Miket érdemes megcsinálni/kicserélni egy alap tuningnál?
Mi az az "alap tuning"? Elárulod?
Mennyire szeretnéd növelni a teljesítményt? Hol szeretnéd használni az autót? Rendben van, hogy ne csökkenjen nagyon az élettartam, de mégis mit szeretnél? Több százezer problémamentes kilométerre vágysz vagy hajlandó vagy egy kicsit többet figyelni a motorra, mint előtte? És ami a legfontosabb: mennyit szánsz rá?
Akármit is szeretnél, az a motor, illetve a futómű felújításával indul. Csak a kérdés az, hogy a cserélendő alkatrészek helyére mit építesz be. Lehet kovácsolt, nagy hőterhelést bíró dugattyút használni, lehet grammolni őket a hajtókarokkal együtt, lehet centrírozni a főtengelyt, könnyíteni a lendkereket és a hengerfejen is mindig van egy kis finomítanivaló. Akár az is lehet, hogy semmi sem változik, a vezérlés és a sűrítés marad az eredeti értéken, csak a precízebben összeépített motor jobban pörög és rugalmasabb lesz.
Lehet, hogy a féknél sem kell semmit megbolygatni: jó a gyári tárcsa és betét (persze ha új), csak fémszövetes gumifékcsővel kicsit határozottabb a nyomáspont. A futóműnél sem kell rögtön elcsavarni mindent, egy gázos, kifelé is csillapító gátló és a gyárinál kicsit keményebb zöld szilentek csodákra képesek.
És ekkor még nem történt semmi érdekes, nem változott meg nagy mértékben egyetlen jellemzője sem az autónak. De az a baj, hogy az "alap tuning" ezt is jelentheti, illetve teljesen mást is. Akinek meg mást jelent, az persze azt fogja mondani, hogy milyen hülyeség, amit írtam.
Sokkal egyszerűbb és olcsóbb venni egy erősebb autót.
Ha már álmodozol, merj nagyot álmodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!