Mibe másabb az amerikai autó egy ismert europai autóhoz képest?
Amerikai piacra gyártott, de Európában is forgalmazott autóra gondolsz, vagy az amerikai autókra?
Az első többek közt mérföld/fahrenheit, narancssárga index az oldalán, piros hátul, autómata váltós.
Az amerikai autók, pedig egyszerűbbek, puritánabbak, nem olyan designosak belülről, bár az újak már egyre inkább, motorikusan és szerkezetileg is egyszerűbbek, nagyobbak, lényegesen több az alap kényelmi funkció bennük.
Az alapvető koncepció egész más. Az amerikai autót napokon át tartó 110 km/h-s krúzolásra találták ki. Ott 500 km a szomszédban van, a nagyi 5000-re van. Oda-vissza az 10k. Ezt azért levezetni nem mindegy, milyen környezetben teszed. Ezért aztán, mivel nagyon sokat mennek (az autó az amerikaiak lába) nagyon alacsony fordulatszám kell, hogy sokáig bírja. Az alacsony fordulatszámhoz nagy köbcenti kell, hogy legyen nyomaték. Az automata váltó jól illik a nagy köbcentis motorokhoz és nem kell foglalkozni vele, csak irányváltásnál. Tévedés, hogy mindben V8 van, ez mindig is opcionális extra volt, jellemzően alapmotor a V6, sor6, 3 literrel. Csak ugye a V8 full extrás, közel full extrás élte túl az évtizedeket, mert arra vigyáztak. Mivel akkoriban a benzin szinte ingyen volt, mindegy volt, mennyit eszik. Ma már nem mindegy, nagyon is megnézik, főleg, hogy ott napi 3-400-at megy szinte mindenki! Havi 8-10.000... kb 250.- lehet most a benzin literje. számolj.
Játszós autónak hét végére egy V8 Mustang... egy 72-es Thunderbird... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!