Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért árt az egy autónak, ha...

Miért árt az egy autónak, ha rendszeresen rövid távolságokra használják?

Figyelt kérdés
Valahol ilyesmit olvastam, de már nem találom. Én mostanában, hogy ilyen drága a benzin, mert szinte csak 1,5 km-re megyek a szüleimhez, néha kicsit távolabb vásárolni. Munkába sose jártam vele, a hosszabb kirándulások meg elmaradoztak.
2012. márc. 23. 18:16
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
39%
nem ártasz neki csak enged be melegedni kicsit, utána menj vele ,15 km nem sok vegyél bringát és pénzed is több marad neked...
2012. márc. 23. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
69%

télen sok benzint fogyaszt a melegítés miatt

az akksinak nincsen elég ideje visszatölteni

2012. márc. 23. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Bringára már gondoltam, de nem az igazi. A társasházi lakás kicsi, oda nem tudom berakni, a pincéből vagy a lépcsőházból meg ellopják. Ezen kívül szinte mindig hozok-viszek, cipelek valamit.
2012. márc. 23. 18:25
 4/13 anonim ***** válasza:
77%

Olvasd el: [link]

Megéri

2012. márc. 23. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

A motorban vannak mindenféle forgó-mozgó alkatrészek, amiket eléggé kis hézaggal illesztenek össze. Ez például a dugattyú esetében pár tized milliméter, a csapágyaknál viszont századokban mérhető. Ha ennyi a hézag köztük, akkor jól működnek.

Viszont a motorban található anyagokra is hat a hőtágulás. Az üzemi hőmérsékletük - helytől függően - pár száz foktól majdnem 1000 °C-ig terjedhet. Vagyis még a mostani, szép időben, 20 fokosan is jóval hidegebbek az üzemi hőmérsékletüknél. És ha hidegebbek, akkor a méretük is más: kicsit összehúzódnak. Nem nagyon, csak pár tizeddel, pár századdal... De ahol amúgy is tizedek, századok számítanak, ez igenis sok. Vagyis a hézagok nem megfelelőek hidegen, a csapágy nem tud jól "felúszni" az olajra, a dugattyú és a henger között nincs rendes tömítés, a tengelyek lógnak a helyükön. Ha keveset mész az autóval, nem melegszik fel a motor és szinte folyamatosan hidegen fut, ezért jobban kopik.

Aztán hideg az olaj is és ez sem használ neki. Hidegen ugyanis "sűrűbb", nehezen folyik (nagy a viszkozitása). Az olajszivattyú nyomja ugyan, de a vékony furatokon, kicsi csapágyhézagokban alig-alig kúszik át. Ha felmelegedne, akkor kenne igazán jól, de 1,5 km-es távon nincs rá lehetősége. Ráadásul ha hideg a hengerfal és még a dugattyúgyűrűk sem tömítenek rendesen (mert ők is hidegek), akkor juthat némi üzemanyag a motorolajba, ami rossz hatással van rá. A benzin vagy gázolaj ugyanis nagyon rosszul ken - mármint a motorolajhoz képest.

A hideg a kipufogót is megviseli: mivel hideg, ezért a benne száguldozó meleg kipufogógáz víztartalma kicsapódik rajta, megáll a dob aljában, aztán hamar szétrohad az egész. Ha a meleg kipufogógáz felmelegíti, ez megszűnik.

Sajnos nincs mit tenni: vagy elfogadod, hogy ez így van és benzinspórolás mellett felkészülsz rá, hogy a motor esetleg hamarabb kikészül, vagy végiggondolod, hogy muszáj-e 1,5 km-re is autóval járnod. Lehet, hogy ez utóbbi eredményesebb módszer.

2012. márc. 23. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Átgondolom. Kicsit kényelmetlenebbül, de át tudok jutni néha gyalog is.
2012. márc. 23. 18:38
 7/13 anonim ***** válasza:
54%
Nekem ennél kicsit távolabb 10km-re van a munkahelyem. De ha huzamosabb ideig nem megyek máshova az autóval már érzem, hogy nem az igazi, én azt szoktam mondani, hogy "ellustul". Az akkumulátor nem tölt vissza rendesen, és bedugulnak a szelepek, és ilyenkor ha nagyobb gázt adok, gyorsítani akarok, érzem, hogy inkább visszafog az autó, inkább lefulladna. Ilyenkor a párom megy vele pár alkalommal, ő hosszabb távon jobban meghúzatja, kikormolja. és utána megint jó,persze hosszú távon ez nem a legjobb.
2012. márc. 23. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
77%

Sok indítás, sok hidegenjáratás, sok kuplung-, fékhasználat, gyakori sebességváltás, kormányzás, stb. ez mind magasabb fokú kopást, elhasználódást okoz, mint pl. egy folyamatos, nyugodt tempójú autópályamenet.


Ezzel együtt nem kell megijedni, sokan használjuk így az autóinkat (én is), a kopó alkatrészek valamivel hamarabb tönkremennek, de hát közlekedni kell...

2012. márc. 23. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

A siklócsapágyak ugye olaj filmen futnak.

Ha leállaítod az autót akkor az olaj a csapágyakból kiszivárog, a főtengely leül a csapágycsészékre (fém a fémmel érintkezik)

Hidegindításnál forog a főtengely, pár mp-re nem kap még olajat, ekkor kopik a legjobban a csapágy.

Ha ezt rendszeresen eljátszod akkor elég hamar csapágyas lesz a kocsi.


Volt egy teszt, hogy mercit 100e km-en keresztül gyaláztak egy körpályán csak szükséges kopó alkatrészeket, olajat cseréltek.

Megmérték a csapágyhézagot és 0, ismétlem 0 eltérés volt teszt előtti hézagtól.

2012. márc. 23. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
És akkor mennyit "illik" minimum menni egyszerre?
2012. márc. 23. 18:46
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!