Gyorsabb, de lehet, hogy hosszabb. Példának okáért: nemrég voltam Grazban autóval. A gps szerint autópályán lett volna 183 km, autóúton 193. Időben pedig majdnem ugyanaz, talán az autópályán 15 perccel kevesebb, már nem emlékszem pontosan. Na most ilyenkor az nyert, hogy már megvolt véve a matrica....különben autóúton mentem volna, mert az nem olyan agyelszívó, mint nézni az aszfaltot és nyomni-nyomni a gázpedált.
2012. márc. 28. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
3/16 anonim válasza:
Gyorsabb mint közúton ami teli van lakott területtel ahol lehet 50-el vagy annyival se cammogni. Költségben viszont rosszabb tud lenni ,főleg ha meg kell venni a matricát.130-nál meg többet eszik a kocsi mint 90-nél.
2012. márc. 28. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
4/16 anonim válasza:
"130-nál meg többet eszik a kocsi mint 90-nél."
Az 1.1-es kis városi kocsik lehet, de azért a legtöbb autó spórolósabb autópályán, egyrészt eleve úgy van a váltó készítve hogy autópályatempónál utolsó fokozatban alacsony fordulatszámon tudjon forogni a motor, másrészt nem kell megállni (sorompó, kereszteződés, egyéb akadály), lassítani (lassú jármű mögött haladni, beragadni valaki mögé, településen átmenni), gyorsítani (előzni, településről kijönni), tehát már ezen megspórolsz egy csomó naftát. Az autópályán elfogyasztott üzemenyag olyan 80-90%-a szokott lenni a főútinak és 70-80%-a a városi fogyasztásnak.
2012. márc. 28. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
5/16 anonim válasza:
Ha egyenletes tempoban haladunk és kerüljük a felesleges nagygázos előzéseket akkor 90-nél mindenképpen kevesebbet eszik a kocsi mint 130-nál. Gyári adatokban is mindig több a pályatempós fogyasztás, 2literes kocsiknál is! Ott már a légellenállás ami nagyon visszafogja a kocsikat és ahogy nő a sebesség egyre jobban.A motor ereje a levegővel "küzd"
2012. márc. 28. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
6/16 anonim válasza:
Az autók 80%-a kevesebbet eszik átlagos főutas forgalomban, mint 130-al autópályán. A mienk főút-város kombóban 4,7 körül eszik, pályán 130-al meg 5,5. Ez csak egy példa.
2012. márc. 28. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
7/16 anonim válasza:
Ez lényegében attól függ, hogy hány sebességes a váltód, és hogy pályán az utazó sebességnél mennyit forog a főtengely.
Persze, egyenletesen, megszakítás nélkül haladva 90-nél mindig kevesebbet fog enni, mint 130-nál, de a kérdés nem ez volt, mert országúton soha az életbe nem tudsz egyenletesen haladni hosszú ideig. Kanyar, előzés, lakott terület, miegymás.
2012. márc. 28. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
8/16 anonim válasza:
Nem tudom ki hol megy ,de pályán sem lehet végigmenni egyenletes sebességgel. Belsőben a 200-al száguldó seggbeállós villogók ,külsőben a 90-100-al guruló kamionok és egyéb lassú járművek. 130-al pont nem lehet menni folyamatosan.
2012. márc. 28. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
9/16 anonim válasza:
Ha nincsen csúcsforgalom, akkor azért huzamosabb ideig lehet haladni konstans sebességgel (értsd: néha nyilván kell lassítani/gyorsítani, de KÖZEL SEM annyit, mint országúton).
2012. márc. 29. 03:29
Hasznos számodra ez a válasz?
10/16 anonim válasza:
Helyesbítenék: csak a prémium nagy motoros autók esznek 130-al kevesebbet, mint átlag országút-város utakon.
Akik nagy benzinessel járnak, jellemzően azzal szokták megvédeni a benzintemetőjüket, hogy pályán 130-al csak 8-at eszik, míg a te 1.2-es kotlád is bevág annyit 130-al. Más kérdés, hogy ugyanez városban akár duplája a szintén 7 literrel szemben.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!