ABS nélküli autók esetében a gyári fék elég erős, hogy meg tudja blokkolni a kerekeket, mért tesznek mégis a sportkocsikra nagyobb fékeket?
Azért, mert az, hogy a fék meg tudja csúsztatni a kerekeket, nem jelenti azt, hogy elegendő a teljesítménye. Egy "mezei" autó a keskeny virsligumijaival 40 km/h-ról lehet, hogy sikító gumikkal fékez, de egy sportkocsi a szélesebbekkel 160-ról ugyanolyan fékekkel már csak harmatosan lassul. Nagyobb sebesség esetén ugyanis nagyobb teljesítményű fékre van szükség a megfelelő lassuláshoz.
Illetve a sportkocsikon szélesebb, jobban tapadó gumikat használnak, hogy nagyobb lassulást lehessen elérni. Ezt a célt szolgálja a stabilabb futómű is, így kevésbé csökken a hátsó tengely terhelése, jobban lassít a hátsó kerék. A jobb tapadás pedig nagyobb teljesítményű, nagyobb méretű fékeket "enged meg".
No és az sem mindegy, hogy egy satufék mekkora terhelést jelent a féknek. A nagyobb teljesítményű fék nem melegszik fel annyira, később fárad el, mert nincs a képessége végső határáig kihasználva. A kisebb, úszónyerges tárcsák is képesek elsőre megállítani ugyanolyan úthosszon az autót, csak mondjuk második alkalommal már érezhetően gyengül a fékhatás. Sportkocsiknál meg fontos, hogy erősen hajtva is kiszámítható, megbízható fékhatás legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!