Melyik autó menyi időre van tervezve? Autó szerelőm mondta hogy némyelyik "jobban öregszik" ezek menyi idő re vannak tervezve kb? suzuki ignis/ daewoo matiz/ opel corsa/fiat panda csak egy körübelüri évszámra lennék kiváncsi bocsi a hülye kérdésért?
Nincs olyan, hogy jobban és kevésbé öregedő autó. Ezek nem olyanok, mint a szomszédasszonyok: Ilonka már 35 évesen ráncos, olyan, mint a saját nagyanyja, Sacit meg 45 évesen is jó alaposan...
Nem is annyira az életkor fontos itt, hanem a futásteljesítmény. Lehet, hogy egy "területiképviselő" Passat 6 éves korára már eléggé rongyos, de közben fut vagy 300.000 km-t. És ha jól karban volt tartva, nem hegesztették le a DMF-et, nem pancsolt gázolajjal járt, még egyszer ennyit fog futni, csak már nem lehet vele reprezentálni.
A hétköznapi használatban a mai autók általában 10 évet kibírnak úgy, hogy még forgalomképes, használható állapotban maradnak és nem kell évente annyit költeni rájuk, amennyit érnek. A motorok - a hiper-szuper, turbós, közvetlen befecskendezésű, magas fajlagos teljesítményű benzinesek és a nagyon alacsony fogyasztású "lehagyja az Integrát" CR-csodadízelek kivételével - kibírnak 2-300.000 km-t úgy, hogy utána sem kell őket kihajítani. A futómű a magyar utak mellett már hamarabb adja meg magát, 100.000 km után már szinte mindegyik típus érdekességeket produkál, a karosszériák pedig jobban ellenállnak a rozsdának, mint a fátyolos szemmel emlegetett "ezekben még vót' anyag" autók biliacél lemezei. Igaz, 10 év után már ezek is fáradnak, itt-ott lakatolni kell, de ha megnézel egy szerencsésebb környezetbe került (tehát nem munkásszállításra használt) 15-20 éves Swiftet, Astrát, Escortot vagy Corollát, azért még messze nincs olyan állapotban, hogy azonnal ki kellene tiltani az utakról.
2000-es évek elején a Daewoo még nem azt a minőséget produkálta mint ma, Chevrolet néven. Akkoriban még igencsak a "dél-koreai gagyi" kategóriába tartoztak. A korrózióvédelemben például nagyon nem jártak élen, a lemezek alapozása eléggé gyenge volt és bizony sokan nem is hitték, hogy egyáltalán kibírnak 10 évet ezek az autók - nem is alaptalanul.
A Swift sem volt ám rozsdamentes svédacél, de az akkori Daewoo-khoz képest jobb volt. Ezért lehet, hogy a Matiz már rozsdál, a Swift még nem. Viszont attól, hogy rozsdál a Matiz, nem biztos, hogy élete vége felé jár vagy úgy általában "elfáradt" volna. Lehet, hogy a motor még nagyon is jól érzi magát, a futómű sem adta még fel a küzdelmet - akkoriban a műszaki tartalom már eléggé jól sikerült a koreaiaknak, a motorok sokszorosan túlélték a karosszériát. De ez sem meglepő: nem egyforma az egyes részegységek élettartama. Van, ahol a motor hamar megadja magát, de a karosszéria évekig kitart és akad olyan, hogy 4-5 alkalommal kell körbelemezelni az autót, mire a hajtáslánc tönkremegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!