Piaggio typhoon robogó hiba. Mi lehet a gond?
Figyelt kérdés
A télen vettem egy fent említett 1995-ös robogót. Olcsó vétel volt, bár nem nézett ki szépen, megvettem. A tulaj szerint a motorja tuti, csak esztétikai hibái voltak. Itt ott voltak fölcsavarozva az idomok, stb. Beindította, pörgette, de csak lábon,mivel mint mondtam, az idomok csak szinte oda voltak illesztve. Megvettem. Egész télen állt, tavasszal benzin bele, és pöcc-röffre indult. Viszont miután az idomokat rácsavaroztam, s próbaútra vittem, ért a meglepetés. Kb 20 km/h volt a vége. Ismerős szerelő szerint aki látatlanba mondta, első variátor hiba. Nagyon messze van ő tőlem, ezért kérem a Ti segítségeteket, mivel más szerelő ismerősöm nincs. Találkoztatok már ilyen jelenséggel? Tényleg ez lehet a baja? Néztem a neten ezt az alkatrészt, kb tízezer így csak akkor venném meg, ha még valaki megerősít benne. Az ékszíj az vadi új. Másik gondom h mostanság nem indul be. Ha befogom a levegőszűrő csonkját, akkor beindul, de amint elengedem, leáll. Ez mitől lehetséges? Nagy lehet a baj? Előre is köszönöm szépen a válaszokat!2012. máj. 11. 20:20
1/5 anonim válasza:
Kevés benzint kap, azért csak befogott csonkkal megy. Ez magyarázhatja a lassúságát is. Ki kell pucolni a karbit, majd beállítani. Így ne használd, mert a szegény keveréktől túlmelegedhet, megragadhat.
2/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ. Annyira nem értek a robogókhoz, ezért is kértem itt is segítséget. Viszont simsonom évekig volt, így a karbitisztítás nem okozott gondot.:) Szétszedtem, kitakarítottam fúvókákat, stb, s láss csodát pöccre indult. Állítottam a levegőn, alapjáraton, s szépen zakatol. Ennyiben ki is merült a "tudásom"!:D De a sebesség, s erő még mindig zéró. Mikor ráültem, alig tudott elindulni. Kis lendületet vett, s szépen zötyögtünk kb 20-al csutkagázon. Viszont gondolkodtam, s levettem a kipufogócsonkot, mert szerintem ránézésre nem rá való. Kipufogó gyanánt is egy rotakapa pufogója volt rá rakva/csókoltatom az előző tulajt:)/. Ezt már hamarabb lekaptam, de most mikor levettem a csonkot is, kicsit jobban húz, az erő is nagyobb. Így már kb 40-50 a vége.:) Ha veszek rá gyári kipufot, szerinted, szerintetek megoldja a gondomat?Vagy a variátor lehet mégis a ludas? Üdv
2012. máj. 12. 11:02
3/5 anonim válasza:
Kipufogót mindenképp szerezz rá, anélkül használni nem egészséges. Variátor nem szokott hibás lenni, maximum a benne lévő görgők tudnak "kockásra" kopni, az okozhat még hasonló tünetet.
4/5 A kérdező kommentje:
Értem, és köszönöm a válaszokat. Még egy kérdésem lenne. Milyen, és hány grammos görgőket vegyek bele. Bújtam a netet, de ehhez a típushoz találtam 6, 6fél, 8, 10, stb grammos görgőket. Mi dönti el, hogy milyen kell a variátorba? Hány grammosat célszerű venni? Válaszokat előre is köszönöm!
2012. máj. 14. 17:12
5/5 anonim válasza:
Minél nehezebb a görgő, tehetetlenségéből adódva annál hamarabb gördíti ki a centrifugális erő. Egyszerűen fogalmazva a nehezebb görgő alacsonyabb fordulaton "vált" a könnyebb pedig magasabban. Viszont egy adott motorhoz csak egyféle görgő a tökéletes, tehát nemlehet vele variálni, hogy most jól gyorsuljon vagy most nagy legyen a végsebessége. Megmondom őszintén, hogy nem ismerem a piaggiokat, nem tudom hány grammos van bennük gyárilag, fórumokon kell kérdezősködni, vagy esetleg keresni valakit akinek van ilyen motorja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!