Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Járatás után, melegen, fullad,...

Járatás után, melegen, fullad, illetve le is áll a robogóm. Mi lehet az oka, és hogyan orvosolható?

Figyelt kérdés
Egyéb információként szolgálhat talán, ami fura nekem, hogy jelenleg az alapjárati csavar teljes betekerése mellett optimális a fordulatszám.

2012. jún. 8. 08:19
 1/7 anonim ***** válasza:

Mármint az alapjárat normális teljes becsavaráskor? Mert akkor valószínűleg kevés benzint kap a gép. Tisztítsd ki a karbit, a szívótorok tömítéseit ellenőrizd, hogy csak ott kapjon levegőt, ahol kell: a légszűrőn keresztül. Benzincsapot is nézd meg, egyenletesen kell belőle folynia a benzinnek.

De jó diagnosztikai eljárás még a gyertyakép ellenőrzése. Járatás után kicsit hagyod hűlni,majd kitekered a gyertyát. A normális színe állapota: száraz, barnás színű.

Ha fehéres, száraz akkor benzinszegény a keveréked.

Ha fekete kormos, akkor valószínű túl sokat kap. Ha a feketeség mellett nedves is, akkor esetleg gyújtásproblémáid lehetnek magasabb fordulatszámon, azért hörög le. Ha a karbit, az üzemanyag és a levegő útját ellenőrizted, és ott minden rendben van, benzinszint is megfelelő, akkor próbálkozhatsz új gyertyával, új gyertyapipával, esetleg új gyújtókábellel.

Ha a gyertyát belerakod a pipába, valahogy úgy helyezed el, hogy a gyertya menetes része hozzáérjen mondjuk a hengerfejhez (kell neki a testelés), és rárúgsz. Ha szép egészséges kék szikrát látsz, az lenne a megfelelő. Ha ez nincs, akkor próbálhatsz új gyertyát. Ha ott sincs szikra, akkor pipa le, csak a kábelt közelíted a hengerfejhez. Látnod kell szikrát, ami átível a kábel vége és a hengerfej között. Ha van szikra, akkor a pipa volt a ludas. Cseréld, 6-700 Ft egy új. Ha itt sincs szikra, akkor cserélj kábelt. Ha még mindig nincs szikra az új kábel és a hengerfej között, akkor nagyobb a baj, gyújtást le kell ellenőrizni.

2012. jún. 8. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod! Jó részletes.


Egyébként igen, az alapjárati csavar teljesen be van csavarva és így épp jó. Ha kicsit is kintebb csavarom, akkor nagyon lecsökken a fordulat, szinte leáll. Normális ez, hogy a végleten épp hogy jó?

2012. jún. 8. 13:02
 3/7 anonim ***** válasza:

Nem annyira, de az alapjárati fordulatszámot együtt érdemes hangolni a benzin-levegő keverék arányának állítócsavarjával (értelemszerűen a másik csavar az, nem az alapjáratért felelős) Tehát csinálsz olyan alapjáratot, hogy be tudjon melegedni a motor. Ha ez megvan, akkor a keverékállítón nagyon óvatosan kezdj el tekerni,lassan. Ha emelkedik a motor fordulatszáma, akkor jó helyen jársz. Ha csökken vagy leáll, akkor rosszfelé tekerted. Vidd vissza kiindulási pozícióba, és ellentétes irányba csavard, lassan! Így lehet játszani.

A keverékállító csavar miatt megemelkedett fordulatszámot az alapjárati csavarral visszaveszed (kintebb tekered), hogy ismét megfelelően alacsony alapjáratod legyen. Ekkor kipróbálod, hogy jól húz-e. Ha nem, akkor megint a keverékállítóval emelsz a fordulatszámon, és ismét hozzáigazítod az alapjáratot (egyre kintebb kell majd tekerni). Ezt pedig addig ismételgeted, amíg megfelelően húz gázadásra a motor. Egy gyári leírás megkönnyítené a dolgodat, ott leírják, hogy a keverékcsavart teljes betekeréstől számítva mennyi fordulattal kell kitekerni. Ebből a helyzetből indulva a fenti játék ideje jelentősen rövidül:D Néha azért hagyd hűlni a motort próbálkozás közben.

Gyertyát nézted már? Milyen színű, nedves, száraz?

2012. jún. 8. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

kevés a benzin valszeg.

alapjárati fúvóka pucolás

2012. jún. 8. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Nem, még nem néztem meg a gyertyát. Majd csak holnap lesz rá módóm.
2012. jún. 8. 20:13
 6/7 kornicska válasza:

Nekem 4T motorom van, alapjáraton szépen pötyög, pöccre indul. de gázadásra fullad 2000 fordulat fölé nem megy.

Már kipucoltam karbit , ellenőriztem szikrát az is okés, szép száraz barna. Szűrőt is tisztitottam, kipufogo le úgy is tesztelve semmi változás, Már ellenőriztem a szelep hézagokat nem mentek el még a gyári értéken vannak, a szelep fejek nem koszosak jól zárnak..Benzin tiszta 95 super..Membrán is rendben..


Valaki tudja hogy ezek után mi lehet a baja?

2018. máj. 10. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 DBZAFShark válasza:
variáló részt ellenőrizd le. időnként elkopnak és elkezd lötyögni a variátor lapát. ez teljesítménycsökkenéssel jár.
2018. júl. 16. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!