Miért fogyaszt ennyit? Mit csinálok rosszul?
Az autó 796 cc, max teljesítménye 29kW, max forgatónyomatéka 59Nm, 4 sebességfokozatú, szívatos.
Városban járok vele napi 12km kb. Fogyasztása napi 400 ft, amit én sokkalok, hiszen egy nagyon pici kocsiról van szó és próbálok gazdaságosan is vezetni:
Ahol csak tudok felváltok 40-50nél már felváltok 4-be, próbálok ritkán megállni - inkább rátaposok és bemegyek a sárgába, fürgén parkolok, piros lámpa előtt és lejtőn motorfékkel megyek.
Mit lehet még?
Maruti? Ne pörgesd a motorját és akkor nem iszákos.
Az a napi 400 ft egyáltalán nem sok gondolj bele egy doboz cigi 500 felett van jóval....
Oké, nem sok ha mondjuk egy kényelmes, nagyobb autó lenne.
Na de egy ilyen fapados esetében, ahol még rádió sincs?? Ráadásul csak 12km-ről van szó.
Az autó fogyasztása nem a fapadosságától függ. Sajnos az autó - még ha kicsi is - borzasztó gazdaságtalan közlekedési eszköz. Ahhoz, hogy egyetlen embert (50-100 kg) elszállítson, meg kell mozgatnia legalább 7-800 kg-nyi fémet, műanyagot és üveget. Ez önmagában óriási energiapazarlás.
Ha napi 400 Ft-ot fogyaszt az autó, az azt jelenti, hogy még egy liter benzin sem fogy el a 12 km-es úton. Ha 440 Ft-os benzinárral számolok, akkor 7,6 literes átlagfogyasztás jön ki.
Ez mondjuk egy ekkora mütyürtől nem kevés. Viszont eléggé csalós ez az érték. Gondolom, ebben a 12 km-ben legalább egy hidegindítás van, de szerintem több is. Olyankor pedig a motor minden, csak nem gazdaságos. Aztán a hidegindítás után ott van a melegedési fázis, ami egyébként lehet, hogy soha nem is ér véget szegénynek, mert annyira keveset mész, hogy nem tudja elérni az üzemi hőfokot. Kihúzott szívató mellett meg értelemszerűen többet fogyaszt.
Aztán hiába motorfékezel meg lendülsz át a sárga lámpán, városban akkor is feleslegesen sok az üresjárat. Állsz a lámpa előtt, ketyeg a motor, araszolsz befelé a parkolóhelyre, stb. Ezek egyenként nem jelentenek sokat, viszont a napi futásteljesítménnyel összemérve már lehet, hogy egyáltalán nem elhanyagolható az arányuk (ha például mész 10 percet és ebből 1-et a lámpánál ácsorogva, 1-et meg parkolással töltesz, az összességében nem is olyan kevés).
Ha nincs műszaki hibája az autónak (aranykezű szerelők által eltekergetett karburátor, rémesen elkormolódott dugattyú és szelepek, teljesen lehetetlen időpontban működő gyújtás), akkor el kell fogadni, hogy ennyit fogyaszt. Rövid, városi távokon talán nem is teljesen irreális ez az adat.
400 ft az kb. 9 deci benzin...
Tehát 24 km-re nem fogyaszt egy litert, az 4 L / 100 km. Ennél kevesebbet hogy akarsz kihozni belőle?
Azért a vízhőmérő jóval általánosabb dolog, mint a fordulatszámmérő. A Marutit pörgetheted akárhogyan, akkor sem lesz olyan kifejezetten erős, ezért fordulatszámmérő nélkül elvan, de a vizet meg tudja rottyantani.
Ha jól emlékszem, a benzinszintmérő mellett van a vízhőmérő. Nincs ugyan °C-ra skálázva, de lehet rajta látni, hogy egyáltalán felmelegszik-e a víz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!