Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jó a start-stop rendszer?

Miért jó a start-stop rendszer?

Figyelt kérdés

hogyan növelhető így az üzemanyag-megtakarítás?

mármint nyilvánvaló, hogyha állunk a pirosnál, addig sem jár a motor, és így nem fogyaszt az autó, de amikor meg indulunk, akkor meg startol a motor, és a startnál többet fogyasz, nem?

meg nem árt meg a motornak az állandó ki-be kapcsolás?


2012. máj. 22. 19:47
 1/4 anonim ***** válasza:

Nem fogyaszt többet a startnál.


A motornak mert nem árt, mert elektromos olajpumpa van benne, ami fenttartja az olajnyomást ha áll a motor.

Így nem süllyed le az alsó csapágycsészékre a főtengely, így nem lesz súrlódás ha elkezd újra forogni, vagyis nem kopik.

2012. máj. 22. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Beviz Elek ***** válasza:
Biztos vagyok benne, hogy okos dolog, mert ha nem lenne az, akkor nem rakták volna bele egyes új autókba. Bár azért el tudom képzelni, hogy az önindító mennyit dolgozik... Nem hinném, hogy ezzel akkorát lehet spórolni, mert több helyről is hallottam, illetve jogsi lerakásnál is tanultam, hogy 1-2 percnél hosszabb állásnál érdemes leállítani. A másik fele, hogy mostmár rengeteg a turbós dízel autó. A turbónak nem jó, ha leállítás előtt nem járatjuk kicsit a motort. Nekem nem lenne arra szükségem, hogy pl egy lendületesebb haladás után a lámpánál leállítsa az autó a motort (pl. Hungária krt-n zöldhullám után, 80as tempó utáni megállásnál)
2012. máj. 23. 05:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Olajnyomás!


A normál autóknak nem tesz jót a leállás, indítás.

Mert mint mondtam megszűnik az olajfilm a siklócsapágyakban, ezért a főtengely közvetlenül hozzáér a csapágycsészéhez.

A turbóban sem lesz olaj.

ÉS az újbóli indításkor fém a fémen súrlódik, ezért nem tesz jót neki.


A startstop fenttartja a nyomást. A turbóban is, és a blokkban is. Így újból indításnál nem fog súrlódni semmi, mert mindegyik csapot a helyén tartja a nyomás, így az olajfilm nem szűnik meg a csésze, és a csap közt.

2012. máj. 23. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
ui. A turbós autót is azért kell járatni, mert ha hirtelen megállsz nagy fordulatról, és leállítod a motort, a turbó még pörög olaj nélkül, és az nem sok jót tesz neki.
2012. máj. 23. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!