3 hengeres autókban hogy van a hengereknek a gyújtási üteme?
4 hengeresnél ugye felváltva 2-2.
3 hengeresnél felváltva 2-1 vagy hogy?
Egyszerre van a négyhengeresek két hengerében munkaütem? Ezt azért gondold át szerintem, mert könnyen lehet, hogy nincs egészen igazad. Vannak ugyan négyhengeresek, amik így vannak hangolva (a "big bang" gyújtásidőzítésű V4-esek 2-2 hengere majdnem egyszerre, de kis elékeléssel dolgozik), de a nagy többségnél 180°-onként van munkaütem, vagyis minden félfordulatra esik egy. Igaz, a soros motorok nagy részén két-két dugattyú együtt mozog, mert pontosan egy fordulatnyira vannak elékelve, de ezek egy fordulatnyi különbséggel működnek (vagyis az egyik szív, a másikban meg épp munkaütem van).
Háromhengeresnél általában 240°-os elékelés van, a három dugattyú úgy áll, mint a Mercedes háromágú csillaga, értelemszerűen egyszerre csak egyben van munkaütem. Olyan nincs, hogy egyszerre több is dolgozzon, még a 180°-ra elékelt Laverdákban sem.
A 3 hengeresekbe olyasmiképp van a 4 ütem megoldva mint az 1 hengeres 4 ütemű motorokban.
Ne gondolkodj ilyen 2-1 es dolgokba mert a a 3 henger 120 fokonként van a főtengelyen.
A 4 hengerest a 4 üteművel ne keverd. Nincs köze az ütemnek a hengerek számához. A 4 ütem azt jelenti hogy szelepvezérelt a henger. Minimum 2 szelep kell hozzá egy szívó és egy kipu.
Az én autóm motorja például soros 6 hengeres ami 2 db 3 hengeresnek a működésén alapszik.
szóval ne arra öszpontosíts ,hogy kevesebb vagy több hengernél hogy jön ki az ütem. Mert te a 4 hengeres 4 ütemre építkezel. ha több a hengerek száma vagy kevesebb mint a 4 attól függetlenül a dugattyú ugyanúgy 2x megy fel és le csak máshogy van elosztva a hajtókarok helye a főtengelyen.
Nézd meg.. 2.02 nél van a lényeg. http://www.youtube.com/watch?v=l6K7RZf2NiQ
1 se jár párba a másikkal. olyan mintha 3 1 hengeres lenne összerakva egy tengelyre 120 fokonként elfordítva. Így már érted?!
Azt tudom hogy 4 hengeres soros motorba kettesével mozognak "párban". Ha 2 egymással együtt mozgó dugattyút nézünk akkor felváltva dolgoznak. Csak ezt tegnap este nem sikerült így megfogalmazni :)
De most már, így a videó alapján főleg, már értem hogy hogy működik a dolog.
Szóval köszönöm a válaszokat.
2. válaszolónak meg:
Azért lényeges a 4 ütem mert 2 T-ben mindig gyújt amikor felmegy a dugattyú, 4T-ben meg csak minden 2. alkalommal ugye. És így már rögtön nem olyan egyszerű a dolog, mert pl egy 2 hengeres 2T motorban felváltva mozognak a dugattyúk, 4T-ben pedig ha jól tudom akkor egyszerre(persze soros motort nézve.)
Igen, 1-3-2.
De ugyebár ez a ciklus folyton ismétlődik. Tehát ha mondjuk nem pont az 1. hengerrel kezdjük, akkor ez ugyan az, mintha azt mondanánk 3-2-1. Vagyis sorban történik a gyújtás.
Ráz is és egyenetlenebbül is jár mint a 4 hengeres. Nem véletlenül elterjedtebb a 4 hengeres megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!