Trabant 1.1 Van olyan ami 1043 és 41 le ami 700kg és van olyan ami 1085 50 le és 880kg Nem értem, hogy lehet olyan sok súly külömbség a kettő között? Sztem ez hülyeség. Vagy tényleg így van?





Az autók tömegét többféleképpen szokás mérni. Van az ún. száraz tömeg, ilyenkor nincsenek az autóban folyadékok (még motorolaj és fagyálló sem) és van a menetkész tömeg, ami motorolajjal fagyállóval feltöltött, akkuval és kötelező kellékekkel (elsősegélydoboz, szerszámkészlet) felszerelt, valameddig megtankolt autót jelent. A teletankolt tömeg meg ennél is többet, mert ott még tele is van a tank. Ezt meg jellemzően nem szokták feltüntetni a katalógusokban, csak odaírják, hogy "tömeg", aztán odabiggyesztenek egy számot.
Ha az egyik helyen csak a saját tömeget nézték (tehát se pótkerék, se akku, se folyadékok), a másikon meg a teletankoltat, akkor elég nagy különbség lehet a tömegek között. Viszont az sem kizárt, hogy valahol, valaki hülyeséget írt, mert a 700 kg igencsak kevés.
A hengerűrtartalmak különbsége már érdekesebb: mivel az 1.1 motorja az 1050-es VW-motor "zabigyereke" (és nem az 1.1-esé, ahogy azt sokan hiszik), ezért hol az eredeti 1050-es motor hengerűrtartalmát írják oda (aki nem tudja, hogy átalakították), hol a Trabantét.





Pontosan, 735, de akkor az kombi.
Nekünk volt 2 ütemű kombi és az volt 650kg.
Mert a 880kg-ot sokkalom.
A kétféle köbcenti adat abból adódik, hogy kétféle 1.1 motor létezett. Az eredeti 1043 cm3-es és 41 LE-s.
A gyártás utolsó fázisában már úgymond minden motort, amit a gyárban találtak, azt beépítettek. Így kerültek a Trabantokba a Wartburgok 1.3 motorjai 1.1-re visszafojtva. Ezek voltak az 1085 cm3-as 50 LE-s változatok. Az utóbbiaknak a váltóáttétele is más volt, illetve nyomatékgörbe alapján is 1.3-asként viselkedtek. Nekem is ilyenem volt, amivel gyakorlatilag bármilyen akkori 1.6-osnál kisebb motorú autót nagyon megalázóan le lehetett gyorsulni (teljesen gyári belepiszkálásmentes változat). 90 és 120 km/ó között még bődületesen gyorsult. A kétféle motor legfőbb bizonyítéka, hogy ha valaki az eredeti 1043 cm3-eshez való tömítésgarnitúrát vásárolt, akkor az bizony nem volt jó az 1085 cm3-eshez.
Egyébként végsebességre (váltóáttételénél fogva) a gyengébbik 1043 cm3-es ment valamivel többet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!