Mennyire lehet húzni egy autó motorját?
Autótól függ de nagyon maximum 30%-ot. Viszont itt már jelentősen nő a károsanyag kibocsájtás, illetve a fogyasztás is szépen megugrik, valamint az élettartama is lecsökken.
Én azt mondom hogy olyan 10-15%-ot érdemes húzni a motoron.
Szeretnem megjegyezni: a loketterfogat/loero arany meghatarozza az adott motor elettartamat. Vagyis ha noveled az adott loketterfogat mellett a loeroket akkor csokkented a motorod elettartamat Minden esetben. Ha megnezed a MAN motorok amik az Ikaruszokban teljesitenek szolgalatot ~240 loerosek es ~12L a loketterfogat ergo ha 1 millio kilometer meg sem kottyan neki(persze normalis korulmenyek kozott) vagy a Mercik 1.9L motorja ~70 loerovel 1 millio km problemamentesen szintugy. Bar nem erdemes osszehasonlitani az ipari celra keszult motorokat a szemelygepjarmuvekevel, csak erzekeltetes keppen irtam.
A legjobb pelda a forma-1 hogyan csokkentettek a loeroket amikor behoztak az ujabb motor szabalyokat.
ladybird21:
Szerintem kicsit el vagy tévedve a témában.A 12l-es motor az Ikarusban és a Merci 1.9L-es motorja Dízel motor, nem pedig benzin.Nem azért van benne 240 Le, hogy húde sokáig bírja hanem azért mert ezeket a motorokat arra tervezték, hogy hatalmas nyomatékot tudjanak előállítani minél szélesebb fordulatszámon.Mivel a dízel motorok alapból kevesebbet forognak mint a bezinesek ezért alapból hosszabb életű egy dízelmotor ráadásul nagyobb nyomatékot tudnak előcsalni belőle mint egy azonos lökettérfogatú benzinesből, épp ezért használják buszok, kamionok, teherautók, traktorok motorjakén a dízelmotort.Na meg ott az autó is de ott a lőerőre is rágyúrnak amennyire lehet, előnye, hogy takarékos.
Egy benzin motor élettartama nem a lóerőtől függ hanem a használattól.Szerintem a Lancer EVO X 2l-es 295Le-s motorja legalább addig bírja(vagy inkább tovább) mint egy Challanger 6.4l HEMI motorja ami 475 Le-t tud, és ez nem azért van, hogy tovább bírja hanem azért mert izomautó V8-a benzinmotorral, és nagy nyomaték van benne, ezért a kis lóerő a lökettérfogathoz képest.
Egy idezet a Totalcar oldalarol:
Nyugodjon meg. Van elég gyenge pontja ennek a motornak is, mint mindegyik sportmotornak, tudomásul kell venni, hogy minél nagyobb egy motor fajlagos teljesítménye (a lökettérfogathoz mért motorteljesítmény), annál nagyobb a meghibásodás lehetősége, és annál rövidebb az élettartama. Ez azonban nem azt jelenti, hogy egy 16 szelepes Opel motor 60-80 ezer km-nél meghal, ennél azért a magyar ipar is többet tud...
Bármilyen motort 20 perc alatt haza lehet feszíteni, ha valaki egy ilyen Ecotec motorral állandóan maximális teljesítményen, vagy azt megközelítő teljesítményen autózik. Az természetes állapot, hogy hamar meghal. Vagy a motor, vagy az ember. Ez nemcsak az Ecotec motorra igaz, hanem a többi sportmodellre is, illetőleg bármelyik, motorral szerelt autóra, és csak ezeknél a modelleknél, a sportos teljesítmény miatt több önuralomra van szükség a motorkímélő vezetési stílushoz.
Ha megfőzik a motort, (valamilyen oknál fogva keményen felforr a hűtővíz), vagy agyonhajtják, idő előtt elkezdi enni az olajat, idő előtt elhasználódik. Minél nagyobb a fajlagos teljesítmény, annál igényesebb a szervizelések, olajcserék betartására, és az olaj minőségére. A gyári szervizelőírásokat közepes motorteljesítményhez, átlagos vezetési stílushoz szabják. Aki ennél keményebben autózik, azoknak találták ki a csúcsminőségű motorolajokat, a gyári előírásoknál sűrűbb szervizelést és olajcserét. Ez a motor amellett, hogy sportos teljesítményű, megfelelően takarékos üzemű is, normál és ésszerűen sportos tempónál vezetési stílusnál nem igaz, hogy 80 000 km alatt hazafekszik. Nem öt és nem tíz ilyen motorú Opelt szervizelek, a legkényesebb pontja a vezérműszíj és feszítőszerkezete. Ezen felül van még néhány apró makrancos pontja, de mindegyik tulajdonos maximálisan elégedett az autójával, és némelyik már a 200 ezer km-t közelíti, a motor állapota kifogástalan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!