Melyik szabályt ( szabályokat) tartod be legkevésbé mert nem tartod fontosnak?
Most ki fogok lógni a sorból, mert Romániából írok, és itt van egy olyan törvény, hogy aki friss autóvezető (azaz a jogosítványa fiatalabb 1 évesnél), az mindenhol 20 km/h-val lassabban mehet, ahol nincs egyéb korlátozás. Tehát országúton, ahol 90 van érvényben, ott 70-nel mehet, és így tovább. Ez azt vonja maga után, hogy szerencsétlen, aki még így is "küzd" az új helyzettel, lépten-nyomon előzési szituációknak van kitéve.
Ezt nem "nem fontosnak" tartom, hanem kifejezetten veszélyesnek, amikor kezdő vezető voltam, napi rendszerességgel fordult elő, hogy egy barom majdnem leszorított az útról, mert kanyarban előzött, és szembejöttek. Hamar rájöttem, hogy ez így nem állapot, és a normális közúti tempóval kezdtem közlekedni.
Illetve van még egy másik, az a "veszélyes kanyar" útjelzés, amely táblával jelzett kanyarban 50 km/órával kellene közlekedni. Ez néhol olyan kanyarokban is ki van téve, ami teljességgel beláthatatlan, és az útviszonyog bőven megengedik a 80-90-et. Ha itt belassulsz 50-re, a hátulról jövőnek nem igazán lesz ideje ennyire lassítani.
A harmadik bizonyos esetekben a folytonos záróvonal. Elvileg az a szerepe, hogy ne előzz, mert az előtted haladó jármű (például egy nagyon enyhén jobbra ívelő útszakaszon) kitakarja a szembejövő forgalmat. Ám amikor éjszaka egyedül jövök a szakaszon, gyakorlatilag kilométerekre belátható az egész szakasz, és már messziről látszik a fénye, ha valami szembejönne. Mármost tudni kell, hogy Erdélyben még létezik vadállomány, és nem ritka, hogy őzek, szarvasok, vaddisznók, farkasok (netán legelni kicsapott lovak) szaladnak át az úton. Ilyen esetben figyelmen kívül hagyom a záróvonalat, és nagyjából az úttest közepére helyezkedve haladok, ha jobbról valami kiugrik elém, több esélyem legyen reagálni. Ezért, ha nem tévedek, törvény szerint elvennék a könyvemet. Vadveszélyre figyelmeztető tábla persze nincsen a szakaszon.
Én magyarországi vagyok, de itthon relative keveset vezetek mert nemzetközizek.
Amiket nem mindig szoktam betartani, főleg éjszaka amikor szinte nincs forgalom.
-Ha jól belátható a kereszteződés, ennek ellenére mégis STOP tábla van, ritkán szoktam teljesen megállni, csak lassítok, ha kell azért meg tudjak állni, de ha senki nem jön akkor már megyek is tovább.
-Ami az éjszakai, út közepén való haladást illeti, üres vidéki utakon, én is ezt alkalmazom, egyrészt a már előttem említett, meglepetés szerűen érkező vadállomány miatt, másrészt meg az út szélén bóklászó kivilágítatlan gyalogosok és kerékpárosok élre vasalásának elkerülése végett.
-Vannak kereszteződések amik előtt, a főútvonalon haladva vissza kellene lassítani 70 re, ha nincs senki a kereszteződésben aki a mellékútról ki akarna kanyarodni, főleg éjszaka, nem szoktam visszavenni a tempót azért a 250-300 méterért.
-Éjszaka amikor már jó messziről látni lehet, hogy jön e valaki szembe, ha előttem döcög valaki és szemből nem jönnek, rendszeresen kihasználom a balos kanyarok azon előnyét, hogy nekem előzés közben rövidebb utat kell megtennem a belső íven, ehhez még egy jó gázfröccs és simán megelőzöm akkor is ha záróvonal van.
-Ja és a körforgalom, különösen Franciaországban ahol nagyon sok van, (tán még több is mint Angliában.)
Szintén éjszaka ha nem jön szemből vagy balról senki, és balra kell fordulnom benne, pláne ha még előttem döcög egy lassabb teherautó is, ha nincs, vagy nem nagy a torkolatainál az elválasztó sziget és elég nagy a körforgalom simám "Angolosítani" szoktam, vagyis fordítva megyek bele, így mire a teherautó vagy kamion körbe ér én már kimentem a bal oldalon és megelőztem.
Most ennyi jutott eszembe azon szabálytalanságok közül amiket rendszeresen alkalmazok a dinamikusabb haladás érdekében.
Persze, azért csak ésszel csinálom, ha egy kicsit is úgy érzem, bármelyik esetben, hogy nem 100% biztonsággal lehet végrehajtani a manővert akkor inkább nem kockáztatok, vissza fogom magamat és szabályosan közlekedek.
(Ja meg ha észreveszem, hogy rendőr gyanús jármű van a közelben.:)
Stop táblát általában figyelmen kívül hagyom. Ha belátható, és senki sehol akkor kifordulok/átmegyek lendületből. Ha jönnek akkor meg meg kel állni.
A vasúti átjárót komolyan veszem, az nem játék.
A kihalt falukban városokban lévő lámpákat szoktam még semmibe venni, mikor csak a zebra miatt van lámpa, és nem akkor vált ha megnyomja a gyalogos a gombot, hanem folyamatosan. Ha nincs senki akkor nem állok meg feleslegesen.
Mikor motorral vagyok akkor azok a lámpák nagyon felidegesítenek ahol érzékelő van beépítve a betonba. (ez nem érzékeli a motor súlyát, és ha nem áll mögém autó akinek inthetek, hogy jöjjön előlrébb akkor nincs mit tenni.
A 4sávos úton lévő 50es sebességkorlátozást nem szeretem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!