Vezetőstilús gyorsulási, hogyan?
Ahhoz, hogy hamar elérd a végsebességet, nem árt a jó rajt. A jobban teljesítő sofőr minden bizonnyal ügyesebb volt: jobban eltalálta azt a maximális gyorsulást, ami mellett még nem pörög meg a kerék. A "padlógázt nyomok, azt' leugrok a kuplungról" stílusú indulás ugyanis csak a Need for Speed-ben menő, a valóságban ESP nélkül eléggé sok baj van vele.
Aztán valószínűleg ő gyorsabban is váltott, mint a kollégája. Igaz, olyankor szép, nagyokat ránt az autó, de valamit valamiért. Felkapcsolásnál nem festett alá a kuplunggal, nem sokat foglalkozott a gázpedállal, hanem csak felengedte a kuplungpedált, padlózott, aztán lesz, ami lesz.
És az sem kizárt, hogy jobban ismerte a váltási pontokat, mint a másik. Jól ki kell ugyan húzatni a fokozatokat, de ez nem azt jelenti, hogy mindegyikben leszabályzásig kell bömböltetni a motort. Minden fokozatnál más és más az a fordulat, aminél már el kell váltani, mert a motort az egekig pörgetve nem sok nyomaték van benne, alig gyorsul, ellenben eggyel magasabb fokozatban, alacsonyabb fordulat mellett meg tud lódulni.
Na, valahogy így sikerülhetett a sofőrnek a gyorsulás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!