnek magasabb fordulatszámon, azért hörög le. Ha a karbit, az üzemanyag és a levegő útját ellenőrizted, és ott minden rendben van, benzinszint is megfelelő, akkor próbálkozhatsz új gyertyával, új gyertyapipával, esetleg új gyújtókábellel.
Ha a gyertyát belerakod a pipába, valahogy úgy helyezed el, hogy a gyertya menetes része hozzáérjen mondjuk a hengerfejhez (kell neki a testelés), és rárúgsz. Ha szép egészséges kék szikrát látsz, az lenne a megfelelő. Ha ez nincs, akkor próbálhatsz új gyertyát. Ha ott sincs szikra, akkor pipa le, csak a kábelt közelíted a hengerfejhez. Látnod kell szikrát, ami átível a kábel vége és a hengerfej között. Ha van szikra, akkor a pipa volt a ludas. Cseréld, 6-700 Ft egy új. Ha itt sincs szikra, akkor cserélj kábelt. Ha még mindig nincs szikra az új kábel és a hengerfej között, akkor nagyobb a baj, gyújtást le kell ellenőrizni.
Köszönöm a válaszod! Jó részletes.
Egyébként igen, az alapjárati csavar teljesen be van csavarva és így épp jó. Ha kicsit is kintebb csavarom, akkor nagyon lecsökken a fordulat, szinte leáll. Normális ez, hogy a végleten épp hogy jó?
Nem annyira, de az alapjárati fordulatszámot együtt érdemes hangolni a benzin-levegő keverék arányának állítócsavarjával (értelemszerűen a másik csavar az, nem az alapjáratért felelős) Tehát csinálsz olyan alapjáratot, hogy be tudjon melegedni a motor. Ha ez megvan, akkor a keverékállítón nagyon óvatosan kezdj el tekerni,lassan. Ha emelkedik a motor fordulatszáma, akkor jó helyen jársz. Ha csökken vagy leáll, akkor rosszfelé tekerted. Vidd vissza kiindulási pozícióba, és ellentétes irányba csavard, lassan! Így lehet játszani.
A keverékállító csavar miatt megemelkedett fordulatszámot az alapjárati csavarral visszaveszed (kintebb tekered), hogy ismét megfelelően alacsony alapjáratod legyen. Ekkor kipróbálod, hogy jól húz-e. Ha nem, akkor megint a keverékállítóval emelsz a fordulatszámon, és ismét hozzáigazítod az alapjáratot (egyre kintebb kell majd tekerni). Ezt pedig addig ismételgeted, amíg megfelelően húz gázadásra a motor. Egy gyári leírás megkönnyítené a dolgodat, ott leírják, hogy a keverékcsavart teljes betekeréstől számítva mennyi fordulattal kell kitekerni. Ebből a helyzetből indulva a fenti játék ideje jelentősen rövidül:D Néha azért hagyd hűlni a motort próbálkozás közben.
Gyertyát nézted már? Milyen színű, nedves, száraz?
kevés a benzin valszeg.
alapjárati fúvóka pucolás
Nekem 4T motorom van, alapjáraton szépen pötyög, pöccre indul. de gázadásra fullad 2000 fordulat fölé nem megy.
Már kipucoltam karbit , ellenőriztem szikrát az is okés, szép száraz barna. Szűrőt is tisztitottam, kipufogo le úgy is tesztelve semmi változás, Már ellenőriztem a szelep hézagokat nem mentek el még a gyári értéken vannak, a szelep fejek nem koszosak jól zárnak..Benzin tiszta 95 super..Membrán is rendben..
Valaki tudja hogy ezek után mi lehet a baja?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!