Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik autó menyi időre van...

Melyik autó menyi időre van tervezve? Autó szerelőm mondta hogy némyelyik "jobban öregszik" ezek menyi idő re vannak tervezve kb? suzuki ignis/ daewoo matiz/ opel corsa/fiat panda csak egy körübelüri évszámra lennék kiváncsi bocsi a hülye kérdésért?

Figyelt kérdés
2012. ápr. 12. 18:29
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nincs olyan, hogy jobban és kevésbé öregedő autó. Ezek nem olyanok, mint a szomszédasszonyok: Ilonka már 35 évesen ráncos, olyan, mint a saját nagyanyja, Sacit meg 45 évesen is jó alaposan...

Nem is annyira az életkor fontos itt, hanem a futásteljesítmény. Lehet, hogy egy "területiképviselő" Passat 6 éves korára már eléggé rongyos, de közben fut vagy 300.000 km-t. És ha jól karban volt tartva, nem hegesztették le a DMF-et, nem pancsolt gázolajjal járt, még egyszer ennyit fog futni, csak már nem lehet vele reprezentálni.

A hétköznapi használatban a mai autók általában 10 évet kibírnak úgy, hogy még forgalomképes, használható állapotban maradnak és nem kell évente annyit költeni rájuk, amennyit érnek. A motorok - a hiper-szuper, turbós, közvetlen befecskendezésű, magas fajlagos teljesítményű benzinesek és a nagyon alacsony fogyasztású "lehagyja az Integrát" CR-csodadízelek kivételével - kibírnak 2-300.000 km-t úgy, hogy utána sem kell őket kihajítani. A futómű a magyar utak mellett már hamarabb adja meg magát, 100.000 km után már szinte mindegyik típus érdekességeket produkál, a karosszériák pedig jobban ellenállnak a rozsdának, mint a fátyolos szemmel emlegetett "ezekben még vót' anyag" autók biliacél lemezei. Igaz, 10 év után már ezek is fáradnak, itt-ott lakatolni kell, de ha megnézel egy szerencsésebb környezetbe került (tehát nem munkásszállításra használt) 15-20 éves Swiftet, Astrát, Escortot vagy Corollát, azért még messze nincs olyan állapotban, hogy azonnal ki kellene tiltani az utakról.

2012. ápr. 12. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
értem köszönöm szépen a hasznos választ de ebben lehet hogy tényleg van valami mármint a minőség terén ismerősömnél van 2 kocsi mind 2 újkorátol nállavan egyformán van használva mind 2 garázsban áll az egyik egy 2001-es suzuki swift a másik egy 2002-es daewoo matiz egyik se volt még törve kop-kop-kop a swiften nincs semmi rozsda pedig 1 évvel öregebb a matiznál a matizon meg átrohadt a bal hátsó sárvédő + vagy 4-5 helyen már rozsdásodik köztük az ajtók alja is elég erőssen + a vezető oldalon a padlólemez alján az alvázvédő holyagosodik fel swiftnél pl ilyen mért nincs amikor ugyan anyit és ugyan ugyvan használva? erre mondta a szerelőm hogy némelyik tipus jobban "öregszik" akkor ez csak véletlen lenne?
2012. ápr. 12. 19:09
 3/7 anonim ***** válasza:

2000-es évek elején a Daewoo még nem azt a minőséget produkálta mint ma, Chevrolet néven. Akkoriban még igencsak a "dél-koreai gagyi" kategóriába tartoztak. A korrózióvédelemben például nagyon nem jártak élen, a lemezek alapozása eléggé gyenge volt és bizony sokan nem is hitték, hogy egyáltalán kibírnak 10 évet ezek az autók - nem is alaptalanul.

A Swift sem volt ám rozsdamentes svédacél, de az akkori Daewoo-khoz képest jobb volt. Ezért lehet, hogy a Matiz már rozsdál, a Swift még nem. Viszont attól, hogy rozsdál a Matiz, nem biztos, hogy élete vége felé jár vagy úgy általában "elfáradt" volna. Lehet, hogy a motor még nagyon is jól érzi magát, a futómű sem adta még fel a küzdelmet - akkoriban a műszaki tartalom már eléggé jól sikerült a koreaiaknak, a motorok sokszorosan túlélték a karosszériát. De ez sem meglepő: nem egyforma az egyes részegységek élettartama. Van, ahol a motor hamar megadja magát, de a karosszéria évekig kitart és akad olyan, hogy 4-5 alkalommal kell körbelemezelni az autót, mire a hajtáslánc tönkremegy.

2012. ápr. 12. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Kis köbcentis motorok hamarabb kifekszenek. Főleg ezek a 3 hengeresek A daewo tico motorja például 90ezer környékén már gyakorlatilag szétesik.
2012. ápr. 12. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
utolsó azért ezzel nem értek teljesen egyet volt 2 éve egy daewoo ticom amit 150-ezer km rel vettem és 165-el adtam el nagyon sokat gyilkoltam és nemvolt motorikusan semmi gondja 1 ezer kilométer alatt fogyott kb 1 deci olaj az szerintem türhető nálam a legnagyobb gondja a rozsda volt ( 13 évesvolt)
2012. ápr. 12. 21:27
 6/7 anonim ***** válasza:
Akkor az tényleg bravúrosan megkímélt gép lehetett.
2012. ápr. 14. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
kedves 65%-os nekem bár jelenleg daewoo matizzom van régebben volt egy tico-m amit futárkodásra használtam 221-ezer km-rel adtam el és motorikusan sosem volt hozzá nyulva pedig hajtottam igen keményen jelenleg egy matizom van 178-ezerrel és köszöni jól van megkérdezhetem mi volt a probléma a tico-d motorjával? tény hogy nem valami jó minöségű és igencsak hajlamos a rohadásra de ha alattam kibirt 100-ezret akkor én tényleg meghajlok elötte (azt tudni kell hogy napi 4-5 padlógázos " gyorsulás" azt szinte folyamatos volt) nemgondoltam volna de birta:)
2012. ápr. 14. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!