Szabad a kuplungot csúsztatni?
Pl. ha lelassul az autó 10km/h-ra és 2-ben rángat az autó. Ilyenkor benyomom a kuplongot és nyomva tartom.
De azt hallottam, hogy soha nem szabad a kuplungot folyamatosan nyomni (piros lámpánál üresbe kell tenni), mert pillanatok alatt elkopig.





Új gépeknél így van, ahogy írod, de írta a kérdező hogy 20év fölötti gépről van szó, akkoriban nem volt elterjedt.
Egyrészt szerelő vagyok, másrészt nekem is van egy 26éves bömbim, kipróbáltam anno, nálam hiába a motronic vezérlés, motorféküzemben simán megkapja az alapjárati üzemanyagot. És akkoriban ez volt az egyik legmodernebb elektronikus befecskendezőrendszer.
A korai L-Jetronic és K-Jetronic rendszerek is ilyenek voltak, az biztos.
Egyébként így visszaolvasva kicsit sértő a hangnem, szóval betérdelek a sarokba a kukoricára. Az emberi hülyeség néha ezt hozza ki belőlem. :)





Már vagy 20-25 éve ismeretes a tolóüzemi takarékrendszer. A '80-as évek közepén a "mikrokapcsolós" Lada-karburátorokon is volt ilyen (alternatív név: mikorkapcsolós, utalva az elektronikus alkatrészek néha problémás üzemkészségére). Tehát abszolút nem űrtechnikáról beszélünk.
Kényszerüresjáratban, vagyis motorféknél az üzemanyag-ellátás szünetet tart, a motor "üresen" fut, csak a kerekek forgatják. Vagyis a "motorfékkel kevesebbet fogyaszt, mint üresben" hozzáállásnak van alapja, de ez nem egy vakon követendő, mindig, minden esetben igaz alapbölcsesség. Van, amikor a motorfék előnyösebb és van, amikor üresben gurulni jobb.
Hogy honnan tudja a karburátor vagy a motorvezérlés, mi újság van? Onnan, hogy figyeli a fordulatszámot és a gázpedál állását. Teljesen zárt fojtószelepnél egy adott fordulat (az alapjáratinál pár százzal magasabb szokott lenni) fölött leáll az üzemanyag-ellátás, mikor alá csökken a fordulat, visszatér a benzin, hogy ne fulladjon le a motor. Ez a mai, ECU által vezérelt motoroknál nem meglepő, régen viszont külön elektronikus egység végezte a kapcsolást. Ide érkezett a fordulatszámjel és a gázpedálállás jele, az elektronika pedig egy mágnesszelepet kapcsolt, ami az alapjárati benzinmennyiséget tartotta távol a motortól.










@23:41
Ott a pont. Én rengeteget gurulok üresben, érdekes módon minden autóval katalógusadat alatt egy literrel járok... Mindenki más meg átlag kettővel fölötte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!