Milyen alkatrészeket kell kicserélni egy MZ TS 125-n ami kb.10 éve áll?
Az idő a műanyag- és gumialkatrészeket viseli meg a legjobban. A gumiabroncsok, a teleszkópok tömítései és a motoron belül a szimmerringek, O-gyűrűk elfáradhatnak. Szintén a motorban fordul elő a vakrozsda, amit a levegő nedvességtartalma okoz. Megtámadja a hengert és a dugattyút (néha úgy összegyógyulnak, hogy hengerfúrás és dugattyúcsere a vége), a hajtókart és a főtengelyt (de ott ritkábban okoz nagy károkat) és néha a váltóban is átrendezi az erőviszonyokat. Van, hogy a kuplung lamellái is menthetetlenül összetapadnak, néha csak úgy sikerül szétszedni őket, hogy cserélni kell egy részüket.
A kipufogó is csúnyán tud rozsdásodni, ha nem volt ledugózva és a karburátorban is lehetnek meglepő dolgok. Ott inkább a belegyógyult benzin okoz problémát, de menthető a helyzet némi takarítással. A csapágyak szoktak még hosszú idő után berágódni, mert a por hatására megkövül bennük az évtizedes zsír, aztán nem pont úgy ken, mint kellene. Ha nem szabad ég alatt vagy az ereszcsorgásban állt, akkor a rozsdásodás úgy általában nem okoz nagy gondot, de ez elég ritka eset a hosszú időn át álló motorok esetén. Viszont a feszültségszabályzóban már kis korrózió (sőt, akár egy beleköltöző pók) is képes csodákra: néha teljesen esetleges értékeket produkál.
Szétkapod, ellenőrzöd az alkatrrészeket és rögtön kiderül, hogy mit kell cserélni!
Aztán már csak rákeresel a neten az árakra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!