Mikor teljesen fent vagy lent van a dugattyu hogyan kell állnia a szelepeknek?
Szelepek vannak, tehát négy ütemű - 720 fokonként van egy munkaütem egy hengerben. Szóvalkét felső helyzet van, a kompresszió (mikor mindkettő zárva) meg a kipufogás (amikor a szívó zárva, kipuf nyitva).
Szóval jó lenne tudni melyik az. Esetleg elővenni valami javítási kézikönyvet a motorhoz ha már nekiestél..
Felső holtpontban a szelepek mindig zárva vannak, mert különben belevernének a dugattyúba. Alsó holtpontban pedig vagy a szívószelep van nyitva, vagy a kipufogószelep, vagy mindkettő, de még az is lehet, hogy egyik sem. Ez a vezérlés fokolásától függ.
A vezérlést viszont nem "szemre" állítjuk be, hanem a főtengelyen és a vezérműtengelyen elhelyezett jelölések alapján. Ennek megtalálásához nagy segítséget nyújt a gépkönyv, műhelykönyv vagy valaki, aki ismeri a motortípust. Egyes szakik ugyanis azt szokták mondani, hogy amíg nincs meg a kellő szakirodalom vagy fejben a szaktudás, nem szokás megbontani a motorblokkot, mert könnyen lehet, hogy utána nagyon körülményes lesz összerakni.
Ezt a motort nem tudod összerakni elállított vezérléssel, mert ha nem jelre tszed, akkor nem bír átfordulni a főtengely, mivel a sonkák ütköznek a bütykökkel!
Tavasszal újítottam fel én is a Briggs motoromat, kipróbáltam. Tedd a jelre a vezérlő fogaskereket, aztán forgasd át két teljes környit a főtengelyt. Ha nem akad sehol, akkor jó!
:)
főtengely ok. ott egyértelmü a pötty, ám a forgattyús tengelyen négy pötty van és egy furat, itt a furat lenne a jel?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!