Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nincs 6. sebesség a...

Miért nincs 6. sebesség a legtöbb autóban, amikor a motor kívánja?

Figyelt kérdés
Sok 5 sebességes autós fejében megfordult már biztosan, hogy amikor 130-nál 4 ezret forog a gép, de jó volna kapcsolni egy 6-ost. Miért nem csinálják a legtöbb autót 6 sebességesre, amikor károsanyag-kibocsátás és gazdaságosság terén is csak nyerni lehet vele?
2012. ápr. 25. 08:14
 1/10 anonim ***** válasza:
77%
aki tervezte nem gondolt rá. aki vezeti kinyomja 5ben padloig:)
2012. ápr. 25. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
77%
Nem lehet vele nyerni és a motor sem 'kívánja', pontosan ki van ez számolva, ők lennének a legboldogabbak ha szimplán csak emiatt ráirhatnák az autóra hogy ez csak 4 liter fogyaszt.
2012. ápr. 25. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
85%
Úgy van, ahogy előttem írták. Hiába pörögne keveset a motor, egy túl hosszú áttétellel erőlködne a motor, jobban kellene taposni a gázt, és többet enne, mint amikor vidáman pörög nagyobb fordulaton.
2012. ápr. 25. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Egy kicsi, 1200-1600 köbcenti közti nyolcszelepes, szívó alapmotor nem "kívánja" a 6. fokozatot. Jellemzően az ilyeneknek szokott olyan rövid lenni az áttételezésük, hogy autópályatempónál az egyekben van a fordulat. Az ilyen motorok azonban nem szoktak nagyon nyomatékbajnokok lenni, ha tehát ilyenkor kapcsolnál egy hosszabb 6. fokozatot, az legfeljebb tökéletesen sík úton lenne elegendő egy adott tempó tartásához. A legkisebb emelkedőn azonban már vissza kellene kapcsolni, mert nem bírná a motor a hosszú áttétel ellenében felvonszolni az autót. Az alacsony fordulaton erőlködő motor pedig többet is tud fogyasztani, mint a középtartományban pörgő.

Ezért van az, hogy az ilyen kicsi motorok ezen a fordulatszámon nem "kívánják" a nagyobb fokozatot. Az üzemanyag-takarékosság miatt ma már mindent szeretnénk úgy vezetni, mint a régi szívódízel buszokat: alapjáraton ketyeg a motor, 1500-nál váltás, nehogy pörögjön. A benzinmotorok azonban nem ilyenek, ott a középső fordulatszám-tartományban nagyon jó világ van nekik, jól érzik magukat, elemükben vannak. Ott is van a nyomatékmaximumuk. Igaz, közben kicsit hangosabbak a kelleténél, de ez nem jelent katasztrófahelyzetet.

No meg arra sem árt gondolni, hogy aki megveszi az egyszerű, olcsó alapmotoros kisautót, az 90%-ban városban és rövid távolságokon használja, ahol a 90-100-as tempóhoz nagyon elég az 5 fokozat. Nem biztos, hogy megfizetné a drágább hatsebességes váltót, ha soha nem kapcsol hatodikat. Nem olyan nagyon sokkal drágább a hatos váltó, de ha egyszer ez is elég a célközönségnek, akkor teljesen fölösleges.

2012. ápr. 25. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Én egy 1.5 dci Clio-t vezetek. Kis zsebrakéta, 200Nm nyomatékával 5-ösben 130-nál azt hiszem, 3 ezer körül forog, és padlógázra még mindig vehemensen gyorsít. Rátenném a fejem, hogy röhögve, kényelmesen bevenné a 6-ost.
2012. ápr. 25. 09:36
 6/10 anonim ***** válasza:
90%
Jól gondolod,simán lehetne rajtuk egy 6. fokozat is.
2012. ápr. 25. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Az lehet hogy bevenné, a kérdés az hogy vajon a sebességet meg is tartaná alacsony fogyasztás mellett. Nagy sebesség nagy légelenállás, sosincs tökéletesen vizszintben lévő út, ezek már mind jóval nagyobb hatással lennének rá mint 5.-ben.
2012. ápr. 25. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Lehet, hogy bevenné (ez csak a kapcsolószerkezet minőségétől függ), de könnyen lehet, hogy hamarabb érezné meg az emelkedőt, mint ahogy te meglátod és gyorsítani se nagyon tudna. Nagy sebességnél már arra is figyelni kell, hogy "el ne fogyjon" a teljesítmény és lehet, hogy így még 130-nál 3000-et pörögve nincs az autó vészesen közel a teljesítménycsúcshoz, tud tovább gyorsítani.
2012. ápr. 25. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Bevenni bevenné éppen, csak semm haszna nem lenni. A végsebessége kevesebb lenne hatodikban, gyorstani nem lehetne, és többet enne.

Amúgy egyszerűen meg lehetne oldani akár 5 sebességgel is egy hosszabb végáttétellel ugynúgy kevesebbet forogna a motor, csak az a használhatóság és a gazdaságosság rovására menne. Gondolhatod, egy ilyen lehetőséget nem hagynának ki a gyártók.

Ha nagyon érdekel, hogy viselkedne az autód hosszabb áttételezéssel, rakj rá próbából 10-20 %-kal nagyobb kerületű kerekeket. Biztos vagyok benne, hogy nem fogod szeretni.

2012. ápr. 25. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
szerintem egy 100LE körüli motorba nem kell 6. fokozat mert akkor az ereje több fokozatba van szét osztva és akkor már nagyon gyönge lenne, kivan ez találva nem kell itt parasztésszel azt gondolni hogy kell az oda, akkor ha ilyen okos vagy te kérdező, az ilyen 100LE erejű autóban előzéskor vissza kell váltani 4.be akkor ha 6 sebességes lenne akkor meg váltsak vissza 4.be? csak rájöhetsz te is hogy nem kell az egy ilyen autóba
2012. ápr. 25. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!